در جوامع سیاه پوست اخراج از کار، کاهش ساعت کار و کاهش درآمد خانوارها بیشتر بوده و مردان بیش از ۴۵ سال بیشتر در معرض آسیب قرار دارند
ایران استار: سی‌بی‌سی نیوز گزارشی از یک پژوهش درباره سیاهپوستان کانادا  منتشر کرده که یافته‌های آن نشان می‌دهد برخلاف تصورات اولیه کرونا هم میان فقیر و غنی، سیاه و سفید فرق می‌گذارد و آسیب‌های آن به سیاهپوستان کانادایی بسیار بیشتر از دیگران است.
گزارش با داستان «اصلی فرح» آغاز شده که به عنوان یک سیاهپوست کانادایی دچار بیماری کوید ۱۹ شده و به همین دلیل مجبور گشته دو هفته را در خانه قرنطینه باشد و در این مدت نتوانسته حتی دندانی عفونی شده خودش را درمان کند. اصلی فرح گفته که او در این مدت احساس می‌کرده در خانه خود زندانی است. وی به دلیل اینکه یک ماجر تازه وارد است و به زبان تسلط نداشته حتی نتوانسته از امکانات پزشکی هم به خوبی استفاده کند.

تبعیض کرونا درباره سیاه پوستان کانادایی؛ آنها بیشتر اخراج می‌شوند و احساس خطر می‌کنند

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
این رسانه با این مقدمه به سراغ نتایجی از یک پژوهش جدید رفته که یافته‌های آن نشان می‌دهد کرونا بر زندگی مالی و سلامتی سیاهپوستان کانادایی به شکل نامتناسبی تاثیر منفی داشته است. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که سیاهپوستان کانادایی‌ها به دلیل درمان کرونای خودشان بیشتر از سفیدپوستان از کار اخراج شده‌اند.
این پژوهش که توسط شورای تعامل مدنی آفریقایی کانادایی مستقر در ادمونتون انجام شده و از ۱۷ ژوئن تا ۳۰ ژوئن به صورت آنلاین، نتایج کرونا را بر تاثیرات اقتصادی و بهداشتی روی سیاهپوستان کانادایی بررسی کرده  از یک جامعه ۲،۳۲۲ نفری یک نمونه ۴۰۰ نفری را مورد بررسی قرار داده است. در بخشی از نتایج این پژوهش آمده که سیاهپوستان کانادایی در هنگام رفت آمد به محل کار خودشان دچار ریسک بیشتری {درباره ابتلا به کرونا} هستند.
این تحقیق پس از آن انجام شده که محققان و آژانس‌های اجتماعی اعلام کردند که کمبود داده‌های مبتنی بر نژاد مانعی برای بررسی تاثیرات واقعی کوید ۱۹ در کانادا است. "دونیا نور" رئیس شورای تعامل مدنی آفریقایی کانادا گفته است که که این تحقیق داستانی ناگفته‌هایی راجع به تجارب زیسته کانادایی‌های سیاه درباره کرونا را بیان می‌کند. وی افزود که این داده‌ها به کامیونیتی‌ها این فرصت را می‌دهد تا تقاضای تأمین مالی كنند و بگویند که این اتفاق همان چیزی است كه در آلبرتا و انتاریو رخ می‌دهد و بنابراین ما قطعاً در اینجا به حمایت نیاز داریم. یافته‌های این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که کانادایی‌های سیاهپوست بیشتر از سایر کانادایی‌ها به این بیماری مبتلا و در بیمارستان بستری می‌شوند و تقریباً سه برابر بیشتر کسانی را می‌شناسند که پس از کوید ۱۹ فوت کرده‌اند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این تحقیق نشان داد که در جوامع سیاه پوست اخراج از کار، کاهش ساعت کار و کاهش درآمد خانوارها بیشتر بوده و مردان بیش از ۴۵ سال بیشتر در معرض آسیب قرار دارند. ۵۶ درصد از پاسخ دهندگان سیاه‌پوست در این تحقیق گفتند که در شغل خودشان یا سایر مشاغل کسی را می‌شناسند که زندگیشان تحت تأثیر کرونا قرار گرفته است در حالی که میانگین این عدد در کانادا ۴۶ درصد است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
سیاهپوستان کانادایی همچنین با نرخ بالاتری گزارش داده‌اند که شغلشان به آنها نیاز دارد و از طرفی با مردم رو در رو هستند و هر چقدر هم که از خودشان محافظت کنند اما این احساس را دارند که به طور روزمره در معرض خطر کرونا قرار دارند. سیاهپوستانی که در مشاغل خط مقدم مانند صندوقداری، کارمندان پشتیبانی شخصی، پرستاران و رانندگان که برای رفتن به کار خود از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند ، اظهار داشتند که بیشتر در معرض خطر کرونا قرار دارند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, September 2, 2020 - 20:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به