ترودو از فورد خواست که به حرف متخصصان گوش کند و فورد گفت که اتفاقا در حال گوش کردن است
امروز منابع آگاهی که نخواستند نامشان افشا شود گفتند که انتاریو در مسیر راه‌اندازی سیستم پاسپورت یا گذرنامه یا گواهی واکسیناسیون است. به گفته این منابع این مدرک نوعی گواهی تأیید واکسن خواهد بود که معمولا بعنوان "پاسپورت واکسن" شناخته می‌شود.
داگ فورد نخست وزیر انتاریو قبلاً گفته بود که سیستم پاسپورت واکسن ممکن است منجر به ایجاد "شکاف در جامعه" گردد و آن را کاملا رد کرده بود. اکنون انتظار می‌رود این طرح که در حال بررسی‌ست، در اوایل هفته آینده اعلان شود. در همین حال ترودو در حین کمپین انتخاباتی دولت فدرال در انتاریو از فورد خواست که به حرف متخصصان گوش کند و فورد گفت که اتفاقا در حال گوش کردن است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
انتاریو هم پاسپورت واکسن به راه می‌اندازد؛ طناب‌کشی فورد و ترودو بر سر پاسپورت واکسن
منابع مطلع از طرح پاسپورت واکسیناسیون انتاریو، به شرط ناشناس ماندن از عموم از این طرح پرده برداشتند و گفتند که هنوز مجاز به صحبت عمومی در اینباره نیستند. آنها گفتند که اجرای پاسپورت واکسن کوید-۱۹ قرار است در جلسه کابینه روز سه‌شنبه آینده مورد بحث، برنامه‌ریزی و اجرا قرار گیرد اگرچه برخی از اعضای کابینه با آن مخالف هستند. در هفته‌های اخیر فشار بر دولت فورد برای ایجاد نوعی پاسپورت واکسیناسیون افزایش یافته زیرا استان در معرض موج چهارم کرونا از نوع دلتاست. بسیاری از پزشکان و متخصصان و شهرداران انتاریو به طور علنی خواستار ایجاد چنین مدرکی شده بودند و می‌گویند که برای جلوگیری از سردرگمی و مهار موج کنونی، یک سیستم شفاف و یکدست در سطح استان لازم است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

پیشتر، فقط استان‌های کبک، بریتیش کلمبیا و مانیتوبا گفته‌اند چنین طرحی را اجرا خواهند کرد. کبک و بریتیش کلمبیا در حال حاضر پاسپورت‌های واکسیناسیون را مبتنی بر تلفن‌های هوشمند ایجاد کرده‌اند که مردم می‌توانند از آنها برای اثبات وضعیت ایمنی خود در فضاهای تجاری یا عمومی، ‌از بارها و رستوران‌ها گرفته تا سالن‌های ورزشی و باشگاه‌ها استفاده کنند. اما برنامه مانیتوبا تایید واکسیناسیون توسط دولت و به درخواست مکان‌های کاملا مشخص و محدود مانند رستوران‌ها، باشگاه‌های ورزشی، تئاترها و ورزشگاه‌هاست.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
فورد در برابر صدور پاسپورت واکسیناسیون مقاومت کرده است
دولت استانی انتاریو دو روز پیش یعنی روز چهارشنبه اعلام کرده بود که قصد ندارد پاسپورت واکسیناسیون را به اجرا بگذارد و سخنگوی وزیر بهداشت نیز در ابتدای این هفته گفته بود که انتاریو بنا به نظر دکتر "پل روملیوتیس" مسئول بخش بهداشت و درمان شرقی انتاریو، بدنبال صدور پاسپورتی شبیه استان کبک نخواهد رفت. البته انتاریو با فرستادن رسید برگه واکسیناسیون به ایمیل افراد واکسن‌زده گفته که آنها می‌توانند در صورت نیاز این رسیدهای الکترونیکی را چاپ و استفاده کنند، هرچند منتقدان می‌گویند که این کپی‌ها به راحتی قابل جعل کردن هستند.
اما در همین روز چهارشنبه گذشته نیز پزشک مسئول بهداشت منطقه پیل از پاسپورت واکسیناسیون حمایت کرد و گفت که در حال بررسی گزینه‌های محلی است تا در صورت عدم صدور چنین مدرکی از سوی استان بتواند با حمایت شهرداری، برنامه‌ای مشابه را راه‌اندازی کند. "جان توری" شهردار تورنتو نیز اوایل ماه جاری گفت که از چنین برنامه‌ای حمایت می‌کند. برخی از گروه‌های تجاری نیز از این ایده حمایت کرده‌اند.
 
طناب‌کشی فورد و ترودو
در جریان مبارزات انتخاباتی امروز جمعه، "جاستین ترودو" رهبر لیبرال‌های فدرال و نخست وزیر کانادا از بودجه میلیارد دلاری برای کمک به استان‌ها در ایجاد پاسپورت واکسیناسیون خبر داد و از فورد خواست تا "اقدام" کند و افزود اتاوا هزینه توسعه و راه‌اندازی چنین برنامه‌ای را پرداخت می‌کند زیرا چنین برنامه‌ای "افراد را ایمن نگه می‌دارد و همه را تشویق می‌کند تا کار درست را انجام دهند و تجارت‌ها و اقتصاد را در حال چرخش نگه می‌دارد". ترودو در جریان کمپین انتخاباتی در می‌سی‌ساگا گفته بود: "مطمئناً امیدوارم که اینجا در انتاریو، نخست وزیر فورد قدمی رو به جلو برمی‌دارد. زمان آن فرا رسیده که او به سخنان مقامات بهداشت عمومی گوش دهد".
بلافاصله پس از این اظهار نظر، "مایک شراینر" رهبر حزب سبز انتاریو در بیانیه‌ای از فورد خواست تا "سیاست و ایدئولوژی را کنار بگذارد" و فورا اجرای برنامه پاسپورت واکسیناسیون را عملی کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

اما فورد نیز در پاسخ گفت: "انتاریو محتاط‌ترین طرح بازگشایی در کانادا را ارائه داده و همانطور که دکتر کیران مور مدیر ارشد پزشکی انتاریو قبلاً گفته، ما همچنان مسیر و وضعیت شیوع دلتا در استان را زیر نظر داریم و بر اساس آن اقدام خواهیم کرد".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, August 27, 2021 - 20:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به