ترودو نیز مانند فورد گفت که وی تصمیم سیاسی نمی‌گیرد بلکه این متخصصان هستند که نیازها و تخصیص منابع را مشخص می‌کنند و سیاسیون روند انجام آنها را به نتیجه می‌رسانند
سه‌شنبه ۳۱ مارچ

ترودو نخست وزیر کانادا
ترودو در ابتدای سخنانش اعلان کرد که وزیر سابق، "رالف گودل" را بعنوان مشاور ویژه در سقوط هواپیمای اوکراینی برفراز تهران بر اثر موشک‌های سپاه، منصوب کرده است. علاوه بر اینکه او در زمینه مشابه قبلا کار کرده، از وی انتظار می‌رود که بطور محکمی برای احقاق حق خانواده‌های جان‌باختگان اقدام نماید.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
ترودو توضیح داد که بسیاری از شرکت‌ها در این مدت به ما مراجعه کرده‌اند و گفته‌اند که می‌توانند با اجرای تغییراتی، محصولاتی تولید کنند که در این بحران به کمک کشور می‌آید. وی در ادامه گفت از کسانیکه در صنعت حمل و نقل هستند و مایحتاج مردم را جابجا می‌کنند نیز سپاسگزارم که نیازهای مردم را به دستشان می‌رسانند.
وی ادادمه داد: ما امروز اعلان می‌کنیم که طبق برنامه "تحرک بخشیدن به صنایع کانادایی در مقابله با کرونا" اکنون با 3 کمپانی قرارداد امضاء کردیم تا آنها بسیاری از وسایل بهداشتی پزشکی لازمه در بحران کرونا، از جمله دستگاه‌های کمک تنفسی، ماسک‌های جراحی، تست‌کننده‌ها را در همین کشور خودمان، کانادا تولید کنند. بعلاوه، با 5 شرکت دیگر نیز توافق کردیم تا آنها وسایل حفاظتی پزشکان و بهداشت‌یاران را در کانادا تولید کنند. ما امیدواریم تولیدات آنها در هفته‌های آینده به دستمان برسد و امیدواریم که با افزایش بیماران امکانات و تجهیزات کافی داشته باشیم. بعلاوه 2 بیلیون دلار برای خرید کلی اجناس و مواد اولیه مانند ماسک، نقاب‌های شیشه‌ای پوشاننده صورت، دستگاه‌های کمک تنفسی و ضدعفونی‌کننده دست، کنار گذاشته‌ایم که پس از واردات یا تولیدات آنها را در همکاری با استان‌ها و قلمروها تقسیم و پخش خواهیم کرد. لازم به ذکر است که بسیاری از شرکت‌ها به ما کمک کرده‌اند از جمله کمک شرکت "علی‌بابا" چین، بمباردیه، تری‌ام و غیره.
ترودو نیز مانند فورد گفت که وی تصمیم سیاسی نمی‌گیرد بلکه این متخصصان هستند که نیازها و تخصیص منابع را مشخص می‌کنند و وی و مسئولان در همکاری کامل با یکدیگر هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند تا علم بتواند به همه کمک کند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

اما مهمترین مسئله اینست که ما چقدر نیاز به منابع خواهیم داشت، آن چیزی‌ست که شما مردم آن را تعیین می‌کنید، با ما همکاری کنید، توصیه‌های بهداشتی پزشکی را رعایت کنید، در خانه بمانید، فاصله اجتماعی را رعایت کنید تا بیماران کمتری داشته باشیم، آزمایش‌های کمتری انجام دهیم و کانادا را سالم نگاه داریم؛ از شما مردم سپاسگزارم.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
داگ فورد نخست وزیر انتاریو
داگ فورد، نخست وزیر انتاریو در کنفرانس روز سه‌شنبه با اعلان 260 مورد جدید، 33 کشته، 534 بهبودی، و مجموعا 1966 کرونا گفت که دانش‌آموزان این استان حداقل تا 4 ماه مه، و معلمان تا اول ماه مه به کلاس‌ها برنخواهند گشت.
فورد گفت: "برای محافظت از فرزندان اگر مجبور شویم تعطیلات را تمدید هم خواهیم کرد". مدارس عمومی از 14 مارچ به دستور "استفن لچه"، وزیر آموزش و پرورش بسته شده‌اند. تعطیلی مدارس خصوصی نیز تا دو هفته دیگر تمدید شده است. در ابتدا قرار بود مدارس دوباره در 6 آوریل بازگشایی شوند، اما فورد و لچه گفتند که مدارس تا زمانیکه تعداد مبتلایان افزایش می‌یابد بسته خواهند ماند و دولت به دنبال راه‌هایی برای ادامه کار آنها در زمان تعطیلی از جمله کلاس‌های آنلاین است.
 
