اکنون حدود ۲ ماه از تایید آن توسط وزارت بهداشت کانادا می‌گذرد اما، هنوز هیچ دوزی از این واکسن وارد کانادا نشده است
برخی از مناطق ایالات متحده پس از گزارش‌هایی مبنی بر "عوارض جانبی" استفاده از واکسن یک دوزه کرونای جانسون و جانسون، تزریق آن را متوقف می‌کنند. واکسن جانسون و جانسون در مقایسه با فایزر، مُدرنا و آسترازنکا عوارض جانبی بسیار کمتری را نشان می‌داد و در عین حال درصد کارآیی و موثر بودنش نیز کمی کمتر بود. این اولین گزارش از عوارض جانبی شدید از این واکسن در دنیاست.
هفته گذشته بود که یک مرکز تولید واکسن در آمریکا که دو واکسن جانسون و جانسون، و آسترازنکا را تولید می‌کرد گفت که این دو را به اشتباه با هم قاطی کرده است . این مرکز که در کلرادو قرار دارد مجبور به معدوم کردن ۱۵۰ میلیون دوز تولید و انبار شده این دو واکسن شد. این مرکز اکنون فقط واکسن جانسون و جانسون تولید می‌کند و آمریکا واکسن آسترازنکای تولیدی خود را حتی تایید نیز نکرده است. آسترازنکا اکنون در اروپا بعلت ارتباط با ایجاد لخته خون مرگ‌آور در مغز، تزریق نمی‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
عوارض جانبی واکسن کرونای جانسون و جانسون شاید زدن آنرا متوقف کند
پس از درز اخبار بسته شدن مرکز کلرادو، تا امروز، ۱۱ نفر از مردمی که واکسن جانسون و جانسون را در یک شهرستان زده‌اند اعلان کردند که دچار "عوارض جانبی" مهمی شده‌اند و همین گزارشات باعث شد یک شهرستان در کارولینای شمالی نیز از امروز پنجشنبه استفاده از آن را متوقف کند. این تصمیم مهم "با احتیاط فراوان" پس از گزارشاتی مبنی بر حالت تهوع و سرگیجه، توسط یک مشاور ارشد در دولت محلی صورت گرفته است. از ۲,۳۰۰ واکسن جانسون و جانسونی که روز پنجشنبه در کلینیک "پنک ویک کانتی" تجویز شده، باعث بررسی وضعیت پزشکی پس از واکسیناسیون در بین ۱۸ بیمار گردید. در بیانیه این کلینیک آمده است: "چهارده نفر از آنها عوارض جزئی داشتند و در محل تحت درمان قرار گرفتند. چهار نفر دیگر به بیمارستان‌های منطقه منتقل شدند که در حال حاضر تحت نظارت هستند و انتظار می‌رود به زودی مرخص شوند".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"کیم مک دونالد"، مدیر پزشکی بهداشت عمومی استانی در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد گفت: "ما می‌دانیم که شنیدن یا دیدن افرادی که نسبت به واکسیناسیون واکنش نشان می‌دهند می‌تواند نگران کننده باشد، به همین دلیل افراد واکسن زده را از نزدیک تحت نظارت قرار می‌دهیم". او سپس افزود: "در حال حاضر ما در حال کار با آژانس‌ها و وزارت بهداشت آمریکا هستیم تا وضعیت را بیشتر ارزیابی کنیم تا اطمینان حاصل شود که همه در ادامه عملیات واکسیناسیون ایمن خواهیم بود". در آمریکا ، بیش از ۴.۵ میلیون نفر تاکنون واکسن یکبار مصرف جانسون و جانسون را دریافت کرده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
