بیشتر مردم در ساحل در چادرها یا زیر چترهای آفتابی خود نشسته بودند بدون آنکه به قانون رعایت فاصله اجتماعی دو متری پایبند باشند
انگار نه انگار که کرونا دنیا را در بر گرفته و در کانادا نیز مردم باید از قوانین رعایت فاصله اجتماعی تبعیت کنند! در روز ملی کانادا، سواحل پُر طرفدار انتاریو و کبک غرق از کانادایی‌ها شد، از "واساگا بیچ" در شمال غرب تورنتو گرفته تا "نیاگارا" و حتی اتاوا و سواحل رودخانه "سنت لورنس"!
براساس عکس‌ها و فیلم‌های منتشره خود مردم از این نقاط (که در بالای همین خبر مشاهده می‌کنید) تعداد زیادی از مردم در طول تعطیلات روز ملی کانادا با حداقل توجه به کرونا خود را به کنار آب رسانده و تجمع کرده بودند. هنگام غروب روز چهارشنبه، صف طولانی خودروها پس از مدت‌ها خیابان‌های اطراف آبشارهای نیاگارا و به ویژه خیابان معروف "کلیفتون هیل" را پُر کرده بود در حالیکه اکثر مردم ماسک نزده بودند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
ثبت هجوم مردم به سواحل در روز ملی کانادا بدون توجه به کرونا
"بریل" ۲۱ ساله که از این شرایط فیلمبرداری کرده می‌گوید این صحنه‌ها را بین ساعات ۷ تا ۸ شب گرفته و افزود: "منطقه آبشار نیاگارا کاملا بند آمده، تمام امکانات تفریحی باز بود، جلوی رستوران‌ها صف‌های طولانی بسته شده، پارکینگ‌ها پُر شده، و عابران پیاده همه جا را قرق کرده بودند و در این میان فقط تعداد معدودی از مردم ماسک داشتند".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این دختر جوان توضیح داد: "ظاهرا، منطقه آبشارهای نیاگارا عاری از ویروس کرونا بود، طوریکه مردم تصمیم گرفته بودند بدون نیاز از رعایت امنیت عمومی دور هم جمع شوند، به نظر نمی‌رسید كه اصلا کسی به رعایت فاصله اجتماعی اهمیتی بدهد، انگار نه انگار که کوید وجود دارد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در یک فیلم دیگر صف کیلومتری مردم برای رسیدن تا طول ساحل بسیار جالب است. بیشتر مردم در ساحل در چادرها یا زیر چترهای آفتابی خود نشسته بودند بدون آنکه به قانون رعایت فاصله اجتماعی دو متری پایبند باشند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
"ایزابلا گورسکی" ۲۲ ساله که این فیلم را چهارشنبه حدود ساعت ۳:۳۰ بعدازظهر گرفته می‌گوید: "پارکینگ‌های سواحل واساگا از ساعت ۱۰ صبح دیگر جای پارک نداشت و تنها ساحلی که هنوز پُر نشده بود ساحل شماره ۳ (برای گرداندن حیوانات خانگی) بود. از دیدن این همه جمعیت که کنار همدیگر نشسته بودند اصلا تعجب نکردم زیرا شنیدن بودم که ورودیه این سواحل در روز ملی کانادا رایگان شده؛ انگاری روز ملی امسال کانادا مثل هر ساله گذشته بود، بدون شیوع کرونا! مردم آنقدر هول شده بودند که حتی یکی از موانع ورود و خروج یک پارکینگ را نیز شکستند تا بتوانند وارد آن شوند. احساس می‌کردم همراه هزاران نفر در یک کنسرت بزرگ فضای باز هستم".
 
نظرات برخی از مردم
یک نفر نوشته: "مثل اینکه موج دوم در راه است"؛ یکی دیگر نیز نوشت: "مگر شوخی‌مان گرفته؟ همه می‌دانند انتاریو در کانادا مثل فلوریدا در آمریکاست".
 
اتاوا
با اینکه مردم در روز ملی کانادا قوانین فاصله اجتماعی را رعایت نکردند و به ویژه پلیس به داخل جمعیت انبوه گرد هم آمده خلیج "مونی" رفته بود، اما پلیس هیچ کسی را جریمه نکرد. سرویس پلیس اتاوا (اپس) اواخر روز چهارشنبه بیانیه‌ای صادر کرد که می‌گوید "تجمع بزرگ" در خلیج مونی باعث "مشکلات، بی‌نظمی و نگرانی‌های سلامتی" شده بود، در نتیجه، این شهر خواستار تعطیل شدن سواحل شد و پلیس نیز با حضور میان جمعیت از مردم خواست که منطقه را ترک کنند.
"امی گاگنون" سخنگوی پلیس اتاوا گفت که کسی دستگیر نشد و به دلیل پراکندگی جمعیت، کسی نیز جریمه نشد. "جنیفر تهرکلسن"، مدیر عامل آئین‌نامه و خدمات نظارتی اوتاوا روز پنجشنبه گفت افسران تحت نظرش "ده‌ها هشدار" به افرادی كه مشروبات الكلی در پارک‌ها می‌نوشیدند، یا در مکان‌های ممنوعه آتش و كباب به راه انداخته بودند، داده‌اند.
در حالی شهرداری و پلیس، هر دو تخمینی از تعداد جمعیت ارائه نمی‌دهند خود مردم تخمین می‌زنند که جمعیت به راحتی به هزاران نفر می‌رسید. در روزیکه بعلت کرونا کانادا آتش‌بازی روز ملی را لغو کرده بود، در این ساحل تعدادی از مردم در حال برپایی آتش‌بازی بودند. روز پنجشنبه، آمار کرونای استان انتاریو در طی دو روز گذشته حکایت از ۳۰۲ مورد ابتلای جدید بیماری کرونا دارد.

برخی از سواحل بسته می‌شوند

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

شهرداری واساگا پنجشنبه شب اعلان کرد پس از ازدحام بیش از حد مردم در روز چهارشنبه، برخی از ۸ ساحلش را به روی مردم خواهد بست. "کرگ ویلیامز" معاون شهردار گفت: "در طول دو هفته گذشته و به ویژه روز چهارشنبه، به ما ثابت کرد که جمعیت قادر به مدیریت خودش نیست و ما بدترین رفتارهای انسانی را دیدیم که در آن بسیاری از میهمانان بدون در نظر نگرفتن قوانین و شرایط و اغماض کردن از رعایت فاصله اجتماعی لب آب آمده بودند". به همین علت بخش شنی این سواحل از نهم جولای به روی عموم بسته می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, July 2, 2020 - 18:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به