ایران استار: ادعا شده که یک فرد وابسته به دولت استانی انتاریو، با همکاری خانواده‌اش چیزی در حدود ۱۱ میلیون دلار از کمک‌های دولتی مربوط به کرونا را کلاهبرداری کرده است. "سانجی مادان" مدیر شعبه iAccess Solutions وزارت آموزش و پرورش انتاریو و رهبر برنامه آنلاین پشتیبانی دولت از خانواده‌ها بود. وی پس از ادعای دولت انتاریو مبنی بر دست داشتن در سرقت ۱۱ میلیون دلاری وجوه مربوط به کرونا اخراج شد.
پلیس استان انتاریو (OPP) در حال تحقیق درباره این سرقت است. رسانه‌ها می‌گویند که هفت کارآگاه پلیس استان انتاریو اکنون در حال تحقیق درباره این ادعای سرقت ۱۱ میلیون دلاری از صندوق‌های امداد کرونای استان انتاریو هستند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کلاهبرداری ۱۱ میلیون دلاری از کمک‌های دولتی مربوط به کرونا در انتاریو با سوء استفاده از جایگاه دولتی
"شان چاتلند"، رئیس گروه تحقیق پلیس انتاریو گفته است: "ما در حال انجام تحقیقات جنایی در مورد ادعاهای کلاهبرداری بزرگ هستیم". چاتلند كه در مورد جرائم اقتصادی و فساد برای پلیس استان انتاریو (OPP) تحقیق می‌كند، گفت: "این ادعاها جدی است. ما برای چند ماه در حال تحقیق بوده‌ایم و این تحقیقات مدت دیگری نیز طول خواهد کشید". همانطور که توسط استار فاش شده است ادعا می‌شود که یک زوج تورنتو و دو پسر بالغ آنها که همگی به عنوان متخصص کامپیوتر دولت انتاریو کار می‌کردند، در سرقت بیش از ۱۱ میلیون دلار کمک‌های مربوط به کرونا دست داشته‌اند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
کلاهبرداران چه کسانی هستند و چه نقشی در دولت داشتند؟
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
اسنادی که در دادگاه عالی انتاریو ثبت شده است می‌گوید برخی یا همه این افراد یعنی "سانجی مادان"، "شالینی مادان" و پسران آنها "چینمایا مادان" و "اوجاوال مادان" با همکاری "ویدان سینگ" یک کلاهبرداری گسترده را به شکل siphon cash یا جابجایی غیرقانونی پول در بانک‌ها انجام داده‌اند. ادعاهای موجود در بیانیه ادعایی دولت در دادگاه اثبات نشده اما در آن آمده است که خسارات ناشی از این کلاهبرداری حدود ۱۱ میلیون دلار بوده است.
سانجی مادان از طریق وکیل خود کریستوفر دوورنی اعلام کرده که هیچ نظری در مورد این ادعاها نداشته است. شالینی و چینمایا به تماس و ایمیل رسانه‌ها پاسخ نداده‌اند و همچنین خبری نیز از سینگ که ساکن ریچموندهیل است نیست. اوجاوال مادان اما در یک مصاحبه کوتاه روز سه‌شنبه گفته است که از اتهامات مربوط به خانواده مطلع بوده و گفته: "در حال حاضر نمی‌توانم اظهارنظر کنم. زمان خوبی نیست".

دولت و حسابرسان چه می‌گویند؟
نخست وزیر داگ فورد هم اما در برابر این اتفاق واکنش نشان داده و گفته که کلاهبرداری ادعایی "کاملاً غیرقابل قبول است". داگ فورد در حالی که اصرار داشت نظارت کافی بر میلیاردها دلار کمک برای حل مسائل بیماری کرونا وجود دارد، گفته است کاش می‌توانستیم به این پرونده سریع‌تر رسیدگی کنیم اما این مربوط به دادگاه است و دستان وی بسته است. داگ فورد مدعی شد در پیگیری به این پرونده بسیار جدی است.
از طرفی "بونی لیزیک" حسابرس عمومی انتاریو روز چهارشنبه گزارشی درباره کمک های دولتی کرونا به دولت ارائه کرد اما داگ فورد از این سوال که چرا حسابرسی وی نتوانسته به ادعاهای این کلاهبرداری اشاره کند، طفره رفت. لیزیک از طرف دیگر مدعی شد که پس از این گزارش سه گزارش در حال ارسال وجود دارد که یکی از آنها مربوط به هزینه‌های کرونا است.
سارا سینگ نماینده نیودموکرات مرکز برامپتون گفت: "این وحشتناک است که ادعا می شود بودجه ای که برای کمک به انتاریویی‌ها در طی کرونا بوده قبل از رسیدن به خانواده‌های نیازمند به سرقت رفته است". او افزود: "دولت انتاریو باید تمام تلاش خود را برای بازیابی هرگونه پول از دست رفته و اطمینان از نظارت صحیح انجام دهد".

چگونگی ماجرا
سه هفته پیش بود که دولت یک اقدام مدنی را برای به دست آوردن دستور دادگاه برای مسدود کردن دارایی های خانواده مادان آغاز کرد. در این اقدام ادعا شده که چیزی در حدود ۳۰۰ میلیون دلار از پول‌های برنامه کمک اضطراری بین آوریل و ژوئن به سرقت رفته است. بودجه از دست رفته بیشتر قرار بود به خانواده‌های کودکان و جوانان با نیازهای ویژه اختصاص یابد. قرار بود ۲۰۰ و ۲۵۰ دلار به والدین پرداخت شود تا بتوانند هزینه‌های یادگیری در خانه را در دوران کرونا پرداخت کنند.
سانجی مادان مدیر شعبه iAccess Solutions در وزارت آموزش و پرورش و رهبر فناوری اطلاعات برنامه پشتیبانی آنلاین خانواده توسط دولت (SFFP) بود و اوایل ماه جاری از شغل خود با در آمد ۱۷۶,۶۰۸ دلار در سال اخراج شد. ادعا شده که افراد متهم می دانستند این سیستم چگونه کار می‌کند به نقاط ضعف این برنامه در تایید هویت افراد به دنبال کمک آشنا بودند.
دادگاه دولت ادعا می‌کند پس از اجرای این برنامه در آوریل"بیش از ۴۰۰ حساب جدید در بانک مونترال به نام پاسخ دهندگان مادان افتتاح شد و بیش از ۲.۵ میلیون دلار برای حمایت از خانواده‌ها سپس به حساب های BMO واریز شد که معادل پرداخت به خانواده‌هایی با بیش از ۱۰ هزار فرزند است. این احتمال وجود دارد که پرداخت‌های مشابه در حساب‌های سایر بانک‌ها انجام شده باشد برای مثال در بانک تی دی (TD) بیش از ۳۰ هزار پرداخت مشابه به اندازه تقریبا ۸ میلیون دلار وجود دارد.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

شالینی مادان که سال گذشته ۱۳۲,۵۱۳ دلار درآمد داشته مدیر پشتیبانی الکترونیکی وزارتخانه‌ها در وزارت دولت و سرویس خدمات مصرف کننده بوده است. او در تاریخ ۱۱ اوت با دریافت حقوق معلق شده است. چینمایای مادان پسر بزرگ آنها نیز به عنوان مدیر فنی محصول در وزارت دولت و خدمت مصرف کنندگان کار می‌کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, November 25, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به