از جاستین ترودو تا استان‌های کانادا
دوشنبه ۴ اپریل

ساعت ۶:۰۰ عصر: آلبرتا محدودیت‌های مربوط به جراحی‌های فوری را برمی‌دارد
وزیر بهداشت آلبرتا، "تایلر شاندرو" اعلام کرد که جراحی‌های فوری و سایر خدمات بهداشتی این استان از سر گرفته می‌شوند. وی گفت: "با هم پیش خواهیم رفت و از بیماران مراقبت لازم را خواهیم کرد؛ سلامتی بیماران و ماموران خدمات بهداشتی در اولویت ماست". او افزود: "تأخیر بیشتر بیماران را در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهد".

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
خدمات درمانی آلبرتا یک سیستم رزرواسیون متمرکز ایجاد کرده و بیماران در لیست انتظار برای انجام مراحل رسیدگی به پرونده خود به ترتیب قرار گرفته‌اند.
دکتر "دینا هینشاو"، رئیس بهداشت پزشکی آلبرتا تأیید کرد که در کارخانه فرآوری گوشت کارگیل ۹۳۶ مورد کوید-۱۹ وجود داشته که ۸۱۰ مورد آن بهبود یافته است. بازگشایی این مرکز با اعتراضات فراوان روبرو شد. همچنین ۴۶۹ مورد در افرادی که در کارخانه جبس در بروکس ، آلتا کار می‌کنند، وجود دارد. او گفت اگرچه این شیوع‌ها "پیچیده" هستند، اما مردم استان نیاز به حمایت از کسانی دارند که تحت تأثیر قرار می‌گیرند و افزود: "من داستان‌های تبعیض‌آمیز را علیه خانواده‌های تازه وارد شنیده‌ام که گفته می‌شود آنها برای دیگران خطر محسوب می‌شوند؛ در حالیکه ما باید از افرادی که در این شرایط قرار دارند حمایت کنیم".
 
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

۵:۳۰ عصر: بریتیش کلمبیا مدل‌هایی برای کاهش فاصله اجتماعی منتشر می‌کند
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
بریتیش کلمبیا داده‌های مدل‌سازی و بروز شده در مورد همه‌گیری کرونا در استان را منتشر کرد. این الگو نشان می‌دهد با فرض اینکه مردم بصورت ۳۵% زندگی عادی خود زندگی کنند، این استان می‌تواند در ماه آگوست منحنی ویروس را بخوبی مسطح کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
دکتر هنری گفت: "دو راه وجود دارد که می‌توانیم به آینده بپردازیم، یکی اینکه چه اتفاقی می‌افتد اگر مردم کمتر فاصله اجتماعی را رعایت کنند و دوم این است که چگونه می‌توانیم مردم زیادی که با یکدیگر زیاد ارتباط دارند را ایمن نگاه داریم". او تصریح کرد: اگر تماس‌ها ۴۰ درصد افزایش یابد، انتظار موارد جدید ابتلا و بستری نسبتاً کمی را داریم. اما اگر تعداد مردم با ارتباط زیاد را ۶۰ درصد در نظر بگیریم ممکن است تعداد موارد و بستری در بیمارستان‌هایمان افزایش یابد، اما همچنان قابل کنترل باشد. اما اگر تماس‌ها  ۸۰ درصد افزایش یابد ابتلا گسترش می‌یابد و ممکن است شیوع آن به سرعت رشد کند. ما بدنبال بهترین نقطه این شرایط هستیم تا حداکثر ارتباط و حداقل رشد بیماری را شاهد باشیم".
وی همچنین به مردم استان هشدار داد که حتی با یک فرد اضافی در خارج از خانه ارتباط برقرار نکنند زیرا حتی اضافه شدن یک نفر می‌تواند باعث گسترش سریع بیماری در خانه شود.
 
