در دنیا این مردان بوده‌اند که بیشتر از زنان در اثر کرونا درگذشته‌اند اما این موضوع در کانادا معکوس است
براساس آخرین آمار شامگاه یکشنبه، از مجموع ۷۷،۰۲۲ مورد مبتلای کوید-۱۹ در کانادا، ۳۸۵۶۳ نفر بهبود یافته‌اند. این آمار بر اساس داده‌های بهداشتی استان و منطقه‌ای کبک بدست آمده است. شمار تلفات نیز ۵،۸۸۷ نفر بوده که شامل دو کانادایی خارج از کشور نیز می‌شود. با رسیدن به این نقطه عطف از نظر آماری، استان‌ها در حال آماده شدن برای کاهش محدودیت‌ها بنا به شرایط خودشان در هفته آینده هستند.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
زنان بیشتر از مردان می‌میرند
براساس آخرین اطلاعات آژانس بهداشت عمومی کانادا تعداد زنان مبتلا به کوید-۱۹ در کانادا بیشتر از مردان و مرگ و میر در آنها نیز بیشتر از مردان است. در حالیکه در دنیا این مردان بوده‌اند که بیشتر از زنان در اثر کرونا درگذشته‌اند اما این موضوع در کانادا معکوس است. از ۱۵ ماه مه، ۵۵ درصد موارد تأیید شده کرونا را زنان و ۴۵ درصد را مردان تشکیل داده‌اند و از کل مرگ و میرها، ۵۳ درصد زنان و ۴۷ درصد از مردها هستند.
"کالین فورنس"، اپیدمیولوژیک دانشگاه تورنتو که متخصص کنترل عفونت است می‌گوید تشخیص اینکه چرا زنان بیشتر از کوید-۱۹ در کانادا تحت تأثیر قرار می‌گیرند دشوار است، اما عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند در چگونگی تأثیر ویروس بر روی انواع مختلف تأثیر بگذارد. یکی از دلایل احتمالی می‌تواند این باشد که تعداد بیشتری از ساکنان خانه‌های سالمندان زنان هستند و در عین حال بیشتر مرگ و میرها در کانادا نیز در این مکان‌ها اتفاق افتاده است. براساس اعلام انستیتوی ملی سالمندان، هشتاد و دو درصد از مرگ و میرهای مربوط به کوید-۱۹ کانادا در خانه‌های سالمندان بوده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

با توجه به اینکه زنان کانادایی نسبت به مردان طول عمر بیشتری دارند زنان بیشتری نسبت به مردان در خانه‌های سالمندان زندگی می‌کنند؛ در حالیکه دیگر کشورها به این وسعت خانه‌های سالمندان ندارند. یکی دیگر از مشکلات اینست که وسایل مراقبت شخصی مانند دستکش و ماسک و مواد ضدعفونی کننده به میزان کافی و در زمان مناسب به خانه‌های سالمندان رسانیده نشده‌ است. بعلاوه این خانه‌ها از کمبود پرسنل نیز رنج می‌برده‌اند بطوریکه در کبک و انتاریو از ارتش کمک گرفته شد، و بناچار یک پرستار {با احتمال کرونا داشتن} با تعداد زیادی از سالمندان بدون محافظت کافی در تماس بوده که بیشتر آنها نیز از زنان بوده‌‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
براساس خلاصه‌های روزانه اپیدمیولوژیک استانی، استان‌های با بیشترین تعداد موارد و مرگ و میر به ترتیب کبک و انتاریو هستند که در آنها شکاف‌های واضح جنسیتی دیده می‌شود. در حال حاضر در کبک نزدیک ۶۰ درصد موارد ابتلا از زنان می‌باشند، بعلاوه اینکه حدود ۵۴ درصد از مرگ و میرها نیز از بین زنان گزارش شده است. به طور مشابه در انتاریو حدود ۵۷ درصد از افراد آلوده زن هستند در حالی که نزدیک به ۴۲ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.
 
