فرانسوا لوگو نخست وزیر کبک نیز می‌خواست که این پول بدون هیچ شرطی منتقل شود تا استان‌ها بتوانند از آن در هر برنامه‌ای که صلاح می‌دانند استفاده کنند
امروز پنجشنبه ۱۶ ماه جولای، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا اعلام کرد که در اعطای کمک مالی به استان‌ها و قلمروهای این کشور برای بازگشایی اقتصادی به توافق رسیده است. او گفت که دولت فدرال ۱۹ بیلیون دلار را تحت "توافق‌نامه راه‌اندازی مجدد" برای تأمین اعتبار چیزهایی مانند مراقبت از کودکان، ردیابی کرونا و تهیه تجهیزات محافظ شخصی اختصاص می‌دهد و نیز پول‌هایی را بعنوان وثیقه به شهرداری‌ها که نمی‌توانند طبق قانون کسری بودجه سالانه داشته باشند اعطا می‌کند.
ترودو در اوایل ماه ژوئن قول ۱۴ بیلیون دلار را داده بود اما چند نخست وزیر استان کانادا در آن زمان گفتند که به پول بیشتری احتیاج دارند، و بعلاوه برخی از بندها و شرایط اعطای این مبلغ را به چالش کشیدند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کمک نجومی ۱۹ بیلیون دلاری ترودو به استان‌های کانادا برای بازگشایی اقتصادی
ترودو گفت که طبق توافق‌نامه، هفت اولویت استان‌ها و قلمروها تحت پوشش قرار می‌گیرند و توضیح داد که برای برخی از مناطق امکان درخواست پول بیشتر بر مبنای نیازهای خاص آنها تا شش تا هشت ماه وجود خواهد داشت. ترودو افزود: "استان‌ها توافق کردند که در بخش‌های هدفمندانه‌ای سرمایه گذاری کنند، از جمله در حمایت از افراد آسیب‌پذیر. قرار است استان‌ها به طور علنی برنامه‌هایشان را اعلام کنند". وی از توضیح اینکه این مبلغ بزرگ چگونه تخصیص داده می‌شود و یا اینکه محدوده‌ حداکثر و حداقلی برای هفت اولویت قائل شده است، سر باز زد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

ترودو توضیح داد: اگر فرزندان کارگران از مراقبت ایمن برخوردار نباشند، آنها نمی‌توانند کار کنند و بسیاری از آنها در صورت عدم دسترسی به سیستم‌های حمل و نقل ایمن نمی‌توانند سر کارهای خودشان بروند. وی گفت: "تا زمانی که واکسن پیدا نکنیم، تهدید روزانه کوید-۱۹ از بین نمی‌رود".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
استان‌ها و قلمروها چه می‌گویند؟
داگ فورد، نخست وزیر انتاریو، کسی‌ست که دوست ندارد خواسته دولت فدرال در حداکثر ۱۰ روز مرخصی ناشی از بیماری به کارگران را بپذیرد. این توافق نامه شامل مرخصی بیماری برای کارگران است که هزینه آن کاملاً توسط دولت فدرال تأمین می‌شود. فورد روز پنجشنبه در مورد کل این کمک اظهار داشت: "این بودجه طی شش تا هشت ماه آینده به بازگشایی اقتصادی ما کمک می‌کند. دوستان من ... این برای انتاریو بسیار عالی است".
"برایان پالیستر"، نخست وزیر "مانیتوبا" گفت که از این شرط راضی است، وی در مصاحبه‌اش گفت: "من فکر می‌کنم بسیار مهم است که ما یک برنامه ملی داشته باشیم، بدیهی است که نخست وزیر ترودو با این برنامه ملی موافقت کرده است. من فکر می‌کنم نکته مهم این است که بر خلاف برخی از بحث‌های گذشته که نخست وزیرهای استانی از یکدیگر حمایت نمی‌کردند اکنون آنها برای آنچه می‌خواستند کنار هم ایستادند و تا حد زیادی هم به خواسته خود رسیدند".
"جان هورگان"، نخست وزیر بریتیش کلمبیا گفت که استان وی تقریباً ۲ بیلیون دلار از این پول را دریافت خواهد کرد ولی برخلاف فورد بر مناسب بودن برنامه مرخصی بیماری کارگران به عنوان یک اقدام اساسی تأکید کرد.
"فرانسوا لوگو" نخست وزیر کبک نیز می‌خواست که این پول بدون هیچ شرطی منتقل شود تا استان‌ها بتوانند از آن در هر برنامه‌ای که صلاح می‌دانند استفاده کنند. وی همچنین نمی‌خواست این پول‌ها بین مردم توزیع شود و اشاره کرد که کبک بیش از هر استان دیگری از کوید-۱۹ خسارت دیده و باید بتواند به خسارتش بپردازد. او گفت: "بله، ما می خواستیم دولت فدرال بعلت کرونا به ما کمک کند، اما می‌خواهیم که به صلاحدیدهای استانی نیز احترام بگذارد و در انتخاب اولویت‌هایمان انعطاف‌پذیر باشد".
"اسکات موو" نخست وزیر ساسکاچوان هم در متقاعد کردن همه نخست وزیران برای رسیدن به توافق نقش مهم را داشت.
"استفان مک‌نیل"، نخست وزیر نوا اسکوشیا در بیانیه‌ای اظهار داشت که از این طرح استقبال می‌کند و به استان وی بیش از ۲۵۰ میلیون دلار کمک تعلق خواهد گرفت. وی افزود: "اقتصاد استان‌ها بشدت تحت تأثیر کوید-۱۹ قرار گرفته است و نوا اسکوشیایی تأثیر این ضربه را برای ماه‌های آینده نیز احساس خواهند کرد و این بودجه برای رفع این چالش‌ها کمک خواهد بود".
 
