این دقیقا همان موضعی‌ست که بسیاری از دانشمندان و متخصصان پیشتر آنرا برای دنیا مطرح کرده بودند و پروتکل‌های جهانی در اینباره نیز ماه‌هاست در زیر همه اخبار ایران استار آمده است
بنا به گزارش CP24، طبق مدل سازی جدید اعلان شده امروز توسط گروه متخصصین مشاور پزشکی انتاریو، این استان با شیوع "بزرگ" موج چهارم با کرونای دلتا در پائیز روبرو است بطوریکه تعداد موارد ابتلاهای روزانه می‌تواند در بدترین حالت تا آخر همین ماه جاری به ۹,۰۰۰ مورد برسد. این مدل که اواخر بعدازظهر روی وب‌سایت گذاشته شد و هیچ توضیح یا خبر یا اعلانی آنرا همراهی نکرد، فقط چند ساعت پس از این خبر جنجالی بود که دولت انتاریو تصمیم گرفته سرانجام پاسپورت واکسیناسیون صادر کند.
پیشتر یکی از مهمترین اعضاء این گروه، بعلت آنکه انتشار اطلاعات همین مدل بیش از دو ماه و اندی به تعویق افتاده بود از مقام خود استعفا کرده بود و گفته بود که باید بین روابط خوب با همکارانش و سیاست از یک طرف و علم از طرف دیگر یکی را انتخاب می‌کرد. پروفسور دکتر دیوید فیسمن گفته بود: "موج چهارم نشان از پیش‌بینی‌های غم‌انگیزی در پائیز دارد که انتشار آن عمدا به تعویق افتاده و به مردم گفته نمی‌شود. مهم این است که مردم بفهمند خطر چیست و چه چیزی در پیش است".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
یواشکی اعلان شد: موج چهارم دلتا در انتاریو ممکن است روزانه ۹,۰۰۰ نفر را کرونایی کند
این مدل ریاضی پزشکی که زیر نظر گروه متخصصین تهیه شده می‌گوید اگر انتاریویی‌ها تماس‌های خود را کاهش ندهند (مانند قبل از واکسیناسیون)، تعداد ابتلاها در پاییز به طور تصاعدی افزایش می‌یابد بطوریکه به بستن استان خواهد انجامید، مگر آنکه هم بیش از ۸۵ درصد شهروندان دو دوز واکسن بزنند، و هم از ماسک استفاده کنند و از روابط اجتماعی پرهیز نمایند. این گزارش وخامت پائیز با منتسب به "بسیار مسری" بودن نسخه دلتا کرونا کرده و می‌افزاید خطر آنهایی که واکسن نزده‌اند را بیشتر تهدید می‌کند. دکتر دو ویلا نیز می‌گوید که متعجب نشده و همیشه اینرا گفته است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این مدل نیز سرانجام در ارائه خود می‌گوید که "واضحا واکسیناسیون به تنهایی برای محافظت از جمعیت کافی نخواهد بود... به ویژه در مواجهه با نسخه دلتا که اگر اقدامات بهداشتی {ماسک و فاصله اجتماعی} رعایت نشود بین ۶ تا ۸ برابر می‌شود". این دقیقا همان موضعی‌ست که بسیاری از دانشمندان و متخصصان پیشتر آنرا برای دنیا مطرح کرده بودند و پروتکل‌های جهانی در اینباره نیز ماه‌هاست در زیر همه اخبار ایران استار آمده است. آنچه این موضوع را نگران کننده‌تر می‌کند نحوه اعلان آنست: درست پس از برگزاری پُرسر و صدای نشست خبری نخست وزیر انتاریو برای اعلان سیستم پاسپورت یا گواهینامه واکسیناسیون که از مخالفان سرسخت این پاسپورت بوده، بی‌سر و صدا روی وب‌سایت قرار گرفت. این اعلان بر خلاف همه اعلان‌های قبلی، هیچ کنفرانس مطبوعاتی و توضیحی نداشت و هیچیک از افراد گروه نیز حاضر به مصاحبه نشدند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
بدترین، خوشبینانه‌ترین، بهترین و حالت متوسط چیستند؟
در بدترین حالت، که فرض بر افزایش تماس‌ها با بازگشت دانش‌آموزان به کلاس درس و بازگشت برخی از کارمندان و کارگران به سر کارهایشان است، تعداد ابتلاها تا آخر همین ماه سپتامبر یا بعبارت بهتر تا اول اکتبر به روزی ۹,۰۰۰ ابتلای کرونا می‌رسد که حتی فراتر از موج سوم خواهد بود و البته همچنان در حال افزایش خواهد بود. در موج سوم علاوه بر بسته شدن همه جا، بیمارستان‌ها مجبور بودند همه بیماران را پذیرش نکنند و برخی نیز به ویژه در تورنتو در تلاشی مأیوس کننده سعی کردند تا بیماران را با هواپیما به شهر کینگستون منتقل کنند.
حالت متوسط نیز می‌گوید که روند فعلی جامعه ادامه یابد که در این حالت تعداد موارد ابتلاهای روزانه تا اکتبر ۴,۰۰۰ نفر خواهد بود که به راحتی از حداکثر موج سوم کرونا در بهار هم بدتر خواهد شد. انتاریو شاهد افزایش سرسام آور ۲۷۰ درصدی میانگین هفت روزه ابتلاها در طول ماه گذشته بوده است.
خوش‌بینانه‌ترین حالت اینست که تماس‌های مردمی طی ۵ روز آینده ۳۰ درصد کاهش یابد و همچنان در همین ۳۰ درصد تا آخر ماه بماند، که در این صورت تعداد ابتلاها در حد ۵۰۰ نفر کنونی خواهد بود.
اما بهترین حالت اینست که اگر همه انتاریویی‌ها کلیه تماس‌های خود را به ۷۰ درصد موج سوم کاهش دهند و با هجوم به واکسیناسیون میزان واکسیناسیون کامل نیز به ۸۵ درصد برسد تا آنوقت بیمارستان‌ها با مشکل روبرو نشده و استان می‌تواند مانند اکنون باز بماند.
 
