اداره بهداشت کانادا می‌گوید بیشتر عوارض واکسن‌های مدرنا خفیف است و نباید خیلی طولانی باشد
ایران استار: امروز در میان همه اخبار کرونایی در کانادا دو خبر نظرها را بسیار جلب کرد؛ یکی توزیع ماسک‌های غیر ایمن در مهدکودک‌های استان کبک و دیگر عوارضی که احتمالا واکسن کرونا ساخت شرکت مدرنا خواهد داشت.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
توزیع ماسک‌های غیر ایمن در مهد کودک‌های استان کبک، تایید واکسن مدرنا در کانادا همراه با عوارض جانبی و توصیه‌های بهداشتی
در اولین خبر مقامات استان کبک می‌گویند ماسک‌هایی که از ماه می از طریق مهد کودک در سراسر استان توزیع شده‌اند، استانداردهای ایمنی استان را نداشته‌اند. دپارتمان خانواده‌های استان کبک با صدور اطلاعیه‌ای از مراقبت‌های روزانه این استان خواست که دیگر از ماسک‌های MC9501 استفاده نکنند زیرا آنها یکی از سه شرط تعیین شده توسط موسسه تحقیقاتی Robert-Sauve را برآورده نمی‌کنند. این شرکت یک سازمان خصوصی و غیرانتفاعی است که مسائل بهداشت و ایمنی کار را بررسی می‌کند و توسط هیات ایمنی کبک تأمین مالی می‌شود. این موسسه می‌گوید ماسک‌ها از نظر فیلتراسیون مشکل دارند و در همه زمان‌های استفاده وظیفه فیلتری خود را بطور صددرصد انجام نمی‌دهند.
"ماتیو لاکومب" وزیر خانواده استان کبک می‌گوید که دپارتمان وی قبلاً ماسک‌های جدیدی را برای مراقبت‌های روزانه سفارش داده بود زیرا ذخایر ماسک‌های مشکل‌ساز تمام شده بود. او می‌گوید ماسک‌های جدید استانداردهای لازمه را دارند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
توزیع واکسن مدرنا در کانادا تصویب شد
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
در خبر دیگری که امروز چهارشنبه توسط رسانه‌ها منتشر شد آمده است که کانادا امروز صبح واکسن جدید ویروس کرونا که ساخت شرکت مدرنا است را استفاده تصویب کرده است.
دکتر "سوپریا شارما"، مشاور ارشد پزشکی کانادا می‌گوید این کشور حداکثر ۱۶۸ هزار دوز واکسن مدرنا را قبل از پایان ماه دسامبر دریافت می‌کند و این امیدواری را برای کشور فراهم می‌کند که پس از یک دوره همه‌گیری می‌تواند انتقال به شرایط طبیعی را دست کم در بعضی موارد آغاز کند. شارما در گفتگو با خبرنگاران گفت که انتظار می‌رود اولین دوز واکسن مدرنا حدود ۸۰ درصد از ایمنی بدن نسبت به ویروس را بوجود آورد و تزریق دوز دوم که ۲۸ روز پس از دوز اول می‌باشد تا حداکثر ۹۵ ایمنی بوجود آورد. وی گفت که انتظار می رود مصونیت "برای مدت زمان قابل توجهی" پس از دریافت هر دو نوبت دوز ادامه یابد، با این حال وی افزود که توصیه نمی‌کند که دریافت دوز دوم به تاخیر بیافتد اگرچه شواهدی ندیده ‌است كه نشان دهد در صورت تاخیر چند هفته‌ای در سطح ایمنی كاهش چشمگیری بوجود آورد.
مدرنا تا آخر امسال ۱۶۸ هزار دوز واکسن که برای ۸۴ هزار نفر کافیست به کانادا می‌فرستد و کانادا در مجموع با خرید ۴۰ میلیون دوز از این نوع واکسن که برای ۲۰ میلیون نفر کافیست به جنگ کرونا می‌رود. کانادا ۱۶ میلیون دوز دیگر این واکسن را رزرو کرده و برای هر دوز واکسن ۲۵ دلار به مدرنا می‌پردازد.
 
عوارض جانبی واکسن مدرنا و توصیه بهداشت کانادا چیست؟
همه واکسن‌ها می‌توانند عوارض جانبی ایجاد کنند، اگرچه اداره بهداشت کانادا می‌گوید بیشتر عوارض واکسن‌های مدرنا خفیف است و نباید خیلی طولانی باشد. این موارد شامل درد یا تورم در محل تزریق واکسن، خستگی، سردرد، دردهای عضلانی و سفتی، لرز، تب، حالت تهوع یا استفراغ و بزرگ شدن غدد لنفاوی است.
علائم واکنش آلرژیک شامل کهیر، مشکل تنفس و تورم زبان، صورت یا گلو خواهد بود. بهداشت کانادا به کسی که معتقد است ممکن است دچار یک واکنش آلرژیک پس از زدن واکسن شده باشد توصیه کرده است که "فورا" تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گیرد.
لیست کاملی از مواد تشکیل دهنده واکسن مدرنا عبارت است از:

  • اسید ریبونوکلئیک مسنجر (mRNA)
  • 1،2-دیستروئیل-اسن-گلیسرو-3-فسفوکولین (DSPC)
  • اسید استیک (یا اسید اتانوئیک)
  • کلسترول
  • گلیسرول، متوکسی-پلی اتیلن گلیکول
  • لیپید SM-102
  • استات سدیم (نوعی نمک سدیم آلی)
  • ساکاروز (قند رایج)
  • ترومتامین
  • ترومتامین هیدروکلراید
  • آب برای تزریق

دولت فدرال به هرکسی که به "ماده فعال" یا هر یک از مواد فوق در واکسن حساسیت دارد توصیه می‌کند به جای مدرنا از واکسن فایزر استفاده کند. در عین حال اعلام شده هر كانادایی كه ممكن است حساسیت داشته باشد، یا مطمئن نیست که در گروه خطر قرار دارد یا نه بهتر است با پزشک خود مشورت کند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

شارما گفته است: "اگر شما نسبت به واکسن آلرژی دارید، یا در مجموع فردی با آلرژی جدی نسبت به مواد دیگری هستید، اگر در گذشته نسبت به واکسن حساسیت جدی داشته‌اید، بدیهی است که نباید این واکسن را بزنید".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, December 23, 2020 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به