شهرداری‌ها هم پول می‌گیرند
شهرداری‌ها که بسیاری از خدمات را ارائه می‌دهند، ماه‌ها است که از دولت فدرال کمک درخواست می‌کنند و هشدار می‌دهند که توانایی مالی آنها در رسیدگی به حمل و نقل، خدمات تفریحی و غیره، ته کشیده است. تورنتو گزارش داده که امسال با کسری ۱.۳۵ بیلیون دلاری روبرو است و شهردار "جان توری" می‌گوید حمل و نقل در تورنتو و حومه‌های آن بسیار مهم است و منابع مالی آن تمام شده، و پول کمکی دولت فدرال کمک خواهد کرد تا آنها همچنان ادامه یابند، هرچند که این موضوع نیز بستگی به نحوه اختصاص این بودجه توسط دولت انتاریو به شهرداری تورنتو خواهد داشت.
شهر مونترال می‌گوید کمبود ۵۰۰ میلیون دلاری دارد. انتظار می‌رود که هلیفکس ۸۵.۴ میلیون دلار کم داشته باشد. ترودو گفت: "اگر شهرها مجهز به حمل و نقل ایمن نباشند، مردم بی‌خطر نخواهند بود".
فدراسیون شهرداری‌های کانادا از این برنامه استقبال کرد و "بیل کارستن"، رئیس این فدراسیون گفت: "ما خوش‌بین هستیم که این توافق بحران مالی شهرداری‌ها را حل کند و بودجه‌ای اضطراری و سریع به خطوط مقدم شهرداری‌ها برسد تا بتوانیم خدمات حیاتی شهری را قوی نگه داریم و برای پیشرفت اقتصادی کانادا آماده باشیم".
 
این بودجه صرف چه چیزهایی می‌شود؟
"استفان مک‌نیل"، نخست وزیر نوا اسکوشیا برخی از رئوس اختصاص بودجه از این پول را به شرح زیر برشمرد:
  • آزمایش، ردیابی ارتباطی و مدیریت داده‌ها
  • مراقبت‌های بهداشتی، از جمله سلامت روان و اعتیاد
  • کمک به جمعیت آسیب‌پذیر، از جمله سالمندان در خانه‌های سالمندان و آسایشگاه‌ها
  • تجهیزات محافظ شخصی
  • آموزش اطفال و کودکان و مراقبت از آنها
  • بودجه شهری، از جمله حمل و نقل عمومی
  • پرداخت به مرخصی‌های ناشی از بیماری
آنچه در این لیست مشاهده نمی‌شود، کمک مالی به آموزش و پرورش است که توسط استان‌ها اداره می‌شود. بسیاری از استان‌ها در تلاشند که پاییز مدارس را با خیال راحت بازگشایی کنند و اگر دانش‌آموزان بصورت حضوری به کلاس‌ها نروند بسیاری از والدین نمی‌توانند دوباره به سر کار خود برگردند.
 
آیا مردم کمک مستقیم خواهند گرفت؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

بنا به گفته فرانسوا لوگو، نخست وزیر کبک، این بودجه هیچ پولی را بصورت مستقیم در اختیار مردم قرار نخواهد داد و استان‌ها بنا ندارند که مانند دولت فدرال به مردم کمک مالی ارائه دهند حتی اگر مردم به واسطه کودکان یا مریضی نتوانند سر کارهای خود بازگردند. بنظر می‌رسد دوران کمک مستقیم دولتی به مردم به انتها رسیده باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, July 16, 2020 - 20:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به