متخصصان چه می‌گویند؟
دکتر "ایلین د ویلا" پس از انتشار این آمار گفت: "این نباید کسی را شگفت‌زده کند، کسانی که به توصیه‌های ما گوش داده‌اند شنیده‌اند که ما همیشه گفته‌ایم باید بیشتر واکسن بزنید و ارتباط خود با مردم را همیشه کاهش دهید. ما گفته‌ایم که ارتباط بیشتر یعنی احتمال انتقال بیشتر {و این یعنی بیماری}؛ بخصوص اگر واکسن نزده‌اید". این در حالی‌ست که مسئولان بهداشتی و دولت و کمپانی‌های واکسیناسیون مرتبا از واکسیناسیون گسترده و "برگشتن به زندگی عادی" سخن می‌گفتند.
بندهایی که امروز متخصصان توصیه می‌کنند عبارتند از:

  • تجمعات بزرگ بسرعت مجددا محدود شود.
  • ظرفیت افراد در فضای بسته به میزان زیادی محدود گردد.
  • مراقبت‌های بهداشتی مانند ماسک در فضاهای داخلی و خارجی اجباری شده و فاصله اجتماعی بازگردد.
  • کارها دوباره به خانه‌ها بازگردد.
  • واکسیناسیون دو دوز ۷۶ درصدی کنونی مردم افزایش بسیار چشمگیری یابد.

چرا اینهمه تاخیر؟
گروه متخصصان می‌گوید این گروه بعلت کار زیاد مجبور به رفتن به مرخصی بوده و به همین دلیل نتوانسته داده‌های لازمه را به موقع جمع‌آوری و بررسی کند. نتایج جدید نیز نیاز به بازنگری و هماهنگی داشت و به همین دلیل تا زمانیکه آنها به نتیجه قابل دفاعی نرسند، از اعلانش خودداری خواهند کرد.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

قرار بود پیش‌بینی‌های این مدل توسط گروه متخصصان، مانند آنچه در موج سوم انجام داده بودند، هر دو هفته یکبار منتشر شود اما انتشار آنها درست با اعلان اینکه "کرونا از طریق بسته هوایی منتقل می‌شود" و نیز ورود "نسخه دلتا" به کانادا، برای بیش از دو ماه و سه هفته به تعویق افتاده بود. اطلاعات امروز نشان می‌دهد که "مدل‌های انتاریو، مدل‌های فدرال کانادا و مدل‌های گروه‌های بهداشتی همگی نشان از موج بزرگ چهارم دارند که همه گروه‌های سنی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و خارج از ظرفیت سیستم بهداشتی است {منجر به بسته شدن مجدد خواهد شد}".

در اینباره بیشتر بخوانید و بدانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, September 1, 2021 - 20:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به