نخست وزیران دو استان پُرجمعیت کانادا یعنی انتاریو و کبک که هم مرز با آمریکا هم هستند مایل به بسته بودن مرزها هستند
جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا امروز (سه‌شنبه ۱۹ مه) اعلام كرد كه كانادا و آمریكا توافق كردند تا بار دیگر مرزهایشان به مدت ۳۰ روز دیگر به روی سفرهای غیر ضروری بسته بماند. وی که در سخنرانی روزانه خود در اتاوا درباره کرونا سخن می‌گفت افزود: "این یک تصمیم مهم است که باعث حفظ امنیت هر دو کشور می‌شود". رسانه‌ها پیشتر در اوایل ماه جاری گزارش دادند که مقامات دو کشور بر سر بازگشایی مرزها در حال مذاکره هستند که حداقل تا ۲۱ ژوئن مرزها همچنان بسته بماند. توافق بر سر بسته شدن مرزها نخستین بار در ماه مارس به مدت ۳۰ روز گرفته و در آوریل تا ۲۱ ماه مه تمدید شده بود. البته مرز زمینی برای سفرهای "ضروری" از جمله حمل و نقل کالا و سفرهای کاری باز است.
ترودو امروز در  پاسخ به این سؤال که آیا استان‌ها برای بسته ماندن مرزها به دولت کانادا فشار آورده‌اند، به زبان فرانسه تأیید کرد که چنین بوده و گفت که آمریکایی‌ها هم "کاملاً موافق" این موضوع بوده‌اند. ترودو به فرانسوی گفت: "ما طی چند هفته گذشته با استان‌ها گفتگو طولانی داشتیم و آنها به وضوح خواستند كه وضعیت فعلی مرزها همچنان پابرجا بماند؛ مرز از نظر احتمال ورود کرونا از خارج به داخل نقطه‌ای آسیب‌پذیر است".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
مقامات و ذینفعان، از هر دو طرف مرز، این توافق را به عنوان یک اقدام موفقیت‌آمیز در جلوگیری از گسترش کوید-۱۹، در عین تضمین ارتباط بیزینس‌ها میان دو کشور، ستودند.
 
استان‌های مرزی چه می‌گویند؟
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

نخست وزیران دو استان پُرجمعیت کانادا یعنی انتاریو و کبک که هم مرز با آمریکا هم هستند برای حفظ محدودیت‌های مرزی فعلی کانادا و آمریکا با هم همکاری داشتند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
"فرانسوا لوگو" نخست وزیر کبک امروز گفت که از تمدید بسته ماندن مرز تا یک ماه دیگر خوشحال شده و خواستار بسته ماندن بیشتر آن در تابستان شد. او گفت: "من می‌خواهم که ماه نیز بسته ماندن تمدید شود و تا ماه ژوئیه ادامه یابد، یعنی بهتر بگویم تا زمانیکه بتوانیم کرونا را در مرزها به کنترل خود درآوریم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
"داگ فورد" نخست وزیر انتاریو نیز به نوبه خود در کنفرانس مطبوعاتی هفته گذشته اظهار داشت که می‌خواهد محدودیت‌های مرزی فعلا حفظ شود؛ او گفته بود: "من این موضوع را در تماس با دیگر نخست وزیران استان‌ها و نیز نخست وزیر کانادا کاملاً روشن کردم. ما می‌خواهیم مرزها بسته باشند. این بسته بودن ضرری برای تجارت که از آن مستثنی‌ست ندارد... همین بسیار مهم است. من همیشه می‌گویم که ما همسایگان جنوبی آمریکایی خود را دوست داریم، اما در حال حاضر مجبوریم مرزهایمان را بسته نگاه داریم، به ویژه فقط برای دیدوبازدیدها. ما نمی‌توانیم دست به خطر بزنیم".
 
آمار کرونای دو کشور چیست؟
در حال حاضر آمریکا با بیش از ۱.۵ میلیون ابتلا به کرونا، ۴۲ درصد مبتلایان جهان را در خود جا داده و با ۹۰ هزار نفر کشته نیز همچون مبتلایان به تنهایی و با فاصله زیاد در صدر بد وضعیت‌های کرونای جهان قرار گرفته است. آمار ابتلا در آمریکا در حال رشد بوده و سرعت رشد آن بیش از ۱۰۰۰ کشته در روز است.
کانادا، اواخر صبح سه‌شنبه آمار مبتلایانش را ۷۸۴۸۹ مورد ذکر کرده و گفته که جمعا ۵ هزار و ۵۸۸ مرگ و میر ناشی از ویروس در این کشور روی داده است.

آیا مرزهای کانادا در تابستان باز می‌شوند؟

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

نخست وزیر کانادا در پاسخ به این سؤال كه آیا این کشور  مرزهای خود را به روی مسافرت‌های بین‌المللی باز خواهد كرد یا نه؛ و آیا اینکه حتی پس از ۲۱ ژوئن، آمریکا بسته ماندن مرزها را خواهد پذیرفت یا خیر؛ گفت: "دولت در این موارد با توجه به تغییرات وضعیت کرونا و هفته به هفته تصمیم می‌گیرد. اوضاع به سرعت در حال تغییر است و ما دائماً خود را با اقدامات مناسب کانادایی‌ها تطبیق می‌دهیم تا بتوانیم بین ایمنی مردم و احیای فعالیت‌های اقتصادی كه برای همه ما مهم است، تعادل و توازن بوجود آوریم". وی افزود: این "کار صحیح" کنونی‌ست و دولت فدرال برای تصمیم‌گیری در مورد مراحل بعدی همچنان به دقت مراقب اتفاقات سایر نقاط جهان و اطراف است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, May 18, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به