پلیس تأیید کرد که مأمورانش "یک سری" از خریداران بی‌ادب را از مرکز اخراج کرده، البته اتهامی برای آنها در نظر گرفته نشده است
تصاویر منتشر شده امروز از "جمعه سیاه"، جمعیت عظیم و دعواهای متعددی را در پاساژها (مال‌های) کلگری به نمایش می‌گذارد. این در حالیست که امروز با ثبت ۱,۷۳۱ مورد ابتلای جدید روزانه کرونا رکوردی باور نکردنی از خود بجا گذاشت و این استان جمعیت بسیار کمتری به نسبت انتاریو که ۱,۸۲۲ مورد اعلان کرده و کبک که ۱,۴۸۰ مورد ثبت کرده، دارد.
بنا به گفته متخصصان، گویا اکنون وقت آن رسیده که بگوئیم بی‌خیال انتاریو و کبک؛ آلبرتا را بچسب! وضعیت آلبرتا آنچنان بغرنج شده که نیروی ویژه کرونا و جریمه‌های سنگین اعلان شده و در عین حال جیسون کنی نخست وزیر محافظه‌کار این استان امروز گفت در صورت ورود واکسن کرونا، واکسیناسیون اختیاری خواهد بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
هجوم مردم و دعوا در خرید جمعه سیاه با رکوردشکنی کرونا، واکسن کرونا در آلبرتا اختیاری می‌شود
با وجود اجرایی شدن محدودیت‌های جدید استانی از این هفته در استان، جمعیت زیادی در روز "جمعه سیاه" به مراکز خرید، از جمله مرکز "چینوک" هجوم بردند و پلیس کلگری می‌گوید که در چند مورد کنترل جمعیت از دست پلیس و متولیان مرکز خرید خارج شده و به دعوا کشیده است. درگیری‌های متعدد عصر جمعه آغاز شد و پلیس تأیید کرد که مأمورانش "یک سری" از خریداران بی‌ادب را از مرکز اخراج کرده، البته اتهامی برای آنها در نظر گرفته نشده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"مایک کالون" گروهبان پلیس کلگری گفت که در این مرحله تأکید بیشتر بر آموزش است تا اجرای قانون، اما این موضوع می‌تواند تغییر کند. وی افزود: "ما در حال دادن هشدارها هستیم. اگر مشاهده کنیم [مردم] رعایت نمی‌کنند، به سمت اجرای قانون حرکت خواهیم کرد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
"کادیلاک فیرویو"، مالک این مرکز خرید نیز گفت که گروهی از جوانان "مانع جریان عبور مردم و ایجاد مزاحمت برای خریداران" در سراسر بازار شدند که منجر به حضور تعداد زیادی از افسران پلیس در محل شد تا آنها را از این مرکز به خارج هدایت کنند. وی در بیانیه‌ای گفت: "ما به همکاری نزدیک با پلیس ادامه خواهیم داد، ما از حضور مجدد آنان در محل و از تلاش‌های آنها در حمایت از ما برای اطمینان از اینکه چیزی و کسی مانع تجربه خرید و ایمنی مشتری نشود، پشتیبانی می‌کنیم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
این شرکت گفت که در تمام طول فصل خرید تعطیلات به طور فعال تعداد جمعیت را کنترل می کند تا مطابق با محدودیت‌های جدید استان باشد. این مرکز همچنین اقدامات اضافی مانند افزایش پروتکل‌های تمیز کردن، علامت‌گذاری، فلش جهت‌دار و نصب موانع را در صورت لزوم انجام داده است.
 
وحشت می‌کنم
اما "تیلور تافنل" که در بازار کار می کند گفت: "این احساس وحشتناکی به من می‌دهد که چندین اجتماع عظیم از خریداران را در حال عبور از راهروها می‌بینم". وی ادامه داد: "پس از یک گروه عظیم، ناگهان موج عظیم دیگری وارد می‌شود، این افتضاح است! می‌خواهم کاری کنم {اگر بتوانم}، این نبایستی اتفاق می‌افتاد". توفنل حتی می‌گوید دشوار است بگوید که جمعه سیاه امسال با سال‌های گذشته چقدر متفاوت است اما گفت که این مقایسه حس بیشتری به او می‌دهد زیرا امسال مردم بیشتر بجای خرید، سرگرم گپ زدن و پاتوق کردن بودند.
وی گفت: "این احساس وحشتناک است، من فروشگاه و کارم را دوست دارم، هر روز که سر کار می‌روم چنین شرایطی را می‌بینم که به من اضطراب می‌دهد، منهم بالاخره خانواده دارم. دیدن اینکه مردم به راحتی برای خریدهای کریسمس و تعطیلات از خانه بیرون می‌زنند در مراکز خرید به خرید می‌پردازند، بسیار مأیوسم می‌کند". او اظهار امیدواری کرد افرادی که در مراکز خرید حضور دارند پروتکل‌های ایمنی را رعایت کنند، و در غیر اینصورت "فقط می‌گویم در خانه بمانید. اگر قصد خرید چیزی ندارید ، فقط در خانه بمانید".
 
