حدود ۳۰,۰۰۰ نفر در این تظاهرات شرکت داشتند که خواستار آزادی از قوانین و داشتن حق انتخاب شخصی بودند
تظاهرات چند هزار نفری مونترالی‌های بدون ماسک که از قبل برای امروز در استادیوم المپیک تنظیم شده بود با حمله پلیس و گاز اشک‌آور و دستگیری برخی از معترضان پایان یافت. پلیس گروه دستگیر شده را "كوچک و تهاجمی‌تر" می‌نامد.
بیش از ۳۰,۰۰۰ نفر قبلا در ثبت رویداد فیس‌بوک گفته بودند که در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد و به نظر می‌رسد که جمعیت تظاهرات کننده امروز در همین حدود بوده است، اگر چه پلیس تعداد افراد شرکت کننده را تأیید نکرد. از دیروز و با مشخص شدن تعداد زیاد افراد، اداره بهداشت کانادا واکسیناسیون امروز در استادیوم المپیک که هر روز انجام می‌گرفت را تعطیل کرده بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
سنگ، آتش، گاز اشک‌آور، بمب و دستگیری، برنامه پایانی پلیس و هزاران تظاهرات کننده مونترالی علیه واکسن و پاسپورت کرونا
پلیس مونترال گفت آنچه روز شنبه با عنوان اعتراض مسالمت‌آمیز علیه اقدامات بهداشت عمومی كبک در نزدیكی استادیوم المپیک آغاز شده بود با گاز اشک آور و دستگیری به پایان رسید، زیرا جمعیتی کوچک از این تظاهرات کنندگان شروع به پرتاب سنگ، برپایی آتش و انداختن بمب‌های دودی به سمت مأموران پلیس كردند. "مانوئل کوتور"، افسر روابط عمومی پلیس بدون اشاره به تعداد بازداشت‌شده‌ها گفت: "مردم از ترک کردن خیابان‌ها خودداری کرده و به سمت نیروهای پلیس سنگ و چیزهای دیگر پرتاب کردند. این جمعیتی که متفرق نمی‌شد دقیقاً همان جمعیتی نبود که راهپیمایی کرده بود. مثل این بود که افراد دیگر پرخاشگری از جاهای دیگر به این تظاهرات پیوسته باشند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

راهپیمایی اولیه با حضور چند هزار (به گفته شاهدان حدود ۵ هزار) مونترالی که تقریبا همگی بدون ماسک بودند از ظهر در خیابان "شربروک" و بلوار "پی‌ایکس" آغاز شد و قبل از اینکه پس از طی مسیر از پیش تعیین شده دوباره به جای اول خود در حدود ساعت ۵ بعدازظهر برگردند با ماموران پلیس و گاز اشک‌آور آنها مواجه شدند و راهی خیابان‌های شرقی گشتند. این رویداد یکی از تظاهراتی بوده که که طی چند هفته گذشته در اعتراض به استفاده از ماسک، گذرنامه واکسیناسیون و مقررات منع آمد و شد و نیز سایر موارد در کبک برگزار می‌گردد. ده‌ها وقت واکسیناسیون در همین مکان که یکی از بزرگترین مکان‌های واکسیناسیون مونترال است، برای جلوگیری از درگیری لغو یا منتقل شد، هرچند سازمان‌دهندگان این تظاهرات گفتند که آنها قصد ندارند خللی در هیچ برنامه‌ای ایجاد کنند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
تظاهرات کنندگان چه می‌گویند؟
برخی از معترضین پرچم‌هایی را در دست داشتند که خواستار آزادی از قوانین و داشتن حق انتخاب شخصی برای سلامتی خود بودند. بعضی خواستار استعفای نخست وزیر کبک "فرانسوا لوگو" و تعطیلی رسانه‌های جریان اصلی یکسویه کانادا بودند.
"جلنا" و دوستش "آنتونلا" که در تظاهرات بودند گفت: "ما خواستار توقف محدودیت‌ها و برگشتن به زندگی عادی هستیم. ما ضد واکسن یا ضد کوید نیستیم، همه اینها فقط برای بازگشت به حالت طبیعی است. کشورهای دیگری در جهان وجود دارند که از قبل بازگشایی شده و به حالت عادی برگشته‌اند و من فکر می‌کنم ما باید از آنها یاد بگیریم".
"آریان پیچر" با پرچم بزرگش گفت: "من خواستار دریافت حق حاکمیت و انتخاب سلامتی خود هستم. من باید در تمام مدت کارم که کسی کنارم نیست نیز ماسک بزنم... من این را قبول ندارم... من هرگز واکسینه نشده‌ام، والدینم هرگز مرا واکسین نکرده‌اند و مطمئناً واکسن کوید هم نخواهم زد. به ندرت کسی بعلت کوید می‌میرد، اینها {کمپانی‌های غول و دولت‌ها} سرماخوردگی را تبدیل به کرونا کرده‌اند".
در میان معترضین "ماکزیم برنیر"، بنیانگذار و رهبر حزب مردم کانادا نیز حضور داشت. او که هنگام صحبت با خبرنگاران ماسک نداشت گفت: "ما اینجا هستیم تا از آزادی‌های خود دفاع کنیم، به ممنوعیت‌های حصر نه بگوئیم. این اولین‌بار در تاریخ بشریت است که ما از مقررات منع آمد و شد و حصر برای مبارزه با ویروس استفاده می‌کنیم، دیگر بس است".
 