وزارت بهداشت عمومی و محیط زیست کلرادو روز قبلش با ارائه آماری از یک منطقه دیگر بنام "دیکز" گفت که ۱۱ بیمار پس از دریافت واکسن جانسون و جانسون دچار علائم تهوع و سرگیجه شده‌اند. در بیانیه رسمی منتشر شده توسط دولت روز پنجشنبه آمده که آنها "هیچ دلیلی ندارند که افرادی که واکسینه شده‌اند باید نگران باشند. ما در حال جمع‌آوری اطلاعات لازم، از جمله اطلاعاتی از مرکز واکسیناسیون محلی هستیم، تا این گزارشات مربوط به عوارض جانبی را ارزیابی کنیم". وی افزود: "هیچ اولویتی بالاتر از امنیت و رفاه افرادی که به آنها خدمت می‌کنیم وجود ندارد و ما گزارشات مربوط به عوارض جانبی را در افرادی که داروها و واکسن‌های خود را دریافت می‌کنند، به دقت بررسی می‌نمائیم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
وضعیت جانسون و جانسون، آسترازنکا، فایزر و مدرنا در کانادا
حمل و نگهداری جانسون و جانسون به طور قابل ملاحظه‌ای آسان‌تر است، زیرا برخلاف واکسن‌های فایزر و مُدرنا می‌توان آن را در یخچال نگهداری کرد (بین ۲ درجه سانتیگراد تا ۸ درجه سانتیگراد). یک دوزه بودن این واکسن آنرا برای بسیاری از افراد با شرایط خاص ایده‌آل کرده بعلاوه اینکه هزینه آن نیز کمی بیشتر از آسترازنکا و به مراتب کمتر از فایزر و مُدرناست. اما با اینکه کانادا ۱۰ میلیون دوز این واکسن را قبلا سفارش داده و اکنون حدود ۲ ماه از تایید آن توسط وزارت بهداشت کانادا می‌گذرد اما، هنوز هیچ دوزی از این واکسن وارد کانادا نشده است.
مقامات دولت فدرال می‌گویند هیچ برنامه‌ای برای دریافت این واکسن توسط شرکت تولید کننده، بجز یک محموله که قرار است در انتهای ماه آوریل وارد شود، به آنها ارسال نشده است. با توجه به نامشخص بودن تعداد دوزهای این محموله نتیجتا دولت قادر به برنامه‌ریزی و پخش آن نبوده و نیست، و مشخص نکرده که به چه افرادی این واکسن را خواهد زد.
"فورتین" معاون مسئول بهداشت کانادا گفت که دولت فدرال تا امروز بیش از ۱۰.۵ میلیون دوز از واکسن‌های تایید شده فایزر، مُدرنا و آسترزنکای هندی را بین استان‌ها و قلمروهای کانادا توزیع کرده است.
کانادا امروز پنجشنبه نیز تقریباً ۳۱۷,۰۰۰ دوز از حدود ۱.۶ میلیون دوز آسترزنکا خریداری شده از طریق "کوکس" را که قرار است پایان ماه ژوئن وارد کند، دریافت کرد. کانادا ۴۴۰ میلیون دلار به مرکز کوکس کمک کرده تا نیمی واکسن را خود خریداری کند و نیمی را به صورت رایگان به کشورهای کمتر توسعه یافته، اهدا کند. ۱.۴ میلیون دوز واکسن‌های قرضی آسترزنکا آمریکا نیز شنبه گذشته به استان‌ها تحویل داده شد و ۱۰۰,۰۰۰ دوز باقیمانده از کل ۱.۵ میلیون دوز، این هفته وارد خواهد شد. انتظار می‌رود تا پایان ماه ژوئن یک میلیون دوز آسترزنکا دیگر از آمریکا برسد. بیشتر واکسن‌های قرضی آمریکا فاصله زیادی تا اتمام تاریخ مصرفشان ندارند. کانادا فعلا زدن واکسن آسترازنکا را برای افراد زیر ۵۵ سال ممنوع کرده است. دوشنبه گذشته یک مسئول بهداشت اروپایی گفت که ارتباط این واکسن با لخته خون در مغز آشکار شده است.
پیش‌بینی می‌شود فایزر در آوریل و مه یک میلیون دوز، و سپس هفته‌ای دو میلیون دوز در ژوئن و در مجموع بیش از ۱۷ میلیون دوز واکسن این شرکت تا پایان ماه ژوئن وارد کانادا شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

مُدرنا قرار است ۸۵۵,۶۰۰ دوز در هفته آینده و ۱,۲۰۲,۴۰۰ دوز دیگر را در هفته آخر آوریل به کانادا صادر کند. به نظر می‌رسد کمی تاخیر در تولید مُدرنا باعث شده که واردات این واکسن چندین روز نسبت به برنامه اعلان شده قبلی به تأخیر افتاده باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, April 9, 2021 - 08:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به