ما گفتیم آیا این سومی همان کودک اولی نیست آخه ما فقط یک اتاق داریم زیرا قرار بود یک بچه داشته باشیم
بله سه قلوهای کبکی که به طور نارس متولد شده بودند تنها چند هفته بعد از بدنیا آمدن به کووید-۱۹ مبتلا شدند، و خوشبختانه امروز مادران آنها  می‌گوید که این سه نوزادان در حال خوب شدن هستند.
"نیکیا روسیگنول" در ۲۹ نوامبر سه قلو زائیده بود به نام‌های: الی، جیک و میلا.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
نوزادان سه قلو زودرس کرونا گرفته کبکی رو به بهبودی هستند
والدین این سه قلوها می‌گویند ابتلا به کرونا برای خانواده نگران کننده بود به خصوص پس از آنکه آنها فهمیدند در عین شیوع کرونا آنها نه یک نوزاد که سه قلو دارند. آنها چنین تعریف می‌کنند: "ما در مراحل اولیه بارداری و طی آزمایش، یکی از نوزادان را روی صفحه مانیتور دیدیم و گفتیم "باشه، قلبش می‌تپد"؛ ما در مورد قلب و تپش آن نگران بودیم. بعد متخصص، دومی را به ما نشان داد و ما گفتیم "باشه، پس ما دوقلو داریم" اما متخصص یکی دیگر را نیز به ما نشان داد و ما گفتیم "آیا این همان کودک اولی نیست آخه ما فقط یک اتاق داریم زیرا قرار بود یک بچه داشته باشیم".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

سه هفته بعد از تولد این سه قلوها، تست کرونای نیکیا، مادر سه‌قلوها مثبت شد و بدنبال آن پزشکان از سه قلوها نیز تست گرفتند که نتیجه تست آنها هم مثبت شد در حالیکه هیچکدام علائم خاصی از بیماری نشان نمی‌دادند. "لورنس فورتیر" پدر سه قلوها می‌گوید: "این واقعا سخت بود. در آن لحظه دوران سختی را گذراندیم و استرس داشتیم و نمی‌دانستیم که سرانجام نوزادان چگونه خواهند شد؛ می‌دانید که با کرونا هیچ چیزی روشن نیست". نیکیا و لورنس می‌گویند که بعلت بارداری نیکیا و خطرات کرونا بیش از یک سال است که کسی را بجز بیمارستانی‌ها ندیده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در حالیکه در ابتدای کرونا گفته می‌شد مشخص نیست چرا این بیماری را کودکان، نوجوانان و نوزادان اصلا نمی‌گیرند و اگر بگیرند تاثیری روی آنها ندارد، اخیر گفته می‌شود که تعداد زیادی از بیمارستانی‌های کانادایی از همین گروه جوانان هستند به ویژه اینکه آنها اومیکرون می‌گیرند. ماه گذشته، یک نوزاد دو ماهه بر اثر کووید-۱۹ در بیمارستان "سنت جاستین" مونترال درگذشت و تبدیل به کوچکترین قربانی این ویروس در کبک شد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
دکتر "جسی پاپنبورگ" متخصص بیماری‌های عفونی اطفال می‌گوید: "من فکر می‌کنم که همه باید بسیار سپاسگزار باشیم که همه این سه قلوها در حال بهبودند و به نظر نمی‌رسد که کرونای آنها شدید بوده یا عوارضی بجا گذاشته باشد". اگرچه ما می‌دانیم که نارس بودن به طور کلی یک عامل خطر برای بروز بیماری‌های شدید و زمینه‌ساز عفونت‌های تنفسی ویروسی (از جمله کرونا) است. دو بیمارستان کودکان انتاریو، یکی در اتاوا و دیگری در همیلتون نیز این هفته گزارش دادند که شش نوزاد زیر ۱۲ ماه را به دلیل کرونا بستری کرده‌اند.
جسی می‌افزاید که واکسینه کردن مادران در دوران بارداری، محدود کردن تماس‌های اجتماعی و شستن مکرر دست‌ها راه‌هایی برای محافظت از نوزادانی است که سیستم ایمنی آنها هنوز به بلوغ نرسیده‌اند. برخی از علائمی که باید در نوزادان و کودکان زیر پنج سال که هنوز نمی‌توانند واکسن کرونا بزنند عبارتند از: آبریزش بینی، سرفه، گلودرد و تب، و همچنین بی‌حالی و کم‌آبی بدن.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

با وجود همه این نگرانی‌ها اکنون والدین این کودکان خوشحالند و احساس خوشبختی می‌کنند که سه فرزندشان به خوبی بهبود می‌یابند. لورنس می‌گوید: "این هم گوشه‌ای شگفت‌انگیز از زندگی ماست، اما با هم بودن همه ما، بهترین اتفاقی است که ممکن است برای ما بیفتد".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, January 9, 2022 - 08:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به