۳:۴۰ بعدازظهر: انتاریو، بدنبال وضعیت بهتر
دکتر "دیوید ویلیامز"، رئیس ارشد بهداشت پزشکی انتاریو گفت که این استان در حال بررسی اقداماتی است تا مشخص کند چه محدودیت‌هایی را می‌توان کاهش دهد. وی گفت که دوست دارد موارد ابتلا پس از بازگشایی را زیر ۲۰۰ نفر و حدود ۱۰۰ نفر در روز نگاه دارد، و همچنین می‌خواهد ببیند که قبل از بازگشایی مشاغل نرخ ابتلا به بیماری به طور پیوسته کاهش می‌یابد. در ۲۴ ساعت گذشته ، ۱۴۵۵۵ تست انجام شده که ۳۷۰ مورد آن مثبت بوده است.
دکتر ویلیامز گفت: "مهم است كه بتوانیم مطمئن باشیم پس از بازگشایی منابع لازم و کافی برای کنترل بیماری در استان را داریم. امروز ما می‌دانیم که ممکن است بعد از بازگشایی همچنان بتوانیم بیماری را کنترل کنیم اما هنوز به مرحله احتمالات آن نرسیده‌ایم. ما می‌خواهیم نقاط آغاز این ابتلا را همیشه بتوانیم بیابیم و کنترل کنیم".
 
ساعت ۲:۳۰ بعدازظهر: هیچ مورد ابتلای فعالی در نیوبرانزویک نیست
در حال حاضر هیچ مورد کوید-۱۹ فعالی در نیوبرانزویک گزارش نشده زیرا ۱۱۸ نفری که اخیراً به کرونا آلوده شده بودند در حال حاضر بهبود یافته‌اند. دکتر "جنیفر راسل"، رئیس ارشد پزشکی استان گفت: "این یک دستاورد قابل توجه است که فقط تعداد کمی از حوزه‌های بهداشتی در جهان توانسته‌اند اینهمه موفق باشند". او گفت که انتظار دارد مواردی از کوید-۱۹ در نیوبرانزویک در آینده دیده شود، اما تمرکز کنونی وی بیشتر به سوی بهبودی افراد است تا یافتن موارد جدید.
وی گفت: "ما باید یاد بگیریم كه با کرونا زندگی كنیم تا زمانی كه واكسن یا برخی دیگر از روش‌های درمانی به طور گسترده در دسترس ما قرار گیرد. من اطمینان دارم که ابزارهای لازم در این راه وجود دارند". رئیس ارشد پزشکی استان گفت: "البته هنوز هم بسیار مهم است که مسئولان بتوانند موارد جدیدی را شناسایی کنند و اقدامات بهداشت عمومی مانند رعایت فاصله اجتماعی نیز باید دنبال شود، و مردم باید بیاموزند با کاهش محدودیت‌ها از ماسک‌ها به درستی استفاده کنند".
 
ساعت ۲:۱۰ بعدازظهر: کبک بازگشایی مشاغل غیر ضروری در مونترال را به تعویق انداخت
"فرانسوا لوگول"، نخست وزیر کبک اعلام کرد که این استان بازگشایی دوباره مشاغل غیر ضروری در منطقه مونترال را به مدت یک هفته به تعویق می‌اندازد. قرار بود این بازگشایی از روز ۱۱ ماه مه آغاز شود که اکنون به ۱۸ مه انداخته شده است. او گفت: "بخش اعظم بستری‌های ناشی از بیماری کورونا در منطقه مونترال است".
مدارس و مهدکودک‌ها در مونترال هنوز در تاریخ ۱۹ ماه مه بازگشایی خواهند شد، اما نخست وزیر گفت این استان به بررسی وضعیت گسترش ویروس و موارد مرگ و میر روزانه آن ادامه خواهد داد و گفت هر معلمی که مایل به پوشاندن صورتش باشد می‌تواند این کار را انجام دهد. او هنوز از مردم كبک خواست كه بطور تمام وقت به مراكز سالمندان کمک کنند زیرا تعداد موارد و مرگ و میر در این مؤسسات همچنان قابل توجه است.
 
ساعت ۱:۴۵ بعدازظهر: داگ فورد: خرده‌فروشی‌های انتاریو آماده بازگشایی شوند
داگ فورد، نخست وزیر انتاریو گفت که خرده‌فروشی‌های استان باید با آماده کردن ماسک‌هایشان برای بازگشایی آماده شوند و افزود: "من فکر می‌کنم در حال نزدیک شدن به بازگشایی هستیم".
نخست وزیر افزود که در تماس با جانشین و معاون نخست وزیر کانادا، "کرایستینا فیریلند" درباره نیاز کانادا به یک برنامه ملی برای چگونگی ردیابی بیماری و نیز ادامه محدودیت‌ها گفتگو کرده و ادامه داد: "یکی از نگرانی‌ها پیش از کاهش محدودیت‌ها اینست که مردم از خانه‌های خود دور شده و به نقاط دیگری رفته و بیماری را با خود جابجا کنند. ما به کار درست خود ادامه می‌دهیم و مطمئن می شویم که فاصله‌های زمانی و اجتماعی را رعایت می‌کنیم. امیدواریم تا ۲۴ ماه مه آمارمان در حال پایین آمدن باشد. مدت طولانی است که من دروازه‌ها را بسته نگاه داشته‌ام و مدت طولانی دیگری نمی‌توانم این کار را ادامه دهم. من در اواخر این هفته با شهرداران صحبت خواهم کرد".
 
