نیوزیلند به آخرین کشوری تبدیل می‌شود که تلاش‌های خود را برای مقابله با نوع بسیار مسری دلتا را شل می‌کند
نخست وزیر نیوزلند روز دوشنبه گفت که نیوزلند از استراتژی "زندگی بدون کووید" یا "هیچ کووید" بتدریج فاصله می‌گیرد و به آخرین کشوری تبدیل می‌شود که تلاش‌های خود را برای مقابله با نوع بسیار مسری دلتا را شل می‌کند.
نیوزلند پس از بستن مرزهایش خود در اوایل شیوع کرونا به روی همه مسافران (بجز در برخی از ماه‌ها به روی استرالیایی‌ها)، بدون هیچ واکسنی فقط ۴,۴۰۹ مورد ابتلا به کووید-۱۹ و ۲۷ مرگ را گزارش کرده و بدین شکل این کشور در کنار ویتنام، هنگ‌کنگ، چین، نیجریه، ازبکستان، کره جنوبی، استرالیا، ایسلند و چند کشور دیگر یکی از کمترین تعداد مرگ‌ها و ابتلاها را داشته است. همگی این کشورها پس از مدت کوتاهی بستن، کل اقتصاد خود و مرزهایشان را بجز به روی مسافران، تقریبا باز کرده بودند و اکنون نیز واکسیناسیون انبوه را آغاز کرده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
نیوزلند استراتژی "زندگی بدون کووید" را کنار می‌گذارد، واکسن زیاد زده و پاسپورت واکسیناسیون کرونا صادر می‌کند
دلتا با ورود و شیوع در ماه اوت شهر اصلی و پایتخت نیوزیلند یعنی اوکلند را در یک قرنطینه طولانی مدت قرار داده و علیرغم ۶ هفته محدودیت رفت و آمد، امروز کشور ۲۴ مورد جدید کرونا اکثرا در اوکلند را ثبت کرده است. باقی کشور باز و بدون محدودیت به زندگی عادی ادامه می‌دهد. "جاسینا آردرن" نخست وزیر نیوزیلند دیروز گفت :"مبارزه با دلتا بسیار سخت است. ما تا به امروز موفق شده‌ایم شیوع بیماری را تا حد زیادی کنترل کنیم، اما همانطور که می‌بینید، با دلتا بازگشت به هیچ کرونایی نداشتن فوق‌العاده دشوار است. ما تاکنون راحت و آزاد زندگی کرده بودیم و البته در تمام این مدت در حال برنامه‌ریزی برای تغییر خود و زندگی با کرونا بوده‌ایم. باید بگویم که تغییر سیاست هیچ کرونایی به زندگی با ویروس همیشه حرکتی بوده که نیوزلند قصد انجامش را داشت و اکنون نسخه دلتا این تغییر را تسریع کرده است".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

آردن دقیقا زمان این تغییر استراتژی را اعلام نکرد، اما تاکید کرد که این کشور "هنوز به آن نقطه" نرسیده و افزود: "ما واکسیناسیون انبوه را آغاز کرده‌ایم و باید افراد بیشتری را کاملا واکسینه کنیم به ویژه در حومه شهرها و گروه‌های سنی متنوع". به گفته وزارت بهداشت نیوزلند، حداقل ۷۹% مردم یک دوز و ۴۹% دو دوز واکسن زده‌اند و آردرن امروز سه‌شنبه گفت که کشور ماه آینده بازگشایی می‌شود. آردن گفت پاسپورت‌های کرونا صادر می‌گردد و نیوزلندی‌ها از ماه آینده برای دسترسی به رویدادهای عمومی مانند جشنواره‌های موسیقی و دیگر گردهمایی‌های بزرگ باید پاسپورت واکسیناسیون کرونا داشته باشند. آردن گفت: "برای جشنواره تابستانی کشور {که در زمستان نیم‌کره شمالی کره زمین خواهد بود} آماده می‌شوید بدانید که این یک هشدار است تا زودتر بروید واکسن بزنید".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
آردرن روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت که اجرای استراتژی "هیچ کووید" در نیوزلند در ۱۸ ماه گذشته جان هزاران نفر را نجات داده و جلوی تبدیل شدن هزاران نفر دیگر از افراد سالم به بیماران طولانی مدت را نیز گرفته است. او گفت این سیاست‌ها مهم و موثر بودند و افزود: "ما اکنون واکسن داریم که می‌توانیم با آن همچنان نرخ ابتلا و مرگ را کم نگاه داریم و از سختگیری‌هایمان بکاهیم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
نیوزلند اکنون به چندین کشور دیگر موفق در مبارزه با کرونا در منطقه آسیا و اقیانوسیه می‌پیوندد که اخیرا برنامه‌های خود را برای زندگی با این ویروس اعلام کرده‌اند. این اعلام نیوزلند چند روز پس از اعلان کاهش محدودیت‌های سخت کووید در سیدنی، بزرگترین شهر استرالیا و پایتخت ایالت نیوساوت ولز منتشر می‌شود. مرزهای استرالیا و نیوزیلند اخیرا پس از بالا رفتن شیوع کرونا در استرالیا بسته شده است.
 
وضعیت در استرالیا چگونه است؟
"اسکات موریسون" نخست وزیر استرالیا در ماه اوت گفته بود که این کشور پس از رسیدن به ۸۰% واکسیناسیون محدودیت‌ها را کاهش می‌دهد و هفته گذشته نیز اعلام کرد که می‌تواند مرزها را برای شهروندان و افراد مقیم این کشور که کاملاً واکسینه شده‌اند باز کند. او گفت انتظار نمی‌رود ورود مسافران بین‌المللی (بجز از نیوزیلند) تا سال آینده از سر گرفته شود.
بیش از سه ماه است که سیدنی بعلت شیوع دلتا در قرنطینه به سر می‌برد، اما مقامات ایالت نیوساوت‌ولز اعلام کرده اند که وقتی ۷۰ درصد از جمعیت بالای ۱۶ سال این ایالت دوبار واکسینه شوند، محدودیت‌های افراد واکسینه شده برداشته می‌شوند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

ویکتوریا، که دومین شهر بزرگ استرالیا پس از ملبورن است، روز سه‌شنبه ۱,۷۶۳ مورد جدید کووید -۱۹ را گزارش کرد که بالاترین تعداد ابتلای روزانه در استرالیا در طول همه‌گیری است. آمار کل مرگ در استرالیا از اول کرونا تاکنون ۱,۳۵۷ نفر است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, October 5, 2021 - 08:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به