ترودو با اعلان قوانین ساده‌تر گفت اکنون افراد بیشتری خواهند توانست از مزایای کمک اضطراری كانادا بهرمند شوند
جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، امروز چهارشنبه 15 اپریل افزایش حقوق کارمندان و کارگران خدمات پایه را اعلام کرد. او در پاسخ به منتقدانش مبنی بر اینکه طرح اعلان شده اولیه شامل افراد زیادی نمی‌شد، با اعلان قوانین ساده‌تر گفت اکنون افراد بیشتری خواهند توانست از مزایای کمک اضطراری كانادا (CERB) استفاده کنند. اکنون کارمندان و کارگران فصلی و افرادی که بیمه بیکاری‌شان به اتمام رسیده نیز واجد شرایط دریافت کمک اضطراری هستند، و نیز افرادی که به دلیل کاهش ساعت کار، درآمدشان به کمتر از 1000 دلار در ماه کاهش یافته است. او به عنوان نمونه به آتش‌نشانان داوطلب، یا افرادی که به طور پاره‌وقت در فروشگاه‌های مواد غذایی کار می‌کنند، اشاره کرد.
ترودو همچنین از افزایش دستمزد کارمندان و کارگران خدمات پایه که کمتر از 2500 دلار در ماه درآمد دارند خبر داد، این افزایش درآمد شامل افرادی که در مراکز و خانه‌های سالمندان کار می‌کنند، نیز می‌شود. وی افزود: "ما هر کاری که می‌توانیم انجام می‌دهیم تا به شما در انجام کارتان کمک کنیم و در این مدت از شما پشتیبانی خواهیم کرد".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
لپ‌تاپ رایگان و بیزینس‌ها
مضافا اینکه دولت در حال پخش لپ‌تاپ رایگان بین خانواده‌هاست؛ جزئیات مربوط به مبالغ و چگونی تحویل دادن تاپ‌تاپ فردا در تماس بین ترودو و نخست وزیران استان‌ها و قلمروها بررسی خواهد شد. در خبری دفتر نخست وزیر آمده هزینه‌های این طرح بطور موقت تقسیم خواهد شد تا به "چندین میلیون کارگری که در حال حاضر درگیر کرونا هستند" کمک شود. ایران استار تایید می‌کند که دولت به چندین خانواده در انتاریو لپ‌تاپ رایگان تحویل داده است. دولت می‌گوید چند صدهزار لپ‌تاپ آماده برای تقسیم کردن دارد که بیشتر آنها به دانش‌آموزان و دانشجویان خواهد رسید.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

ترودو صبح امروز، در جلسه مطبوعاتی روزانه در خارج از منزل خود معیارهای واجد شرایط بودن را شرح داد. وی گفت که در روزهای آینده خبرهای بیشتری در مورد کمک به دانشجویان پس از دوره متوسطه، و مشاغل که به مشکلات پرداخت اجاره‌هایشان برخورده‌اند خواهد پرداخت.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
مخالفان
احزاب مخالف با طرح‌های ارائه شده اولیه مخالف بوده و معتقد بودند این طرح‌ها افراد واجد شرایط زیادی را در بر نمی‌گیرد زیرا برای مثال برخی از مردم، برای 14 روز متوالی در اول ماه و سپس همه درآمد خود را از دست نداده بودند و نمی‌توانستند از کمک اضطراری كانادا استفاده نمایند. به همین دلیل بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان که برنامه‌های شغلی تابستان خود را از دست داده بوند و یا افرادی که با ساعات کار کم شده هنوز مشغول بکار بودند از کمک‌های دولتی بی‌بهره می‌ماندند. بعلاوه ترودو قول داد تا تغییری ایجاد کند بطوریکه کارمندان و کارگران پایه مانند آنهایی که در مراکز و خانه‌های سالمندان کار می‌کنند از لحاظ اقتصادی در مقایسه با آنهایی کمک اضطراری كانادا دریافت می‌کنند مورد ظلم قرار نگیرند.
در واقع حزب نیودموکرات به شدت در حال معرفی طرح "حداقل دریافت یک کانادایی" است که می‌گوید هر کانادایی باید در ماه حداقل 2000 دلار درآمد داشته باشد. "جاگمیت سینگ" رهبر این حزب می‌گوید در بیانیه‌ای گفت: "ما خوشحالیم كه مردم می‌توانند حداقل مقداری پول به دستشان برسد و نیز همچنان بتوانند در طرح کمک اضطراری كانادا نیز باشند. ما از همه کسانی که با درمیان گذاشتن داستان‌هایشان به ما در مبارزه برای این تغییرات یاری رساندند، تشکر می‌کنیم. با این وجود بسیاری از مردم تحت پوشش این کمک‌ها قرار نمی‌گیرند اما ما همچنان ادامه خواهیم داد تا همه کانادایی‌ها بتوانند کمک‌های مورد نیاز خود را بدست آورند".
"دن آلبا"، منتقد محافظه‌کار گفت: دولت با تغییر بندهای واجد شرایط بودن، پیام‌های مختلطی را به مردم می‌رساند بطوریکه باعث ایجاد سردرگمی کانادایی‌ها درست در زمان درگیری با بحران کرونا می‌شود". اندرو شییر رهبر محافظه‌کار نیز گفت که محافظه‌کاران هفته‌هاست به مشکلات این برنامه اشاره کرده‌اند.
 
اجرای قانون جدید
هر تغییر بندهایی نیاز به تصویب قانونی جداگانه در مجلس دارد. در این تغییری که امروز ترودو اعلان کرده به طور خاص نیازهای کارمندان و کارگران فصلی، افرادی که از مزایای بیمه بیکاری دیگر بهرمند نمی‌شوند، دانش‌آموزان و دانشجویان، و افرادی که درآمدشان کم ولی همچنان باقیمانده را در نظر گرفته که نیاز به تایید مجدد از مجلس دارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

از روز دوشنبه گذشته و با شروع ثبت‌نام طرح کمک اضطراری كانادا نزدیک به شش میلیون نفر، که به پرونده  5.4 ميليون نفر آنها رسیدگی شده، در ماه گذشته درخواست مزایای کمک‌های اضطراری و یا بیمه بیکاری به واسطه بحران کرونا را کرده بودند. بیش از نیمی از این افراد - حدود 3.5 میلیون نفر – درخواست‌کننده دریافت کمک اضطراری كانادا به مدت 4 ماه، ماهیانه مبلغ 2000 دلار بوده‌اند که قانون آن در هفته گذشته در جلسه اضطراری مجلس با تعداد بسیار کمی از نمایندگان بعلت رعایت شرایط کرونا تصویب شده است. برای تصویب قانون جدید، ترودو مجددا باید جلسه اضطراری تشکیل دهد و با توجه به دولت اقلیت بودن لیبرال‌ها وی باید بتواند نظر مخالفان را نیز جلب کند تا اعلان امروزش تبدیل به قانون اجرایی شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, April 14, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به