جانسون جانسون تنها واکسن یک دوزه کرونای جهان است و قرار بود تا این واکسن در نقاط دور افتاده و کم دسترس تزریق گردد
اداره بهداشت کانادا امروز جمعه تأیید کرد که اولین محموله ۳۰۰,۰۰۰ عددی واکسن کرونای جانسون - جانسون که همین چهارشنبه پیش به کانادا رسیده را پس از اطلاع از وجود "یک ماده مخدر دارویی"، ترزیق نخواهد کرد. جانسون جانسون تنها واکسن یک دوزه کرونای جهان است و قرار بود تا این واکسن در نقاط دور افتاده و کم دسترس تزریق گردد.
به گفته آژانس، گمان می‌رود این ماده که جزئی از واکسن کرونای آسترزنکاست، در همان محموله‌ای از کارخانه بالتیمور آمریکا تولید شده که واکسن‌های مشکل‌دار آسترزنکا پیشتر ساخته و به دور ریخته شده بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
واکسن جانسون جانسون رسید اما کانادا تزریقش نمی‌کند؛ واکسن‌ساز کانادایی بعلت عدم حمایت ترودو می‌رود
نیویورک تایمز اولین بار در اوایل ماه جاری پرده از مشکلات تولید و قاطی شدن واکسن‌های آسترازنکا با جانسون جانسون در یک کارخانه در بالتیمور آمریکا که توسط شرکت "امرگنت بیسلوتینس" اداره می‌شود، برداشت. به همین دلیل ۱۵ میلیون دوز از تولیدات این واکسن‌ها از بین برده شد و کاخ سفید گفت که این کارخانه فقط باید جانسون جانسون تولید کند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

اکنون گزارشاتی به اداره بهداشت کانادا رسیده که واکسن‌های وارداتی جانسون جانسون از آمریکا شامل آلودگی در این کارخانه بالتیمور هستند. اداره بهداشت می‌گوید در حال گفت‌وگو با شرکت جانسون جانسون و نیز سازمان غذا و داروی آمریكاست تا بتواند این محموله واكسن را ارزیابی کند و فقط در صورت بی‌خطر بودن آنها توزیع خواهد کرد. اداره بهداشت رسما اعلان کرده است: "وزارت بهداشت كانادا شنیده كه از یک ماده دارویی تولید شده در سایت امرگنت در ساخت واكسن‌های دریافت شده ۲۸ آوریل جانسون جانسون استفاده شده است... ماده مخدر موثری در این محصول است که قبل از تبدیل شدن واکسن باید تحت فرآیند بیشتری قرار گیرد که نهایتا این واکسن‌ها در مکان دیگری در خارج از ایالات متحده تولید شده است... واکسن‌های رسیده چهارشنبه پیش جانسون جانسون فقط زمانی توزیع می‌شوند که اطمینان حاصل کنیم که استانداردهای بالای کیفیت، ایمنی و کارآیی در آنها رعایت شده است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
بهداشت کانادا درباره واکسن‌های رسیده آسترازنکا می‌گوید که "اطمینان" دارد ۱.۵ میلیون دوز واکسن آسترزنکا که آمریکا پیشتر بطور قرضی به کانادا داده مشخصات کیفیت لازمه را دارا بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
واکسن‌ساز کانادایی بعلت عدم حمایت ترودو از کانادا می‌رود
رئیس یک شرکت تولید داخل واکسن کانادایی که در حال طی مراحل ساخت واکسن ام‌آر‌ان‌ای کروناست می‌گوید پس از بی‌پاسخ ماندن درخواست‌های حمایتش از طرف دولت فدرال، شرکت خود را از کانادا خارج کرده و محصولش را به جای دیگری خواهد برد. "برد سورنسون"، مدیرعامل شرکت "پرویدنک ترپی" در کلگری می‌گوید که به اندازه کافی میان دو راهی‌های دولت‌های فدرال و استانی گیر کرده و اکنون در حال بررسی با هیئت مدیره برای انتقال آن به یک کشور در نیمکره جنوبی است. او گفت: "ما می‌رویم. یک سال است که از دولت التماس می‌کنم اما هیچ توجهی به ما نکردند و این مرا بسیار آزار می‌دهد. من در خارج از کانادا می‌توانم خیلی بیشتر برای دنیا مفید باشم تا در داخل کانادا".
این شرکت نتایج اولیه واکسن خود را در ماه مارس سال گذشته و فقط چند هفته پس از نتایج اولیه شرکت‌های فایزر و مدرنا گذشته ارائه کرد و به گفته مدیر عامل این شرکت نتایج آزمایش بالینی او "معادل یا بهتر از این شرکت‌های غولی که اکنون می‌گویند دنیا را نجات می‌دهند، بوده است".
اما پس از آنکه این شرکت همراه با محققان موسسه تحقیقاتی "سوننیبروک" تورنتو و توسعه آزمایشات، از دولت فدرال درخواست وام برای کمک به راه‌اندازی آزمایشات بالینی انسانی و سایت تولیدی کردند؛ درخواست‌هایشان عمدتاً نادیده گرفته شدند. چند ماه پس از آن بود که دولت میلیاردها دلار برای خریدن واکسن از شرکت‌های غول خرج كرد، و در عین حال در ماه ژوئن بی‌سر و صدا کارگروهی را برای بررسی واکسن‌سازی داخلی راه‌اندازی کرد که تا ماه اوت علنی نشده بود.
سورنسون گفت که پس از جلسه ۴۵ دقیقه‌ای با کارگروه، اعضای آن اظهار نگرانی کردند که ممکن است این شرکت نتواند "به اندازه کافی سریع تولید خود را افزایش دهد" و او در پاسخ گفته در صورت دریافت پول نقد از اتاوا این مشکلی نخواهد بود و او فقط تقاضای وام بدون بهره داشته است. وی در بهار امسال در مقابل تعدادی از کمیته‌های نمایندگان مجلس عوام نیز حاضر شده تا شرایط تولید واکسن در کانادا را بررسی کند.
سورنسون در ماه فوریه نامه‌ای به جاستین ترودو نوشت و درخواست ۱۵۰ میلیون کمک برای عرضه این محصول به بازار کرد که هرگز جوابی نشنید در حالیکه كانادا بیش از یک میلیارد دلار برای "تقویت بخش تولید زیستی" کنار گذاشته است. سخنگوی "فرانسوا‌فیلیپ شامپاین" وزیر نوآوری در بیانیه‌ای گفت که تصمیمات بودجه فدرال براساس توصیه‌های گروهی از متخصصان است که شانس شرکت‌ها را در تولید محصول مناسب واکسن کرونا بررسی می‌کنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

این در حالی‌ست که "برایان پالیستر" نخست وزیر مانیتوبا پیشتر پیشنهاد معامله‌ای با ۳۶ میلیون دلار در ازاء دریافت واکسن‌های دوزی ۱۸ دلاری داده بود. کارگروه فدرال کانادا نیز در ماه گذشته ۱۷۳ میلیون دلار تعهد به شرکت "مدیکاگو" در کبک دادند تا واکسن کوید-۱۹ خود را تولید کند. محصول مدیکاگو اخیراً وارد مرحله سوم و آخرین مرحله آزمایش کارآزمایی بالینی شده که قرار است روی ۳۰,۰۰۰ نفر آزمایش شود و نتایجش آخر امسال منتشر خواهد شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, April 30, 2021 - 20:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به