آمار ریز امروز انتاریو
  • 49.8 درصد مرد و 49.5 درصد زن هستند.
  • سن متوسط 50 سال، كمترین سن 1 و حداکثر 100 سال بوده است.
  • بیماران بزرگشهر تورنتو 59.1 درصد مبتلایان انتاریو را تشکیل می‌دهند.
  • 25.7 درصد در 14 روز قبل از بیمار شدن سفر کرده بودند.
  • 10.2 درصد بیماران در تماس با یک بیمار بوده‌اند.
  • 16.8 درصد نه مسافرت كرده‌اند و نه با بیماری تماس داشتند.
  • 47.3 درصد منتظرند مشخص شود بیمارند یا نه.
  • 10.9 درصد در بیمارستان بستری هستند.
دکتر "دیوید ویلیامز"، رئیس ارشد بهداشت پزشکی انتاریو گفت تعداد زیاد اخیر احتمالاً به دلیل مسافرانی است که از تعطیلات مارچ بازگشته‌اند و افزود ما انتظار داریم در روزهای آینده تعداد بیماران افزایش یابد. او از مردم خواست به ویلاهای خود نروند زیرا در آن نقاط منابع کافی بهداشتی موجود نیست.
 
آموزش آنلاین
اعضای هیئت مدیره مدارس بزرگشهر تورنتو اخیراً به والدین اطلاع داده‌اند که قصد دارند آموزش آنلاین را پس از 6 آوریل از سر بگیرند. هیئت مدیره گفت که "تلاش می‌کنیم که استفاده از محیط‌های یادگیری آنلاین باعث ایجاد شکاف بین دانش‌آموزان نشود و راه‌های آموزشی مختلف نیز در دسترس دانش‌آموزان باشد".
 
کمک هزینه دانشجویی
صبح امروز، استان اعلام کرد كه به طور موقت، به مدت شش ماه و بدون بهره، وام‌های دانشجویی انتاریو (OSAP) تا 30 سپتامبر 2020 به تعویق می‌افتد. فورد گفت: "در این شرایط بی‌سابقه، کمک به دانشجویان بسیار مهم است، با این اقدام دانشجویان می‌توانند به تحصیل خود ادامه دهند و وام گیرندگان نیز نگرانی در مورد پرداخت وام‌هایشان نخواهند داشت".
علاوه بر این، امتحانات پایان سال دانشگاه‌ها "ضمن حفظ حریم خصوصی دانشجویان و یکپارچگی ارزیابی آکادمیک" به صورت آنلاین برگزار می‌شود. بعلاوه اینکه 25 میلیون دلار نیز برای تأمین هزینه‌های پیش‌بینی نشده از شیوع کرونا به کالج‌ها، دانشگاه‌ها کمک خواهد شد.
 
حمل و نقل عمومی در بزرگشهر تورنتو
کمیسیون ترانزیت تورنتو (TTC) از مسافران خود می‌خواهد که از 9 مسیر اتوبوس "بسیار شلوغ" در ساعت شلوغی صبح پرهیز کنند. این کمیسیون گفت: "لطفا پس از ساعت 7:30 دقیقه صبح جابجا شوید مگر اینکه جابجایی شما ضروری باشد، مضافا اینکه فاصله اجتماعی را حتما رعایت نمائید".

تورنتو

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

شهردار تورنتو کلیه اجتماعات عمومی شهر را تا آخر ماه جون تعطیل اعلان کرد؛ بدین ترتیب رژه‌ها و برنامه‌های بهاری و ابتدای تابستانی این شهر کلا لغو شدند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, March 30, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به