در استان‌ها چه می‌گذرد؟
انتاریو:
با برداشتن محدودیت‌های برخی از خرده‌فروشان و ساخت و ساز وارد مرحله اول بازگشایی خواهد شد. به عنوان بخشی از برنامه‌های بازگشایی این استان، فروشگاه‌های خرده فروشی که درب مستقیم به خیابان دارند می‌توانند با رعایت فاصله اجتماعی دوباره فعالیت خود را آغاز کنند. برخی از جراحی‌ها نیز از سر گرفته می‌شوند. انتاریو امروز ۳۴۰ مورد جدید کرونا را گزارش کرد تا در مجموع ۲۲۶۵۳ مورد ابتلا و ۱۷۳۶۰ بهبودی داشته باشد؛ تعداد کشته‌های این استان  ۱۹۷۰ نفر بوده است. در "همیلتون" انتاریو، پس از اینکه آزمایش ۴۹ نفر از ساکنان و ۱۳ نفر از کارکنان یک خانه سالمندان مثبت شد، درب این خانه سالمندان را بستند. در این خانه یکی از ساکنان نیز قبلا درگذشته بود.
 
بریتیش کلمبیا:
اجازه خواهد داد که از روز سه‌شنبه بازگشایی جزئی از اقتصاد این استان آغاز شود. با این حال دولت به همه سازمان‌ها و مشاغل می‌گوید که بایستی از برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مشخص استان برای کنترل گسترش کرونا پیروی کنند. در حالی که بسیاری از پارک‌های استانی در طی روز باز هستند مسئولان همچنان از سفرهای غیر ضروری جلوگیری می‌کنند.
 
کبک:
هیئت مدیره مدارس می‌گوید یک دانش‌‌آموز که در یک مدرسه فرانسوی زبان در غرب استان شرکت کرده بود اکنون مبتلا به کرونا شده است. در بیانیه خبری هیئت مدیره آمده که یک دانش‌آموز در "اكول دو لور اوریز بوئیس" در منطقه "كانتلی"، مبتلا به کروناست و این هیئت منتظر گزارش ارزیابی ریسک سازمان بهداشت عمومی محلی می‌باشد، البته کلاس‌ها که به تازگی در این استان بازگشایی شده‌اند، کماکان ادامه خواهند یافت.
 
نیوبرانزویک:
خدمات روزانه مجاز می‌توانند از روز سه‌شنبه دوباره بازگشایی شوند در حالی که کودکان مجبور به زدن ماسک نیستند، البته قرار است کودکان به عنوان یک روند احتیاطی در گروه‌های کوچک باشند و تجمیع نکنند.
 
آلبرتا:
با فرا رسیدن تعطیلات آخر هفته "ویکتوریا"، استان محدویت تجمیع افراد در فضای باز را از ۱۵ نفر به ۵۰ نفر افزایش داد، اگر و فقط اگر  اعضای خانواده‌های مختلف دو متر از هم فاصله بگیرند.
 
نیوفاند لند و لابرادور:
دهمین روز پیاپی بدون موارد جدید ابتلا را پشت سر گذاشت. البته این استان هنوز هشت مورد فعال باقی دارد و ۲۴۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
 
نوا اسکوشیا:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

با اعلان سه مورد جدید از ابتلا به کوید-۱۹ و بدون کشته‌ به  ۱،۰۴۰ مورد تأیید شده، ۹۳۸ بهبودی و ۵۵ مورد فوتی یکی از موفق‌ترین استان‌هاست. جدیدترین داده‌های استانی نشان می‌دهد که ۴۷ مورد فعال ویروس شناخته شده در نوا اسکوشیا هنوز وجود دارد. دکتر "رابرت استرانگ"، رئیس ارشد پزشکی، روز جمعه اعلام كرده بود كه این استان وارد مرحله دوم بازگشایی شده و اجازه داده که دو خانواده بدون رعایت فاصله اجتماعی دور هم جمع شوند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, May 16, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به