کانادا اکنون در حال خرید فریزر و بررسی چگونگی تقسیم کردن واکسن‌ها میان مردم است
امروز سه‌شنبه، افسر و معاون بهداشت عمومی فدرال گفت که بیشتر کانادایی‌ها تا پایان سال ۲۰۲۱ علیه کوید-۱۹ واکسینه خواهند شد. در روزهای اخیر، ابتدا شرکت دارویی "فایزر" و سپس "مدرنا" اعلان کردند که آزمایش‌های واکسن‌هایشان علیه کرونا موفقیت‌آمیز بوده است.
امرور فایزر اعلان کرد که به مرحله "امن بودن" واکسن نیز رسیده است. اکنون دکتر "هاوارد نجو" با اشاره به اینکه کانادا با هر دو شرکت قرارداد پیش‌خرید واکسن دارد اظهار امیدواری کرد که این واکسن‌ها بتوانند توسط بهداشت کانادا تأیید شده و به زودی مورد استفاده عموم قرار گیرند. فایزر هفته گذشته اعلام کرد که واکسنش ۹۰ درصد، و مدرنا این هفته گفته که واکسنش ۹۴ درصد موفق است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
همه کانادایی‌ها تا پایان سال ۲۰۲۱ علیه کرونا واکسینه می‌شوند
هاوارد امروز به خبرنگاران در اتاوا گفت: "امیدوارم که این دو واکسن مورد تأیید قرار گیرند؛ سپس ما هنوز باید اطلاعات و آزمایشات بالینی آنها را بررسی کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که واکسن‌ها تأیید می‌شوند. ما امیدواریم که اکثریت قریب به اتفاق جمعیت کانادا را تا پایان سال آینده تحت پوشش قرار دهیم. اما همانطور که می‌دانید این چیزی‌ست که من می‌گویم، آنچه واقعا اتفاق می‌افتد مطمئناً همراه با تعدیلاتی خواهد بود".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

کانادا پیشتر با چندین سازنده واکسن قراردادهایی امضا کرده تا میلیون‌ها دوز در دست ساخت آنها را در صورت به نتیجه رسیدن ابتیاع کند و مطمئن شود که کانادایی‌ها به واکسن دسترسی پیدا می‌کنند. دولت فدرال با شرکت‌های مدرنا، فایزر / بایو ‌ان ‌تک، نواوکس و جنسن که یکی از شرکت‌های تابعه "جانسون و جانسون" می‌باشد توافقاتی انجام داده است. بعلاوه قرارهایی را نیز با سنوفی / جی‌اس‌ک، آسترازنکا و مدیکاگو به امضاء رسانیده است. قرار است کانادا از هر واکسن ۲۰ تا ۷۶ میلیون دوز دریافت کند، البته درصورتی که این واکسن‌ها از آزمایش‌های بالینی اداره بهداشت کانادا تائیدیه بگیرند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
کانادا فریزر می‌خرد
در حالی که نتایج واکسن فایزر امیدوار کننده، مشکل این واکسن نگاهداری آن در دمای منفی ۷۰ درجه سانتیگراد است. برای رفع این مشکل و نیز حمل و نقل آن، دولت کانادا اعلان کرده که در حال خرید فریزر برای انتقال این واکسن از طرق‌های هوایی، دریایی و زمینی‌ست.
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در کنفرانس مطبوعاتی صبح امروز خود گفت:" مردم آسیب‌پذیر و افرادی که به آن نیاز دارند، در خط اول واکسیناسیون قرار دارند. چندین سازمان دولتی و پیمانکاران خصوصی - و شاید حتی ارتش کانادا - برای کمک به انتقال واکسن آماده می‌شوند". دکتر "ترزا تام" ریاست بهداشت عمومی کانادا گفت: "من می‌دانم که ما فریزرهای کافی خریداری می‌کنیم، البته همین الان نیز ما برخی از آنها را در اختیار داریم". ترودو افزود تا زمان ورود واکسن، کانادایی‌ها باید کلیه اقدامات احتیاطی معمول را برای "کنترل موج دوم" انجام دهند.
یک منبع دولتی که نخواست نامش فاش شود گفت دولت فدرال تاکنون ۲۶ فریزر با دمای منفی ۸۰ درجه، و ۱۰۰ فریزر با دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد را تهیه کرده است. این مقام گفت شرکت‌های خصوصی مانند "یوپی‌اس" و "فدکس" که توانایی حمل دارو در دمای بسیار سرد را دارند از قبل با دولت در حال مذاکره و تنظیم قرارداد هستند. مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا گفت که ارتش نیز به دلیل تخصصی که در لجستیک دارد، ممکن است به این پروژه کمک کند. دیروز رئیس ارتش در مجلس اشاره کرده بود که این نیرو آماده کمک به پخش واکسن در کاناداست و افزوده بود که این موضوع تحت بررسی قرار دارد.
تام گفت که به محض تصویب واکسن‌هایی که می‌توانند در دمای بالاتر نگهداری شوند، مانند واکسن شرکت مدرنا، توزیع آنها ساده خواهد بود و استان‌ها احتمالاً برای رساندن آنها به مردم نیازی به کمک دولت فدرال نخواهند داشت.
 
واکسن‌های سهمیه‌بندی شده
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

یکی دیگر از مواردی که دولت‌های استانی باید در نظر بگیرند، نحوه تقسیم واکسن بین خودشان می‌باشد، موضوعی که مقامات می‌گویند در طی تماس تلفنی هفته گذشته نخست وزیر کانادا با نخست وزیران استان‌ها و قلمروهای کانادا مورد بحث قرار گرفته است. در طی آن تماس، "بلین هیگز" نخست وزیر نیوبرانزویک به دولت‌ها پیشنهاد کرد دوزهای اولیه واکسن همانند سهمیه‌بندی اولیه وسایل حفاظت شخصی در موج اول، سهمیه‌بندی شود. هیگز استدلال کرد که استان‌ها فقط باید دوزهای مورد نیاز برای محافظت از آسیب‌پذیرترین جمعیت خود را درخواست کنند تا واکسن به نیازمندان اولیه در همه جای کانادا برسد. او افزود که ایده وی فقط در جلسه هفته گذشته مطرح شده و با داشتن زمان بیشتر تا جلسه رسمی نخست وزیران که اوایل دسامبر برگزار می‌شود می‌تواند پخته‌تر شود. نیوبرانزویک یکی از استان‌های بسیار موفق کانادا در کنترل کروناست و نیاز چندانی به واکسن ندارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, November 17, 2020 - 20:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به