۱۲:۵۰ پس از ظهر: سرچشمه کرونا کجاست؟
دکتر "ترزا تام"، مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا ، تأیید کرد که بیش از ۵۹۸۰۰ مورد کوید-۱۹ در کانادا وجود دارد، از جمله ۳،۶۶۶ کشته. وی تأکید کرد که با بازگشایی مجدد برخی استان‌ها، کانادایی‌ها هنوز نیز باید فاصله اجتماعی و رعایت کامل اقدامات بهداشت عمومی را رعایت کنند. او گفت: "همه ما با هم کار می‌کنیم و بر مشکلات سخت پیروز می‌شویم".
رئیس ارشد بهداشت عمومی کانادا همچنین به سؤال مربوط به رئیس جمهور آمریكا، ترامپ که گفته کرونا محصول آزمایشگاهی در چین است گفت: "من فکر نمی‌کنم که اطلاعات خاصی را دیده باشیم که این یک حادثه یا نتیجه آزمایشی در یک آزمایشگاه باشد. ما منشاء دقیق این ویروس را نمی‌دانیم. فرضیه کنونی چنین است که منشا این ویروس از خفاش‌ها و اما احتمالاً در بعضی موارد حیوان دیگری است".
 
"پتی حاجدو"، وزیر بهداشت کانادا گفت آنچه در حال حاضر "مهمتر" است اینست که روی سلامت کانادایی‌ها متمرکز شویم. رئیس آژانس بهداشت عمومی کانادا همچنین گفت: "هرچه واقعیت این ویروس را بیشتر درک کنیم ، بیشتر می‌دانیم که گرفتن درجه حرارت بدن در مسافرت به هیچ وجه موثر نیست. مهمترین کار اطمینان از این است که مسافران پس از ورود قرنطینه اجباری ۱۴ روزه داشته باشند".
 
۱۲:۰۰ ظهر: ترودو: تلاش کشوری و جهانی در کنترل بیماری داریم
نخست وزیر جاستین ترودو گفت: کانادا بیش از ۸۵۰ میلیون دلار در تحقیقات کانادایی و بین المللی یافتن روش‌های درمانی مؤثر و واکسن هزینه می‌کند. او گفت: "هرچه همکاری بیشتری داشته باشیم احتمال اینکه بتوانیم درمانی پیدا کنیم بیشتر می‌شود". او با این هدف با رهبران کشورها صحبت می‌کند تا بتواند بیش از ۸ میلیارد دلار برای محققان جمع‌آوری شود.
ترودو در پاسخ به اینکه مزایای کمک اضطراری کانادا به برخی تعلق نگرفته گفت که احتمال دارد و گفت که تمرکز بر این است که کانادایی‌ها بتوانند در خانه بمانند و بتوانند از عهده ملزومات ضروری خود مانند اجاره و مواد غذایی برآیند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

ترودو گفت که به شرکت‌های هواپیمایی کمک خواهد کرد. ایرکانادا اعلان کرد که ۱ بیلیون دلار ضرر داده در حالیکه در چنین روزی در سال گذشته اعلان ۲۰۰ میلیون دلار سود کرده بود. ترودو گفت: " ما به دنبال تدابیری هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که برخی از مهمترین بخش‌های اقتصاد کانادا قوی بمانند". وی درباره نگرانی بازگشایی کارخانه فرآوری گوشت کارگیل در آلبرتا، که بیش از ۹۰۰ مورد کوید-۱۹ داشته اظهار داشت كه دولت فدرال برای اطمینان از ادامه تامین زنجیره غذایی کانادایی‌ها با این استان و این شرکت و حمایت از کارگران این شرکت همکاری می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, May 3, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به