. این در حالی بوده که کرونا در بریتیش کلمبیا خیلی سریع به ضعیف‌ترین و کشنده‌ترین نقطه اجتماع یعنی خانه‌های سالمندان زده بود
در حالیکه در مرکز کانادا کرونا بیداد می‌کند، آمار و منحنی‌های استان بریتیش کلمبیا نشان می‌دهد که این استان با وجود اینکه اولین موارد کرونا را اعلان کرده بود، اکنون موفق شده آن را تا حد زیادی کنترل کند. منحنی رشد بیماری در بیمارستان‌ها و نیز موارد فعال قرنطینه در این استان کانادا در هفته گذشته، حداقل در این مرحله مسطح شده است.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
دلیل موفقیت
دکتر "بانی هنری"، رئیس ارشد پزشکی بریتیش کلمبیا گفت: "دانستن دقیق دلیل آن بسیار دشوار است، اما قسمتی از آن به شانس و قسمتی دیگر به آمادگی خوب ما برمی‌گردد". اینکه استان شانس داشته که مانند "جاهای دیگر" ویروس "فوق‌العاده پخش شونده" نداشته، اما شاید مهمترین عامل تدارکات و آماده‌سازی این استان بوده است.
دکتر "دیوید فیسمان"، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه تورنتو گفت: "موسسات کنترل بیماری بریتیش کلمبیا مدتهاست که الگویی برای سایر کشورها بوده‌اند. آنها با ادغام آزمایشگاه، اپیدمیولوژی و خدمات درمانی یک سیستم بهداشت عمومی با کارایی بالا ساخته‌اند که بدین ترتیب توانستند اقدامات زیادی را زود انجام دهند زیرا خطوط ارتباطی حوضه‌های مختلف برای پاسخگویی یکپارچه سریع آماده بود. درحالیکه در انتاریو ما مدت طولانی مشکل رهبری بهداشت عمومی داشته‌ایم".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
بهار
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
یکی از راه‌هایی که بریتیش کلمبیا از آن برای کنترل بیماری استفاده کرد استفاده از تعطیلات بهار بود زیرا این استان در 12 مارس توصیه کرد که هیچکس برای مسافرت غیر ضروری از کانادا خارج نشود. بعلاوه این استان خوش شانس بود که زمان تعطیل بهاری دانشجویان دیرتر از بقیه اتفاق افتاد و بدین شکل به مقامات بهداشت اجازه داد که خودشان سازگارتر و آماده‌تر کنند.
اما این اتفاق‌ها در انتاریو و کبک نیافتاد و بسیاری از مردم به مسافرت رفتند و ویروسی بازگشتند. در کبک تعطیلات دو هفته زودتر از انتاریو بود و مردم از جاهایی مانند فرانسه به خانه‌هایشان بازگشته و بیمار می‌شدند".
 
نقش "بانی هنری"
دکتر فیسمان توضیح می‌دهد: "بعلاوه بریتیش کلمبیا بلافاصله از کار کردن مراقبان بهداشتی در مکان‌های مختلف جلوگیری کردند، همین عامل مهمی در جلوگیری از گسترش ویروس در جامعه بود. اما نقطه قوت بسیار مهم آنجایی بود که بانی هنری در هر فرصتی و کنفرانس خبری با مردم صحبت می‌کرد، به سؤالات پاسخ می‌داد، حقیقت را کتمان یا قایم نمی‌کرد، صادقانه و صادقانه و عاطفی با مردم برخورد می‌کرد. او رهبری قانع‌کننده بود و هست".
 
رمز موفقیت
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

تجربه مستقیم بانی در شیوع بیماری‌های "سارس" و "اچ‌وان‌ان‌وان" زمانی که وی در تورنتو بود زمینه بسیار عالی برای وی بود او بتواند در شرایط "غیرممکن" اینچنینی موفق شود درحالیکه او خودش اصلا به آن اشاره نمی‌کند. او توانست به خوبی و با قدرت با آزمایش‌کردن‌های به موقع، زیاد و موفق موارد بیماری را سریعا کشف و منحنی را مسطح کند... البته بخشی از این هم شانس است و هم زمان‌بندی خوب، اما در واقع تجربه بانی بسیار مهم بوده است. این در حالی بوده که کرونا در بریتیش کلمبیا خیلی سریع به ضعیف‌ترین و کشنده‌ترین نقطه اجتماع یعنی خانه‌های سالمندان زده بود و اکنون مشخص شده که بانی به خوبی از عهده آن برآمده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, April 6, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به