کانادایی‌هایی که بعلت "سهل‌انگاری" اداره مالیات کانادا، حساب‌هایشان هک شده، می‌خواهند دولت را به دادگاه برده و غرامت بگیرند
اخیرا طرح شکایت‌نامه‌ای علیه اداره مالیات مطرح شده که طی آن کانادایی‌هایی که بعلت "سهل‌انگاری" اداره مالیات کانادا، حساب‌هایشان هک شده، بتوانند دولت را به دادگاه برده و غرامت بگیرند. این شکایت‌نامه مدعی شده دولت فدرال "بی‌توجهی بی‌رحمانه‌ای" به حقوق هزاران مالیات‌دهنده کانادایی کرده که اطلاعات شخصی و مالی آنها در یک سری حملات سایبری علیه خدمات آنلاین اداره مالیات به خطر افتاده است.
"آن کمپو" که ساکن "ساوت وودزلی" در انتاریو و یکی از قربانیان این هک است می‌گوید پس از به سرقت رفته شدن اطلاعاتش، با کمک آن در تاریخ ۶ آگوست دو پرداخت از کمک‌های اضطراری مالی کانادا، مجموعا ۴،۰۰۰ دلار از به نام وی برداشته شده در حالیکه شغل وی بعنوان اعزام‌کننده نیروی پلیس در شهر ویندزور انتاریو، هرگز واجد شرایط دریافت این وجه نبوده است. کمپو یکی از افراد این دعوی‌ست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کانادایی‌ها اداره مالیات را سو می‌کنند
کمپو ۵۲ ساله می‌گوید زمانی که در تاریخ ۱۰ آگوست نامه‌ای از اداره مالیات کانادا دریافت کرد تا به حساب آنلاینش سر بزند، متحیر شد. او به حساب آنلاین خود وارد شد و هیچ اثری از پیام پیدا نکرد، اما بعداً متوجه شد که اطلاعات پرداخت مستقیم دولت به یک حسابش، به بانکی در کبک تغییر یافته است. آدرس ایمیل مرتبط با حساب وی نیز تغییر کرده بود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

طرح شکایت و دعوی پیشنهادی در دادگاه فدرال ونکوور در تاریخ ۲۴ آگوست از طرف "کلیه افرادی که اطلاعات شخصی یا مالی آنها در حساب آنها، یا حساب اداره مالیات آنها، برای شخص ثالث در روز ۱۵ مارس ۲۰۲۰ یا پس از آن فاش شده، ثبت گشته است. این تاریخی است که میلیون‌ها کانادایی به دلیل بیماری همه‌گیر کرونا از کار بیکار شدند و واجد شرایط دریافت پرداخت‌های کمک اضطراری کانادا شدند. مزایای دانشجویی اضطراری کانادا نیز دو ماه بعد، در ۱۰ مه ایجاد شد. شاکیان ادعا می کنند که "سیستم درخواست آنلاین برنامه‌های کمک‌های مالی با عجله اجرا شده است" و کانادا اقدامات مناسبی را برای محافظت از اطلاعات شخصی و مالی آنها انجام نداده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در تاریخ ۱۵ آگوست، دبیرخانه خزانه‌داری كانادا در بیانیه مطبوعاتی اعلام كرد كه بیش از ۱۴،۵۰۰ حساب آنلاین دولتی در یک سری حملات سایبری هک شده و هزاران شماره بیمه اجتماعی كانادایی‌ها، شامل آدرس منازل، اطلاعات بانكی و اطلاعات مالیاتی به سرقت رفته است. بیانیه مطبوعاتی توضیح داده: "این حملات که از رمزهای عبور و نام‌های کاربری جمع‌آوری شده از هک‌های قبلی حساب‌ها در سراسر جهان استفاده کرده، از این واقعیت استفاده کردند که بسیاری از افراد از رمزهای عبور و نام‌های کاربری یکسان و ثابتی در چندین حساب مختلف استفاده می‌کنند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
در حالیکه کامپو می‌گوید رمز عبور وی "چنان پیچیده و سخت بود که هیچ کس نمی‌توانست آن را حدس بزند". او می‌گوید که بخاطر نوع کارش می‌دانسته که چگونه باید از اطلاعات شخصی خود به خوبی محافظت کند زیرا قبلا از نزدیک دیده بود به سرقت رفتن هویت یک فرد چه بلایی سر آن شخص می‌تواند بیاورد.
"آنجلا بسفلاگ"، وکیل شرکت حقوقی "مورفی باتیستا" در ونکوور که این شکایت را دنبال می‌کند می‌گوید: "از اینگونه اطلاعات به سرقت می‌شود همه جوره استفاده کرد. نکته ترسناک در مورد اینست که قربانیان چنین اتفاقی مجبورند اعتبار مالی خود را به طور نامحدود و برای مدت زمان نامحدودی کنترل کنند؛ بخصوص اینکه برخی از این قربانیان دانش‌آموزان و دانشجویان ۱۸، ۱۹ و ۲۰ ساله‌ای هستند که مجبور خواهند بود تا برای بقیه عمر خود، اعتبارات خود را کنترل کنند".
این واقعیت که اداره مالیات برای بررسی بیشتر این پرونده‌ها پرداخت‌هایش به این افراد را تا زمان بررسی به تعویق انداخته، خود توهینی مجدد به آنهاست بدان معنا که آنهایی که اطلاعاتشان هک شده و در این شرایط سخت به شدت نیاز به پول نیز دارند، پولی دریافت نمی‌کنند.
 
اداره مالیات
مقامات دولت فدرال در یک کنفرانس مطبوعاتی در ۱۷ آگوست توضیح دادند که اولین حمله از سه حمله سایبری در ۷ آگوست . برای دسترسی به خدمات تقریبا ۳۰ دپارتمان فدرال رخ داده و پلیس سلطنتی کانادا می‌گوید که این نیرو چهار روز پس از حمله از آن خبردار شده است. حمله دوم ۲،۲۰۰ حساب دیگر را هدف قرار داد و فقط پس از حمله سوم بود که اداره مالیات خدمات آنلاین "حساب من"، "حساب کسب و کار من" و "نماینده مشتری" خود را به حالت تعلیق درآورد.
اما در دادخواست آمده :"حساب‌های از اواسط ماه مارس هک شده و با این وجود اداره مالیات نتوانسته اقدامات منطقی‌ای را برای جلوگیری از آسیب بیشتر به شاکیان و سایر افراد انجام دهد. اداره مالیات می‌دانست و یا باید می‌دانست که سیستم درخواست آنلاین آنها برای این کمک‌های اضطراری در برابر حوادث امنیت سایبری آسیب‌پذیر است و نتوانسته اقدامات منطقی و کافی برای محافظت از اطلاعات شخصی و مالی [کاربران تحت تأثیر قرار گرفته] را به انجام برساند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

به گفته این وکیل تعداد افراد آسیب‌دیده از این هک می‌تواند از ۱۱،۲۰۰ نفر تخمین زده شده توسط اداره مالیات، بسیار بیشتر باشد. وی گفت که ما قطعاً از افرادی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و اطلاعات شخصی و مالی آنها به خطر افتاده، چه آنهایی که تاکنون مطلع شده و چه آنهایی که تاکنون توسط اداره مالیات مطلع نشده‌اند، خبردار خواهیم شد و هر روز تعداد بیشتری از آنها به ما خواهند پیوست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, September 7, 2020 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به