برخی استان‌های کانادایی در حال آماده شدن برای بازگشایی در هفته آینده هستند
مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا امروز (شنبه ۲ مه) با خوشبینی نسبت به کنترل همه‌گیری کرونا در کانادا تأکید کرد که تلاش برای مسطح کردن منحنی گسترش بیماری حتی با آمار افزایش مبتلایان در استان‌های سراسر کشور، موفق بوده است. دکتر "ترزا تام" در بیانیه خبری گفت: "با پیروی از توصیه‌های بهداشت عمومی، ما میزان این بیماری را به طور جمعی کاهش داده‌ایم. ما در حال صاف کردن منحنی هستیم. در حالی که ما با احتیاط و خوش‌بینانه ادامه ‌می‌دهیم، مهم است که همه افراد از وظیفه‌شان در محافظت از یکدیگر، به ویژه از آسیب‌پذیرترین‌ها در هفته‌های آینده آگاه باشند".
این در حالی بود که مقامات پزشکی فدرال، و نخست وزیر کانادا امروز کنفرانس‌های خبری روزانه خود را تعطیل کردند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
نیو برونزویک نیز گزارش داد که پس از دو هفته، روز شنبه هیچ مورد ابتلای جدید کرونا در این استان گزارش نشده و در اونتاریو، نخست وزیر "داگ فورد" گفت که این استان می‌تواند سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد محدودیت‌های کرونا را کاهش دهد. او ادامه داد: "ما شاهد شیب تدریجی نزولی هستیم و هرچه سطح منحنی پایین‌تری داشته باشیم زودتر و بهتر می‌توانیم به حالت عادی برگردیم. من زمان دقیق را نمی‌دانم ... اما اگر ما راه را به همین خوبی ادامه دهیم، خیلی زودتر از آن چیزی که دو ماه پیش تصورش را می‌کردیم ممکن است بتوانیم به شرایط عادی بازگردیم".
 
و اما در همین اثنا برای دومین شنبه پیاپی عده‌ای تظاهرکننده جلوی مجلس انتاریو در تورنتو برای یک اعتراض به محدودیت‌های کرونا دور هم جمع شدند. فورد بشدت به تظاهرکنندگان به دلیل بی‌احترامی آنها به پرچم کانادا با معکوس برافراشته کردن آن، تاخت و گفت: "می‌فهمم به مردم آسیب می‌رسد و مردم می‌خواهند به زندگی خود بازگردند، اما معکوس گرفتن پرچم، بی‌احترامی به نیروهای مسلح ما و سالمندان ما که در خانه‌های سالمندان در حال مبارزه با کرونا هستند، می‌باشد. بعلاوه آنها با در کنار یکدیگر بودن زندگی خودشان را به خطر می‌اندازند. من به حق اعتراض مدنی آنها احترام می‌گذارم".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
بازگشایی
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
برخی استان‌های کانادایی در حال آماده شدن برای بازگشایی در هفته آینده هستند.
مشاغلی مانند مراکز باغبانی و نمایندگی‌های فروش اتومبیل مجاز خواهند بود که روز دوشنبه در انتاریو دوباره فعال شوند؛ فورد گفت: "دو جهان متفاوت وجود دارد: خانه‌های سالمندان که وضعیت بدی دارند و حوزه عمومی که همه بطور فوق‌العاده‌ای رعایت کردند و نتیجتا منحنی رو به پایین می‌رود".
هم اکنون هر خانواده نیوفاندلند و لابرادور مجاز به رفت‌وآمد با یک خانواده دیگر شده و کبک اعلام کرده که قصد دارد به تدریج مجدداً مدارس ابتدایی، مشاغل خرده‌فروشی، و ساخت و ساز را در ماه مه بازگشایی کند.
دکتر "بانی هنری"، رئیس ارشد پزشکی "بریتیش کلمبیا" از مردم خواست که هوشیار باشند و هر کسی که علائم بیماری را از خود بروز می‌دهد سریعا با مقامات بهداشتی تماس بگیرد تا اقدامات لازمه برای محافظت از آنها و خانواده آنها انجام گیرد. وی افزود: "امروز ما نمی‌توانیم مرتکب هیچ اشتباهی شویم زیرا می‌خواهیم محدودیت‌های کرونا را در روزها و هفته‌های آینده کاهش دهیم". البته اخیرا یک شیوع گسترده در یک مرغداری در بریتیش کلمبیا کمی گروه بهداشتی این استان را نگران کرده است.
 
آمار چیست؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در شنبه عصر، کانادا ۵۶۷۱۴ مورد مبتلای کرونایی داشته که که اکثر آنها به ترتیب در کبک و انتاریو هستند. استان‌ها و قلمروهای کانادا ۲۳۸۱۴ مورد را بعنوان بهبود یافته اعلان کرده‌اند و تعداد کشته شدگان نیز بالغ بر ۳۶۵۶ مورد است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, May 2, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به