افسرانی برای اجرای محدودیت‌های جدید استانی
محدودیت‌های اجباری جدید اعلام شده توسط استان در این هفته به مشاغلی که می‌توانند آزاد بمانند می‌گوید که ظرفیت خود را محدود به ۲۵ درصد کارمندانشان کنند. "کیسی مادو" وزیر دادگستری دیروز گفت که حدود ۷۰۰ افسر در آلبرتا اختیار گرفته‌اند تا دستورات بهداشتی استان را به اجرا بگذارند. وی افزود که این استان آماده اجرای قوانین جدید است، اما ادامه داد که آلبرتا از افسران نمی‌خواهد "افرادی که در حال زندگی روزمره خود هستند آزار و اذیت ببینند".
جیسون کنی، نخست وزیر محافظه‌کار این استان در اوایل این هفته گفت که دولت وی در ۱۵ دسامبر مجدداً محدودیت‌های جدید را ارزیابی خواهد کرد و در صورت افزایش تعداد ابتلاهای کرونا با روند فعلی، اقدامات سختگیرانه‌تری را اعمال خواهد کرد.
 
رکوردشکنی تعجب برانگیز
امروز آلبرتا با گزارش ۱,۷۳۱ ابتلای جدید روزانه و ۵ مرگ، رکوردشکنی کرد. این رقم در حالی ثبت شده که فقط ۲۱,۶۵۷ کرونا در ۲۴ ساعت گذشته انجام گرفته است. روز سه‌شنبه گذشته، جیسون کنی با اعلام محدودیت‌های جدید در پاسخ به افزایش شگفت‌آور موارد کوید-۱۹ در این ماه، دومین دوره وضعیت اضطراری بعلت کرونا در این استان را اعلام کرد.
وزیر دادگستری در اینبار گفت: "واضح است که تجمعات خصوصی منبع اصلی شیوع کرونا در استان هستند و تخمین زده می‌شود که ۴۰ درصد موارد قابل ردیابی کوید (-۱۹) با این تجمعات مرتبط باشد". او یادآوری کرد: "کسانی که قانون را زیر پا بگذارند مشمول جریمه می‌شوند".
 
جیسون کنی: واکسیناسیون کوید-۱۹ در آلبرتا اجباری نخواهد بود
کنی در بخشی از پرسش و پاسخ زنده در اوایل این هفته که آنرا در صفحه فیس بوک خود به اشتراک گذاشته اصرار داشت که بگوید این استان هیچ واکسیناسیونی را اجباری نمی‌کند. او گفت: "واکسیناسیون کوید-۱۹ در آلبرتا اجباری نخواهد بود. در حقیقت، دولت ما با تشکیل مجلس در اوایل سال آینده، قانون بهداشت عمومی را اصلاح خواهد کرد. من معتقدم كه هرگز از زور دولتی و اجبار استفاده نشده و نشود. بنابراین بگذارید کاملاً روشن بگویم: آلبرتا آن واکسن‌ها یا واکسن‌های دیگر را اجباری نمی‌کند. ما نمی‌خواهیم مردم را در قید و بند بیندازیم تا مجبور شوند کسی به آنها واکسن تزریق کند. فکر می‌کنم این ایده {واکسن زدن زورکی} مضحک باشد".
کنی گفت: "ما مردم را به استفاده از آن ترغیب خواهیم کرد. زیرا هرچه تعداد افرادی که از آن استفاده می‌کنند بیشتر باشد، حال همه ما بهتر خواهد بود. بعلاوه اگر دولت ما در آلبرتا قدرت لازم برای اجرای واکسیناسیون اجباری را برای کابینه حذف کند، دولت بعدی آینده می‌تواند آن را برگرداند، اما فقط توسط قانون خواهد توانست اینکار را انجام دهد".
دکتر "دینا هینشاو" مدیر ارشد پزشکی آلبرتا که هفته پیش صحبت‌های مخفی‌اش به رسانه‌ها درز کرد که در آن می‌گفت دولت آلبرتا تصمیم‌های سیاسی می‌گیرد و به سیستم بهداشت کاملا گوش نمی‌کند گفت که انتظار دارد ۶۸۰,۰۰۰ دوز واکسن کوید-۱۹ در اوایل سال جدید دریافت کند، رقمی که هنوز توسط دولت فدرال تایید نشده است. با این حال، وی گفت که بسیاری از سوالات همچنان باقی مانده، و در عین حال استان در حال طراحی اجرای واکسیناسیون می‌باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

نظرسنجی انجام شده توسط "ایپسس" نشان از کاهش حمایت جهانی از واکسیناسیون اجباری دارد، بطوریکه این حمایت که در ابتدای ماه ۶۱ درصد بود اکنون به ۵۹ درصد افت کرده است. در مجموع نیز حمایت از واکسیناسیون اجباری از ماه مه ۲۰۲۰ تاکنون ۱۳ درصد کاهش یافته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, November 28, 2020 - 20:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به