ادعاهای یک نماینده انتاریو در ساخته شدن شایعه اردوگاه اجباری در کانادا واضح بنظر می‌رسد
ایران استار: مقام‌های دولت فدرال کانادا می‌گویند شایعه ساخت اردوگاه‌های اجباری برای اقامت افراد مبتلا به کرونا کذب است و دولت فدرال به هیچ وجه چنین برنامه‌ای را ندارد. جاستین ترودو می‌گوید بازیگران شرور خارجی در ساختن این شایعه در فضای مجازی نقش دارند.
آن طور که مقام‌های دولت فدرال اشاره می‌کنند این شایعه که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده از اساس کذب است و دولت فدرال تنها برای ساخت اقامتگاه داوطلبانه برای افراد مبتلا کم درآمد و همچنین افرادی که از خارج کشور باز می‌گردند و به دنبال مکانی برای قرنطینه معمول خود هستند، بودجه‌هایی را در نظرگرفته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
تکذیب ساخت اردوگاه اجباری برای اقامت کانادایی‌های مبتلا به کرونا
در همین باره پتی هاجدو سخنگوی وزیر بهداشت در روز سه‌شنبه گفت کانادایی ها مجبور به به اقامت در اردوگاه برای مهار کرونا نخواهند شد و این شایعه ناشی از یک کمپین اطلاع‌رسانی نادرست است که از چند هفته پیش در رسانه‌های اجتماعی جریان دارد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

به گفته این مقام دولت فدرال، دولت بودجه‌ای را برای سایت‌های داوطلبانه قرنطینه برای برخی از افراد بی خانمان در نظر گرفته و برنامه‌هایی را برای گسترش ظرفیت قرنطینه مسافران بین المللی بدون مکان مناسب برای قرنطینه در نظر دارد اما کانادایی‌ها به هیچ عنوان مجبور به ترک خانه‌های خود و اقامت در اردوگاه نیستند. سخنگوی وزیر بهداشت گفته است: "اطلاعات نادرست از این قبیل برای فریب کانادایی‌ها و ایجاد ترس و سردرگمی منتشر شده است. ما کانادایی‌ها را تشویق می‌کنیم قبل از به اشتراک گذاشتن این اطلاعات، منابع آنها را دوباره بررسی کنند تا از انتشار اطلاعات نادرست جلوگیری شود".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
نقش یک نماینده انتاریو در ساخته شدن شایعه اردوگاه اجباری در کانادا
این شایعه در حالی تکذیب شده است که "رندی هیلیر" نماینده مستقل انتاریو که همه گیری فعلی کرونا را به یک فصل بد آنفلوآنزا تشبیه کرده و از مخالفان استفاده ماسک است، به مردم شرق انتاریو هشدار داده است که دولت فدرال در حال آماده سازی اردوگاه ها برای مبتلایان به کرونا است. هیلیر به تازگی دولت داگ فورد را تحت فشار قرار داده است تا جزئیات آنچه در مورد برنامه ‌احتمالی اتاوا برای بازداشت مردم {و احتمالا انتقال آنها به اردوگاه} را می‌داند، ارائه کند. وی در ۷ اکتبر پرسیده است: "من از این دولت می‌پرسم که آیا مردم باید برای اردوگاه‌های داخلی آماده شوند؟"
هیلیر در ۹ اکتبر در مجلس قانونگذاری استان گفت: "دولت {داگ فورد} شما باید در حال مذاکره و آگاه از این برنامه‌ها باشد... این اردوگاه‌ها در کجا ساخته می‌شوند، چه تعداد نفر بازداشت می‌شوند و به چه دلیلی و به چه دلایلی می‌توان افراد را در این اردوگاه های انزوا نگهداری کرد؟" و همچنین در ایمیلی به پیروان آنلاین خود گفته است: "گسترش اردوگاه‌های انزوا / قرنطینه در کانادا نگران کننده است".
واکنش‌ها به ادعای هیلیر متفاوت بوده است. کلیپ‌های سخنرانی او در وب سایت‌هایی مانند برایتون منتشر شده که شبکه‌هایی مانند فیس‌بوک به دلیل پافشاری آن بر نظریه‌های توطئه، انتشار مطالب آن را ممنوع کرده‌اند. نظرات هیلیر همچنین توسط رسانه‌هایی مانند Life Site News که یک وب سایت ضد سقط جنین است نیز منتشر شده است. هیلیر به اتهام تمسخر والدین کودکان اوتیسم در کنفرانس رایانه ای انتاریو در سال ۲۰۱۹ به حالت تعلیق درآمده بود.

برخی مقام‌های بهداشت عمومی در مورد اظهار نظرهای گذشته هیلیر که تهدید ویروس کرونا را نادیده گرفته است ابراز نگرانی کرده‌اند. از طرفی سی‌بی‌سی ده‌ها ایمیل از افرادی دریافت کرده است که می‌ترسند با ادامه انتشار کرونا، دولت فدرال به زودی آنها را مجبور به حضور در اردوگاه کند. برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که منشا پیدایش این شایعه به اعلام "هاجدو" در ماه سپتامبر باز می‌گردد که گفته بود که دولت فدرال بودجه ای را به شهر تورنتو پیشنهاد می‌دهد تا به آن کمک کند تا یک مرکز برای اسکان افراد بی خانمان آلوده به کرونا را بهسازی کند. این سایت همچنین می‌تواند توسط سایر افراد آسیب پذیر که در حین بهبودی به مکانی ایمن برای منزوی کردن خود دسترسی ندارند، مورد استفاده قرار گیرد.
 
ترودو: بازیگران شرور خارجی در ساختن این شایعه نقش دارند

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

شدت شایعات به قدری بالا بود که در نهایت جاستین ترودو روز سه‌شنبه گفت که وی مجبور شده به طور شخصی در یک جلسه مجازی به زن جوانی اطمینان دهد که دولت وی مردم را از خانه‌هایشان خارج نمی‌کند تا آنها را در اردوگاه قرار دهد. او افزود که مجبور شده توضیح دهد که باید مراقبت اطلاعات و منابع آنلاینی که این اطلاعات را در اختیار ما قرار می‌دهند، باشیم. ترودو همچنین گفته است كه بازیگران شرور خارجی و كانادایی با "برنامه افراطی" و با هدف "تضعیف اعتماد مردم به نهادهای ما و دموكراسی ما" تلاش می‌كنند تا نظریه های ساختگی و بدون شواهد را به صورت آنلاین ارائه کنند و سپس ادامه داد: "مقدار زیادی سر و صدا و اطلاعات غلط مضر در اینترنت وجود دارد ... ما باید کنار هم جمع شویم و در مقابل افرادی که در جوامع و دموکراسی ما هرج و مرج می‌کارند، مقاومت کنیم".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, October 20, 2020 - 21:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به