اما مراتب محافظت شخصی مانند ماسک زدن و تماس‌های محدود بین اشخاص می‌توانند مدت زمان بیشتری مهمان ما باشند
دکتر "ترزا تام" مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا امروز سه‌شنبه گفت نتایج تاکنونی حاصل از واکسیناسیون کوید-۱۹ چنان دلگرم کننده است که وی فکر می‌کند قبل از پایان تابستان امسال، محدودیت‌های سنگین کرونا در کشور به پایان برسد.
نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون، سه‌شنبه طرحی را برای بازگرداندن زندگی عادی در انگلستان پیش‌بینی کرد که طی آن بسته بودن کشور تا ۲۱ ژوئن به پایان می‌رسد. انگلیس در زمینه واکسیناسیون بسیار جلوتر از کانادا است بطوریکه هر فرد بزرگسالی اولین واکسیناسیون دو دوزه خود را تا پایان ژوئیه زده باشد. کانادا و دکتر تام می‌گویند هدف فعلی کانادا، با الهام از انگلستان این است که این اتفاق تا پایان ماه سپتامبر رخ دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
واکسن‌ها باعث رفع محدودیت‌های کانادا تا ماه سپتامبر می‌شوند
او که در یک کنفرانس خبری سخت می‌گفت افزود: "حتی قبل از ماه سپتامبر نیز این امکان وجود دارد، این موضوع به عوامل مختلفی مانند چگونگی و تعداد واکسن‌زده‌ها، نظارت مداوم بر سایر گزینه‌ها و نحوه پوشش واکسن بستگی دارد". وی گفت: مراتب محافظت شخصی مانند ماسک زدن و تماس‌های محدود بین اشخاص می‌توانند مدت زمان بیشتری مهمان ما باشند و این بستگی به این دارد که ببینیم واکسن‌ها نه تنها از بیماری شدن سخت و مرگ، بلکه از شیوع ویروس کرونا نیز جلوگیری می‌کنند یا خیر. تام گفت که هنوز داده‌ها در حال تجزیه و تحلیل است. داده‌های هفته گذشته کانادا، اسرائیل و انگلیس نشان می‌دهد که حتی یک دوز واکسن کوید-۱۹ برای کاهش مرگ و میر و نیز کاهش بیماری شدید در میان سالمندان و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی موثر بوده است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
طبق برنامه دکتر تام حداقل سه میلیون نفر تا پایان ماه مارس و بیش از ۱۴ میلیون نفر تا پایان ماه ژوئن باید واکسینه شوند اما تا امروز فقط ۱.۱ میلیون کانادایی حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند و برای رسیدن به اولین هدف در ماه مارس، به طور متوسط باید حدود ۵۲,۰۰۰ نفر روزانه واکسینه گردند که این رقمی بسیار بالاتر از متوسط تزریق روزانه است که تاکنون انجام شده. البته تعداد واکسن‌های موجود امروز نیز بسیار بیشتر از آن است که از ۱۵ فوریه بود و کشور دچار کمبود گشته بود، زیرا اخیرا بیش از یک میلیون دوز واکسن‌های فایزر و مُدرنا دریافت شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
روز دوشنبه ، دولت‌های استانی و قلمروها با رکوردشکنی توانستند بیشترین تعداد تزریق روزانه یعنی نزدیک به ۶۲,۰۰۰ تزریق را به اتمام برسانند. "آنیتا آناند" وزیر تدارکات گفت ۳.۵ میلیون دوز در ماه مارس خواهد رسید که برای واکسیناسیون بیش از ۱۱۲,۰۰۰ نفر در روز کافی است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
برنامه دریافت واکسن کانادا بین ۱۸ ژانویه و ۱۴ فوریه کاهش یافت، زمانی که واردات به کمتر از ۳۵۰,۰۰۰ دوز رسیده بود. اما بیشتر استان‌ها در حال حاضر واکسیناسیون خانه‌های سالمندان را به پایان رسانده‌اند، یا به زودی به پایان می‌رسانند و برخی نیز در حال گسترش واکسیناسیون به سالخوردگان می‌باشند. برای مثال کبک امروز اعلام کرد افراد بالای ۸۵ سال می‌توانند واکسیناسیون خود را از هفته آینده آغاز کنند. نوا اسکوشیا در حال واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال از این هفته است و آلبرتا کار واکسینه کردن افراد بالای ۷۵ سال را این هفته آغاز می‌کند. انتاریو و بریتیش کلمبیا هر دو قصد دارند تا اواسط ماه مارس به واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال برسند.
 
چه زمانی همه چیز عادی می‌شود؟
دکتر تام تاریخ مشخصی را برای زمانی که دیگر نیازی به محدودیت‌ها و بستن‌ها نباشد تعیین نمی‌کند، اما این زمان اعلان شده نزدیکترین زمانی‌ست که یک مقام کانادایی در مورد پایان واقعی محدودیت‌ها اعلان کرده است. با این حال تام هشدار داد ویروسی که باعث کوید-۱۹ و کرونا می‌شود بسیار مستعد چرخش‌های ناگهانی و ساختن نسخه‌های جدید از خود است. وی گفت: "من مطمئن هستم که هنوز شگفتی‌های این ویروس به اتمام نرسیده است".
با اینکه موارد ابتلا به کرونا همچنان در سراسر کشور کاهش می‌یابد، به طور متوسط روزانه ۲,۹۰۸ مورد جدید ابتلا ثبت می‌شود که در مقایسه با هفته قبل ۵ درصد کاهش یافته و تعداد مرگ و میر روزانه تقریبا ۳۰ درصد کاهش نشان داده و به ۵۴ مرگ در روز رسیده است. تعداد بستری‌ها نیز نسبت به هفته قبل ۱۱ درصد کاهش دارد. اما تعداد ابتلاها به نسخه‌های انگلیسی، برزیلی و آفریقایی کرونا مرتبا در حال رشد است بطوریکه امروز ۲۲۰ مورد جدید از نوع ب.۱.۱.۷ (انگلیسی)، ۳۹ مورد ب. ۱.۳۵۱ (آفریقای جنوبی) و ۱ مورد پ. ۱ (برزیلی) ثبت شده است. اکنون این سه نسخه حدود ۱۰ درصد موارد کل ابتلای روزانه را تشکیل می‌دهد.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

با تایید واکسن استرزنکا توسط کانادا که چند هفته است روی آن کار می‌کند، به گفته آناند این کشور می‌تواند ۲۰ میلیون دوز واکسن استرزنکا را از ماه آوریل تا سپتامبر از یک مرکز ایالات متحده دریافت کند اما در حال مذاکره با یک موسسه سرم‌سازی در هند است تا دوزهای جدید این واکسن را از آنجا نیز دریافت کند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده قرار است در اواخر این هفته در مورد واکسن جانسون و جانسون تصمیم بگیرد و وزارت بهداشت کانادا نیز می‌گوید که نمی‌تواند عقب بماند. آناند گفت که کانادا قرار است ۱۰ میلیون دوز از این واکسن را بین آوریل تا سپتامبر دریافت کند اگرچه هنوز حتی در حال بررسی این واکسن نیز نیست. جانسون و جانسون تنها واکسن تک دوز است که در حال حاضر بنظر می‌رسد کانادا آنرا پیش‌خرید کرده باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, February 23, 2021 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به