عدم وجود کافی ماسک شرایط را برای مردم و گروه پزشکی سخت می‌نماید
امروز (شنبه ۹ مه) دولت فدرال کانادا گفت پول ماسک‌هایی که مطابق با استانداردهای کانادا نبوده را پرداخت نمی‌کند و از آنها برای مصارف غیر پزشکی استفاده خواهد کرد. این بیانیه پس از آن منتشر می‌شود که حدود ۸ میلیون ماسک ان۹۵ که توسط یک شرکت مونترالی فروخته شده مشکل‌دار تشخیص داده شدند.
یک منبع دولتی که ترجیح داد ناشناس بماند و مجاز به بحث عمومی در این مورد نیست، امروز گفت که دولت اکنون در حال تهیه جزئیات قطع رابطه دائم خود با این شرکت است و دولت هیچ برنامه‌ای برای سفارش‌ دادن از این شرکت در آینده ندارد. وی افزود: اکنون بحث‌ بر سر بازپرداخت تمام یا بخشی از پولی است که دولت بابت این معامله پرداخت کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
معامله چه بوده؟
ماسک‌های ان۹۵ که برای محافظت در برابر کوید-۱۹ به کار می‌روند به دلیل فیلتر کردن ۹۵ درصد از ذرات کوچک به این نام مشهور شده‌اند. با گسترش کرونا این ماسک‌ها خواهان بسیاری پیدا کرده بطوریکه دولت آمریکا با تصویب قانونی در چندین مورد این ماسک‌ها را در خارج از کشور، به همراه دیگر ماسک‌ها ضبط کرد، و حتی در موردی کل محموله یک هواپیما به مقصد فرانسه را نقدا خرید. شرکت آمریکایی "تری‌ام" یکی از بزرگترین تولید کننده‌های این ماسک‌ها در چین است. این شرکت در فروش ماسک‌ها به کانادا دو ماه پیش میان دولت‌های آمریکا و کانادا قرار گرفت که نهایتا هر سه پذیرفتند که تعدادی از ماسک‌های این شرکت به کانادا نیز فروخته شود. هنوز مشخص نیست که این محموله ماسک تولید شرکت "تری‌ام" است یا خیر.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دیروز (جمعه ۸ مه) مشخص شد كه اتاوا از کیفیت ۸ میلیون ماسک از محموله ۱۱ میلیون ماسکی که در چین تولید شده راضی نیست. دفتر وزیر تدارکات، "آنیتا آناند" روز جمعه اعلان کرد که حدود یک میلیون ماسک از نزدیک به ۱۱ میلیون ماسک دریافت شده‌اش مطابق با استانداردهای دولت فدرال کاناداست و ۱.۶ میلیون ماسک دیگر هنوز آزمایش نشده‌اند. وی ادامه داد که تقریباً هشت میلیون از این ماسک‌ها همگی پایین‌تر از استانداردها برای مصارف پزشکی هستند اما برای دیگر مصارف قابل استفاده‌اند. او توضیح داد که کانادا فرآیندهای دقیقی در حصول اطمینان از استاندارد بودن خریدهایش دارد که آنها را پیش از تحویل این اجناس به استان‌ها و قلمروها به انجام می‌رساند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
با استناد به این موضوع بحث‌ها در مورد بازپرداخت، یا تخفیف، یا تخفیف و بازپرداخت بین توزیع کننده و دولت بالا گرفت و دولت حاضر نشد نام شرکت تولید کننده را فاش نماید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
در اوایل این هفته سفارت چین در اتاوا اعلام کرده بود که یک میلیون ماسک معیوب ان۹۵ که "ماه گذشته" از چین وارد کانادا شده و مشکل داشته طبق "قراردادی"، مشکلش برطرف شده است. با این وجود، کانادا تا روز جمعه هیچ توضیحی در اینباره نداد. دولت فدرال با چندین شرکت مختلف برای خرید ۱۳۵.۵ میلیون ماسک قرارداد امضاء کرده  و تاکنون ۲۳ هواپیمای حامل تجهیزات محافظ شخصی و تجهیزات پزشکی، شامل بیش از ۳۳ میلیون ماسک دریافت کرده است.
دفتر آناند توضیح داده که اکثر محصولات دریافتی مطابق با استاندارد هستند و کانادا این محصولات را هم از منابع بین‌المللی و هم از تولید کنندگان داخلی خرید می‌کند. برای مثال شرکت "مدیکم" در "پوینت کلیر" کبک ۲۰ میلیون ماسک ان۹۵ و ۲۴ میلیون ماسک جراحی در سال برای دولت تولید خواهد کرد و خرید این تولید از تابستان امسال تا ۱۰ سال آینده تضمین شده است.
 
ترودو چه می‌گوید؟
ترودو در مصاحبه روزانه امروز خود گفت: "بحث و گفتگو با {تأمین كننده} این ماسک‌ها ادامه دارد، ما با اجناسی كه مطابق استاندارد نباشند کنار نخواهیم آمد. ما پول ماسک‌هایی که مطابق با معیارهای ما در حفظ جان افراد از خودگذشته، نیست را پرداخت نمی‌کنیم". در عین حال ترودو از بیان اینکه چقدر کانادا برای این ماسک‌ها پرداخت کرده سر باز زد اما گفت که دولت فدرال در حال مذاکره برای یافتن راهی "جایگزین" برای استفاده از این ماسک‌هاست.
 
چرا ماسک همین الان نیاز است؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

از این هفته برخی از استان‌های مختلف کانادا اقدامات آزمایشی رفع محدودیت‌های کرونا را به اجرا می‌گذارند و انتظار می‌رود که مردم بیشتر از پیش با یکدیگر روبرو شوند و به همین دلیل نیاز به ابزارها و وسایل محافظتی دارند. مهمترین و موثرترین ابزار محافظتی شخصی که به ویژه در بیمارستان‌ها و افراد گروه پزشکی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد ماسک، مخصوصا ماسک ان۹۵ می‌باشد. تهیه و پخش وسایل محافظت شخصی هفته‌ها و ماه‌ها طول می‌کشد و عدم وجود کافی این اقلام شرایط را برای مردم و گروه پزشکی سخت می‌نماید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, May 8, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به