سازمان بهداشت جهانی امروز چهارشنبه با استناد به نابرابری‌های جهانی در عرضه واکسن خواستار توقف زدن دوزهای اضافی تا پایان ماه سپتامبر یا حتی بعد از آن شد
امروز سازمان بهداشت جهانی به کشورهای ثروتمند توصیه کرد که از زدن دوز سوم تقویتی واکسن کرونا خودداری کنند تا زمانیکه تعداد واکسیناسیون مردم در کشورهای فقیرتر بالاتر برود. در حالی که برخی از کشورها حتی نمی‌توانند یک دوز واکسن برای آسیب‌پذیرترین افرادشان تهیه کنند برخی دیگر از کشورها تلاش می‌کنند تا بسرعت دوز سوم تقویتی واکسن را به مردم بزنند.
سازمان بهداشت جهانی امروز چهارشنبه با استناد به نابرابری‌های جهانی در عرضه واکسن خواستار توقف زدن دوزهای اضافی تا پایان ماه سپتامبر یا حتی بعد از آن شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
سازمان بهداشت جهانی: کشورهای ثروتمند دوز سوم واکسن نزنند تا زمانیکه کشورهای فقیر واکسن بیشتری بزنند
این بیانیه این سازمان ساعاتی پس از آن اعلان می‌شود که بیمارستانی در سانفرانسیسکو شروع به ارائه "دوزهای سوم تقویتی" واکسن‌های فایزر و مدرنا به کسانی کرده که پیشتر دو دوز واکسن جانسون - جانسون را زده بودند. در عین حال کشورهایی مانند اسرائیل نیز در حال حاضر شروع به زدن واکسن تقویتی فایزر به افراد مسن خود کرده‌اند و چند کشور اروپایی نیز قرار است از ماه آینده زدن دوز سوم را آغاز کنند. از همین رو، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی با یک اعلان رسمی خواستار توقف فعالیت زدن دوز سوم تقویتی در کلیه کشورهای ثروتمند تا پایان سپتامبر شد و گفت که باید با ارسال واکسن‌ها به دیگر کشورها، سطح واکسیناسیون در کشورهای کم‌درآمد نیز بالا رود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

بنا به آمار جهانی، تاکنون حدود ۲۹ درصد از جمعیت جهان حداقل یک دوز واکسن کرونا زده‌اند، اما همین آمار می‌گوید که در کشورهای کم‌درآمد فقط حدود ۱ درصد جمعیت واکسن زده است. "تدروس آدهانوم غبریسوس" مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در توئیتر خود نوشت: "من نگرانی همه دولت‌ها در محافظت از مردم خود مقابل نسخه دلتا کرونا را درک می‌کنم؛ اما ما نمی‌توانیم بپذیریم که برخی از کشورها که قبلا بیشترین تولید واکسن در جهان را به خود اختصاص داده و مال‌خود کرده‌اند، حتی بیش از این هم واکسن مصرف کنند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
متخصصان معتقدند عدم برابری واکسیناسیون سبب جهش ژنتیکی متوالی ویروس شده و نتیجتا دنیا با نسخه‌های جدید زیادی مواجه خواهد شد که هیچ واکسنی مقابل آن کارآیی ندارد. همین ویروس‌ها به کمک جابجایی‌های مختلف میان کشورها از کشوری به کشور دیگر رفته و وضعیت را کاملا بغرنج می‌کند و به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی سطح واکسیناسیون بین‌المللی را بعنوان یک شاخص تعریف کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
هم اکنون اسرائیل، فرانسه و آلمان در حال زدن واکسن‌های دوز سوم تقویتی هستند و به زودی آمریکا نیز به این جمع اضافه می‌شود. پس از آنکه اسرائیل متوجه شد نسخه دلتا کرونا می‌تواند از واکسن فایزر عبور کند تصمیم گرفت تا درب انبار فایزر خود را گشوده و به افراد بالای ۶۰ سال سریعا دور سوم واکسن را تزریق کند و تلاش کند تا دوزهای مدرنا را نیز تهیه نماید. رویترز گزارش داد که "اسحاق هرتزوگ" رئیس جمهور این کشور با زدن سومین دوز واکسن خود در روز جمعه، این روند را آغاز کرده است. آلمان و فرانسه نیز با یک اجرای آزمایشی در ابتدای راه هستند و این دو کشور می‌خواهند در ماه سپتامبر به افراد مسن و یا کسانیکه دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند، واکسن سوم را بزنند. بر اساس گزارش واشنگتن پُست، انگلستان نیز در حال آماده شدن است تا برنامه دوز سوم خود را در ماه سپتامبر شروع کند و برای آن منتظر تأیید کارشناسان بهداشت ملی می‌باشد.
بنا به گزارش ایران استار، کانادا نیز پیشتر روند واکسیناسیون دوز سوم خود را آغاز کرده بطوریکه در استان انتاریو فرم‌ها و روندهای خاص زدن دوز سوم در محل‌های واکسیناسیون عمومی همراه با مردمی که در حال واکسن زدن هستند دیده می‌شود. هنوز دولت کانادا موضعی در مورد این اعلان سازمان بهداشت جهانی نگرفته است.
به گزارش رویترز، اداره بهداشت و بیماری‌های ایالات متحده هنوز در مورد دوز سوم اظهار نظری نکرده اما کاخ سفید اعلام کرده که آماده است در صورت نیاز دوز سوم تزریق گردد. "جن ساکی" سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید درباره این اعلامیه سازمان بهداشت جهانی گفت واشنگتن می‌تواند در صورت مجاز شمرده شدن دوز سوم واکسن در این کشور، واکسن‌های اضافه بر سازمان دوز سوم خود را به دیگر کشورها اهدا کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

بنا به آمار سازمان بهداشت جهانی، اگر ۱۱ کشوری که هم اکنون در حال اجرایی کردن برنامه زدن دوز سوم خود هستند، برنامه خود را به اجرا بگذارند و فقط جمعیت بالای ۵۰ سال خود را امسال مجددا واکسینه کنند، تقریبا ۴۴۰ میلیون دوز دیگر واکسن از عرضه جهانی آن مصرف خواهد شد. مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت: "ما نیاز داریم که بسرعت برنامه را از واکسیناسیون حداکثری افراد کشورهای ثروتمند تبدیل کنیم به اکثریت در کشورهای کم‌درآمد".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, August 4, 2021 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به