حداکثر خطر این مواد برای کودکان زمانی‌ست که آنها این مواد را می‌خورند
مواد ضد عفونی‌کننده دست، به عنوان یک روش اثبات شده برای مبارزه با ویروس کرونا که عامل کوید-۱۹ است مدتهاست که توصیه می‌شود. اما همانطور که انواع مایعات، ژل‌ها و اسپری‌های ویروس‌کُش این روزها در زندگی روزمره ما مورد استفاده قرار می‌گیرند، برخی از آنها می‌توانند بعلت مواد شیمیایی داخل خودشان خطرات ذاتی داشته باشند، به ویژه برای کودکان خردسال.
به گفته مرکز سموم انتاریو، تعداد مسمومیت‌های تصادفی کودکان مربوط به مواد ضدعفونی کننده دست از زمان شیوع کرونا در مقایسه با سال‌های گذشته به شدت افزایش یافته بطوریکه از ژانویه تا سپتامبر امسال در انتاریو، مانیتوبا و نوناووت ۵۳۶ مورد ثبت شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته فقط ۳۱۸ مورد دیده شده بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
ضد عفونی‌کننده دست می‌تواند برای کودکان خطرناک باشد
ماه آگوست با ۱۰۱ مورد گزارش مسمومیت بالاترین میزان یک ماهه را در تاریخ کانادا ثبت کرده است. این تعداد مسمومیت در آگوست ۲۰۱۹ فقط ۲۹ مورد بود. مرکز سم‌شناسی می‌گوید بیشتر این موارد مربوط به کودکان پنج سال به بالا بوده است. "بنرجی" متخصص این مرکز گفت: "مصرف مواد ضد عفونی‌کننده دست می‌تواند اثراتی به کوچکی خواب‌آلودگی تا اثرات جدی‌تری مانند مشکلات تنفسی و حتی مرگ داشته باشد".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

حداکثر خطر این مواد برای کودکان زمانی‌ست که آنها این مواد را می‌خورند. مواد ضد عفونی‌کننده دست که در خود "متانول" دارند کاملا نگران کننده هستند و البته مصرف آنها مورد تایید کانادا نیستند. مصرف متانول حتی در ضدعفونی کننده می‌تواند باعث مسمومیت شدید، کوری، نارسایی کلیه و یا حتی مرگ شود. با این حال، چندین مورد ضد عفونی‌کننده شامل متانول اخیراً به قفسه‌های فروشگاه‌های کانادایی راه یافته است. در اوایل هفته جاری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای "دالارما" یک مارک ضد عفونی‌کننده دست حاوی این ماده شیمیایی را به فروش رسانیده است. قابل توضیح است که میزان مصرف این مواد نسبت به سال گذشته چندین برابر شده است.

 

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
مزایای ضد عفونی‌کننده‌ها بیشتر از خطرات آنهاست
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
"کلی گریندرود"، دانشیار دانشکده داروسازی دانشگاه "واترلو" گفت که ضد عفونی‌کننده دست یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از گسترش کوید-۱۹ می‌باشد. او چنین ادامه داد: "به خصوص در این زمان خاص، با فرا رسیدن فصل سرماخوردگی و آنفولانزا که همراه با موج دوم کرونا شده، استفاده از ضد عفونی‌کننده دست در طول روز احتمالاً مزایای بسیار بیشتری در جلوگیری از ورود ویروس به چشم، بینی و دهان کودکان و حتی شما دارد". وی در رابطه با اینکه راه حل اصولی در این زمینه در رفع خطر برای کودکان چیست گفت: "راه حل داشتن ضد عفونی‌کننده دست بهتر و بدون خطر است".
گریندرد توضیح داد که مردم همیشه باید به دنبال یافتن برچسب "شماره محصولات طبیعی" (نپن) یا "شماره شناسایی دارو" (دین) روی محصولات به ویژه ضد عفونی‌کننده دست باشند، تا مطمئن شوند این محصولات در اداره بهداشت کانادا ثبت شده‌اند.
 
رکوردشکنی کرونا در انتاریو و ساسکاچوان، آخرین آمارهای دیگر استان‌ها و کانادا
امروز شنبه انتاریو با ثبت ۹۷۸ مورد جدید کرونا بالاترین میزان شیوع یک روزه این بیماری را در این استان شکست. آخرین رکورد ثبت شده، شنبه ۹ اکتبر با ۹۳۹ مورد بود. "کریستین الیوت" وزیر بهداشت انتاریو گفت که تورنتو با ۳۴۸ مورد بیشتر از همه دیگر مناطق و منطقه "پیل" با ۱۷۰ مورد پس از آن، و سپس یورک با ۱۴۱ نفر و اتاوا با ۸۹ مورد قرار گرفتند.
ساسکاچوان نیز با ثبت ۷۸ مورد جدید در یک روز گزارش داد که بالاترین افزایش یک روزه از ابتدای شیوع کرونا را ثبت کرده است. در همین حال، با ثبت سه مورد دیگر کرونا در دو مدرسه در شهر "رجینا"، اکنون این شهر تبدیل به بزرگترین مرکز کرونا در این استان شده است.
کبک نیز امروز ۱,۰۰۹ مورد جدید کرونا و ۲۶ مورد مرگ را گزارش کرد. مانیتوبا ۱۵۳ مورد جدید و دو مورد مرگ دیگر را اعلام کرد و افزود که سومین بیمارستان در شهر "وینیپگ" نیز کرونایی شده است. نیوفاندلند و لابرادور یک مورد تأیید شده جدید را گزارش کردند و گفت که این مورد مربوط به مردی ۵۰ ساله است که پس از کار در آلبرتا به خانه خود در این استان بازگشته است. نوا اسکوشیا نیز سه مورد جدید را ثبت کرده که هر سه مورد مربوط به سفر خارج از استان‌های شرقی کاناداست. نیوبرانزویک با ثبت دو مورد جدید اعلام کرد که هر دو مورد در منطقه "کمبلتون" بوده است. در جزیره پرنس ادوارد موردی ثبت نشده اما فقط در یک زندان کلگری ۵۵ مورد کرونا ثبت شده است. بریتیش کلمبیا که امروز در حال رای‌گیری بود، آماری را ارائه نداده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

براساس آخرین آمار آژانس بهداشت عمومی کانادا، تعداد موارد فعال کوید-۱۹ هفته‌ای کانادا، در هفته گذشته ۱۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. متوسط مرگ و میر روزانه مرتبط با ویروس طی هفت روز گذشته نیز به ۲۳ مورد رسیده، در حالی که در شش هفته قبل تعداد درگذشتگان فقط ۶ نفر بوده است. نمودار ابتلا به کرونا در کانادا اکنون به وضوح ورود موج دوم را که بالاتر از موج اول است به نمایش گذاشته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, October 24, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به