مقامات دولتی چه می‌گویند؟
"والری پلانته"، شهردار مونترال از توییتر برای ابراز نگرانی از تظاهرات روز شنبه استفاده کرد و گفت: "تظاهرات حق مردم است و من آنرا زیر سوال نمی‌برم. همه خواهان بازگشت به حالت عادی هستند و اقدامات بهداشتی در این راستا انجام می‌شود ... باید به آنها احترام گذاشت".
پلیس می‌گوید قبل از استفاده از گاز اشک‌آور تظاهرات در بیشتر موارد مسالمت‌آمیز بود، البته این نیرو برخی از افراد را جریمه کرده است. "کوتور" افسر پلیس گفت: "اگر عدم رعایت اقدامات بهداشتی در این تظاهرات را در نظر نگیریم، باید بگویم تظاهرات بسیار خوب پیش رفت... این یک جمعیت خوب و صلح‌طلبی بودند. افسران هم در محل حضور داشتند تا جمعیت را کنترل کرده و دستورالعمل‌های بهداشت عمومی را به مردم یادآوری کنند. البته ما همیشه در حال تحقیق هستیم، افسران پلیس به مردم نزدیک می‌شوند تا آنها را شناسایی کنند و اگر به عنوان مثال دستورالعمل‌های بهداشت عمومی را رعایت نکنند طبیعتا جریمه می‌شوند".
 
در کبک چه می‌گذرد؟
آمار امروز کبک نشان از ۱,۱۰۱ ابتلای به کرونا در روز شنبه دارد و تعداد کرونا گرفته‌های استان اکنون بالغ بر ۳۵۰,۸۷۴ می‌شود که در مجموع ۱۰,۹۳۳ نفر از آنها، از جمله حداقل ۴۶ نفر در هفته گذشته، بر اثر کرونا درگذشته‌اند.
دپارتمان بهداشت عمومی مونترال روز چهارشنبه اعلام کرد که بیش از ۷۵ درصد مونترالی‌های بالای ۶۰ سال اولین دوز واکسن را در ۹۵ درصد محله‌های شهر دریافت کرده‌اند و هدف وزارت بهداشت استان واکسیناسیون حداقل ۷۵ درصد جمعیت است. تا روز شنبه، بیش از ۳.۱۶ میلیون کبکی واکسن کوید-۱۹ زده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

پیش‌بینی‌های اخیر موسسه ملی بهداشت کبک نشان می‌دهد که به دلیل تزریق واکسن زیاد، یک وضعیت اپیدمیولوژیک خوش‌بینانه برای منطقه مونترال طی چند هفته آینده انتظار می‌رود و می‌گویند اگر دستورالعمل‌های بهداشت عمومی به شدت رعایت شود و روند واکسیناسیون نیز ادامه یابد تعداد ابتلاهای روزانه بستری شدن و مرگ از اواسط ماه مه کاهش می‌یابد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, May 1, 2021 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به