واکسن شرکت فایزر باید در دمای منفی ۷۰ تا منفی ۸۰ درجه سانتیگراد نگهداری شود اما فریزرهای تجاری معمولاً حداکثر تا  منفی ۱۵ درجه سانتیگراد ظرفیت دارند
ایران استار: علی رغم اینکه خبرهای خوبی درباره کشف واکنش کرونا در دنیا منتشر شده است اما کارشناسان می‌گویند فارغ از این اخبار کانادا باید برای توزیع بهینه این واکنس موانع مهمی را برطرف کند. این روزها اخباری مبنی بر اینکه واکسن شرکت فایزر توانسته از مراحل آزمایشی مختلفی با موفقیت عبور کند بسیار امیدوار کننده بود اما هنوز برای توزیع آن یا هر نوع واکسن مشابه دیگری چالش‌های زیادی وجود دارد.
هفته گذشته جاستین ترودو گفت کانادا به یک طرح گسترده "بسیار پیچیده" درباره واکسن کرونا با "پشتیبانی بالایی از لجستیک" نیاز دارد. در عین حال تعیین اینکه کدام کانادایی‌ها ابتدا باید واکسن بزنند بدون جزئیات بیشتر بسیار چالش برانگیز است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
"دکتر زین چاگلا"، متخصص بیماری های عفونی در بخش بهداشت ژوزف در همیلتون گفته است احتمال این مشکل سخت‌ترین قسمت تصمیم گیری درباره این واکسن است. او می‌گوید:" بالاترین سود منطقی برای آن افرادی است با بالاترین میزان خطر روبرو هستند و من فکر می‌کنم که طرح اولویت بندی با این مبنا بسیار خوب عمل کند و امیدوارم که این هدف برای توزیع ۱۰ میلیون دوز اول تعیین شود".
 
مشکلات توزیع واکسن کرونا در کانادا بنا به گفته متخصصان چیستند؟
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
از آنجا که درباره اولویت افرادی که بیشتر در معرض خطر بیماری شدید و انتقال کرونا هستند هنوز سوال‌هایی وجود دارد، ممکن است که کاناد به تهیه چندین برنامه احتمالی نیاز داشته باشد. در عین حال دکتر کارولین کوآچ، متخصص بیماریهای عفونی کودکان می‌گوید: "در حال حاضر برای استان‌ها و قلمرو‌ها داشتن ایده و درک خوب از چگونگی نیاز به استقرار این واکسن هم دشوار است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
گفته می‌شود دولت فدرال سرنگ و سوزن کافی برای استان‌ها و مناطق برای واکسیناسیون تمام کانادایی‌هایی که مایل به دریافت واکسن کرونا هستند، تهیه کرده اما کوچ می گوید هنوز برنامه‌های به طور کامل مشخص نیست.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
آژانس بهداشت عمومی کانادا نیز در بیانیه ای گفته است دولت فدرال در حال کار با استانها و مناطق برای تصویب و توزیع واکسن در اسرع وقت است. در عین حال منابع دولتی پیش‌بینی می‌کنند که در مراحل اولیه عرضه دسترسی به منابع محدود شود. از قرار معلوم توصیه‌های مقدماتی عبارت است از در اولویت قرار دادن سالمندان و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی به ویژه کارکنان خط مقدم مرتبط با افرادی که دسترسی کمتری به مراقبت‌های بهداشتی از جمله جمعیت بومی.
 
چالش‌های لجستیکی توزیع واکسن کرونا چیست؟
چگونگی استقرار واکسن در سراسر کانادا به ویژه در جوامع دورافتاده مانند مناطق بومیان، نیز یک نکته اساسی است. واکسن شرکت فایزر باید در دمای منفی ۷۰ تا منفی ۸۰ درجه سانتیگراد نگهداری شود اما فریزرهای تجاری معمولاً حداکثر تا  منفی ۱۵ درجه سانتیگراد ظرفیت دارند. با توجه به نیاز شدید به این دما  این احتمال وجود دارد که واکسن فایزر بسیار متفاوت از واکسن معمولی توزیع شود.
 
تفاوت‌های توزیع واکسن‌های کرونا و آنفولانزا
دکتر کواچ می‌گوید: "ما احتمالاً مراكز متمركز و تیم‌هایی را خواهیم داشت كه از این مراكز خارج می شوند تا اقدامات ایمن‌سازی گسترده و تزریق واکسن را انجام دهند. این برخلاف توزیع واکسن آنفولانزا در داروخانه ها و مطب‌های پزشکان است". در عین حال کواچ می‌گوید برخلاف واکسن آنفلوانزا ممکن است دوزهای کافی واکسن کرونا به ویژه در روزهای ابتدایی وجود نداشته باشد تا تأثیر قابل توجهی ایجاد کند. وی می‌افزاید که واکسن کافی برای واکسیناسیون همه کانادایی‌ها نیست و در عین حال واکسن‌های کرونا طی ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده توزیع خواهد شد.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

"آلیسون کلوین"، استادیار دانشگاه دالاهو در هالیفاکس و ویروس شناس در مرکز واکسینولوژی کانادا نیز می‌گوید که مشتاق دیدن برنامه انتشار واکسن برای کانادا است. وی می‌گوید: "ما برای دستیابی به این هدف به یک استراتژی خوب احتیاج داریم. ما به یک استراتژی نیاز داریم تا بر مبنای آن کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و افرادی که زندگی روزمره ما را حفظ می‌کنند و همچنین کارگران فروشگاه‌های مواد غذایی و در مورد جوامع کم خدمت مراقبت می‌کنم". او ادامه داد: "فقط داشتن واکسن به معنای این نیست که کار ما تمام شده است. ما باید فکر کنیم که چگونه این مسئله را در اختیار مردم قرار می دهیم و چه کسی باید ابتدا آن را تزریق کند. این کار بزرگی خواهد بود و نگرانی من است که چنین طرحی را ندیده‌ام".


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, November 11, 2020 - 20:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به