اومیکرونی‌ها علائمی مانند از دست دادن چشایی و بویایی، نیاز به اکسیژن یا افزایش ضربان نبض که بطور شایعی در بیماران دلتا مشاهده می‌شد را ندارند
بسیاری از سوالات در مورد نسخه تازه کشف شده کرونا به نام "اومیکرون" هنوز بی‌پاسخ مانده، اما بیماران مبتلا به اومیکرون در آفریقای جنوبی علائم متفاوتی را نسبت به بیماران مبتلا به نسخه‌های قبلی کرونا، به ویژه دلتا نشان می‌دهند.
دکتر "آنجلیک کوتزی" متخصص بیماری‌های واگیر در آفریقای جنوبی می‌گوید: "اومیکرونی‌ها علائمی مانند از دست دادن چشایی و بویایی، نیاز به اکسیژن یا افزایش ضربان نبض که بطور شایعی در بیماران دلتا مشاهده می‌شد را ندارند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
پزشکان آفریقای جنوبی: علائم اومیکرون کاملا با دلتا متفاوت است
با توجه به اینکه دلتا نیز نسبت به آلفا علائم متفاوتی داشت، اکنون دکتر آنجلیک می‌گوید: ‌"علائم اومیکرون بسیار شبیه علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا است، بیماران سردرد و بدن درد و گلودرد خفیف را گزارش می‌کنند. آنها سرفه‌های شدید ندارند و آبریزش یا گرفتگی بینی هم ندارند. در مجموع علائم عفونت در قسمت فوقانی دستگاه تنفسی بین این دو نسخه متفاوت است بطوریکه به نظر می‌رسد بیماران اومیکرونی کمتر از بیماران نسخه‌های قبلی مریض هستند. اگرچه این صحبت ما کلی است اما با توجه به اینکه شواهد و آمار ما فعلا فقط مختص یک منطقه در آفریقای جنوبی‌ست، داده‌های ما بسیار جدید و غیر کامل هستند". بیماران بیمارستان استان "گوتنگ" در آفریقای جنوبی نسبت به موج‌های قبلی، شامل افراد جوان بیشتری‌ست، بیش از ۸۰ درصد بیماران اکنون زیر ۵۰ سال سن دارند و اکثرا به اکسیژن نیاز نداشتند و بسیاری از آنها اصلا بعلل دیگری به بیمارستان آمده بودند که بعدا مشخص شد اومیکرون گرفته‌اند".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دکتر "دان وین"، متخصص بیماری‌های عفونی و میکروبیولوژیست پزشکی در مرکز بهداشت دانشگاه "مک‌گیل" کانادا می‌گوید: "مردم اظهارات درباره اومیکرون را اینطور تفسیر می‌کنند که اومیکرون فقط باعث یک بیماری خفیف می‌شود؛ اما این چیزی نیست که گفته شده، آنچه گفته شده اینست که: آنچه ما در یک جمعیت کوچک بیمار در یک جای جهان دیده‌ایم، جوان بودن بیمارانی با بیماری خفیف‌تر است. مشکل این است که مطالعات تاکنون فقط روی جوامع کوچک و جوان انجام شده که آنها قبلا نیز در مقابل دیگر نسخه‌های کرونا مقاوم‌تر بوده‌اند". دکتر وین می‌افزاید: "اما جوامع دنیا مثل این یک جامعه آفریقای جنوبی نیستند، کشورها جمعیت‌های متفاوتی دارند، قومیت‌های مختلفی در مناطق متفاوتی دارند، هرم‌های سنی مختلف هستند و نتیجتا آنچه در مثلا مونترال یا تورنتو اتفاق می‌افتد ممکن است لزوما از مدل گوتنگ پیروی نکند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در حالی که این مطالعه اولیه در آفریقای جنوبی ممکن است نشان دهد که شدت بیماری اومیکرون کمتر است، وین می‌گوید: "حتی بستری شدن در بیمارستان گاوتنگ بر اثر اومیکرون افزایش یافته که این نشان می‌دهد قابلیت انتقال بیشتر آن همچنان خطرناک است زیرا با افزایش قابلیت انتقال، همچنان با تعداد بسیاری از بیماران مواجه می‌شویم که درصدی از آنها به هر حال نیاز به بستری شدن در بیمارستان یا آی‌سی‌یو دارند. ما باید واقعا تا رسیدن داده‌های اروپا در چند هفته آینده، صبر کنیم، آنها گویاتر خواهند بود".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
وین می‌افزاید: "وضعیت خراب ما اکنون درگیری با دلتاست. دلتا هنوز نسخه غالب کاناداست و ما نباید خیلی زودتر از موعد در مورد اومیکرون فکر کنیم. در ضمن اضافه کنم که هیچ دولتی هیچ سلاح مخفی علیه اومیکرون ندارد که انتظار پیروزی بر آن را در بدو ورودش داشته باشیم".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

این در حالیست که روز سه‌شنبه بریتیش کلمبیا ۲ اومیکرونی جدید را شناسایی کرد و تعداد اومیکرونی‌های این استان بالغ بر ۳ نفر و کانادا بالغ بر ۲۱ نفر شد و دکتر "بانی هنری"، ریاست بهداشتی بریتیش کلمبیا، زدن دوز سوم واکسن را به همه توصیه نمود.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, December 7, 2021 - 22:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به