دفتر آمریکایی می‌گوید اگر طرح کانادا تصویب شود، آمریکا این اقدام را تبعیض‌آمیز و نقض قوانین تجارت تلقی می‌کند
ایالات متحده دوباره امروز به کانادا هشدار داد که از بستن مالیات پیشنهاد شده به مجلس به روی خدمات دیجیتالی که عمدتا شرکت‌های غول آمریکایی را در بر می‌گیرد، خوشحال نیست. دفتر نماینده تجاری ایالات متحده گفت که این طرح کانادا را زیر نظر دارد و آنرا مغایر قوانین می‌داند و در این رابطه به کانادا اخطار و هشدار می‌دهد.
از سوی دیگر، همزمان و اوایل امروز سه‌شنبه، کانادا، ایالات متحده، انگلیس و آلمان، بعلت اعلان استقلال مناطقی از شرق اوکراین توسط روسیه، تحریم‌هایی را علیه بانک‌های روسی اعلام کردند و همگی گفتند که افتتاح برنامه‌ریزی شده خط لوله گاز طبیعی روسیه به آلمان را لغو می‌کنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
اخطار آمریکا به کانادا بعلت مالیات بستن روی شرکت‌های بزرگ؛ هر دو کشور اما روسیه را تحریم کردند
آمریکا در این مناقشه دیجیتالی از اتاوا می‌خواهد که از شرکت‌های غول این کشور مالیات نگیرد و به جای آن بر یک طرح چندجانبه برای یک "رژیم مالیاتی جهانی درباره شرکت‌های چندملیتی" (مانند متا مالک فیس‌بوک، و آلفابت مالک گوگل) تمرکز کند. طرح مورد نظر آمریکا هنوز در مرحله پیش تدوین است و زمانبندی برایش تعیین نشده در حالیکه طرح کانادا شامل مالیات ۳ درصدی به ارزش ۳.۴ بیلیون دلار در طول ۵ سال می‌شود که قرار است از سال ۲۰۲۴ اجرایی شود (بله درست خواندید فقط ۳% در طول ۵ سال). این نهاد آمریکایی می‌گوید که این اقدام کانادا به عنوان یکی از امضاکنندگان "راه‌حل‌های دوطرفه"، یک‌جانبه بوده و کانادا با این کار خود همه کشورها را تشویق به اقدام یک طرفه می‌کند و خطر تضعیف این طرح مالیاتی جهانی را بوجود می‌آورد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

موافقتنامه جهانی درباره حداقل مالیات بر روی شرکت‌ها که توسط ۱۳۶ کشور از جمله همه اعضای گروه ۲۰ و همچنین سازمان همکاری اقتصادی و توسعه حمایت می‌شود، اولین ستونش "تعلیق مالیات‌های خدمات دیجیتالی جدید" است تا کشورها نتوانند روی شرکت‌های عظیم دیجیتالی که اکثرا آمریکایی هستند مالیات ببندند در عین حالی‌که هنوز تعرفه و زمانبندی مالیاتی روی آنها به نفع کشورها تدوین نشده است. "کریستیا فریلند" وزیر دارایی و معاون نخست وزیر می‌گوید که این طرح جزوی از قول‌های انتخاباتی آنها بوده و به نام دفاع از منافع کانادا به اجرای این طرح ادامه می‌دهد، اما امیدوار است که اجرای آن ضروری نباشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اما دفتر آمریکایی می‌افزاید که اگر طرح کانادا تصویب شود، آمریکا این اقدام را "تبعیض‌آمیز" و "نقض قوانین تجارت" تلقی می‌کند و می‌گوید: "کانادا کاملاً از نگرانی‌های ایالات متحده که مالیات را شامل شرکت‌های آمریکایی می‌کند اما شامل حال شرکت‌های کانادایی نمی‌شود، آگاه است. این اقدامی یکجانبه، غیرمولد و غیرضروری‌ست که تلاش‌های مشارکت سازنده جهانی و منافع آینده کانادا را به خطر می‌اندازد". این در حالی‌ست که نه کانادا و نه هیچ کشوری، کمپانی‌های دیجیتالی مشابه به این عظمت که هیچ مالیاتی نمی‌دهند ندارند. فریلند قول داد اجرای این مالیات را برای دو سال به عقب بیاندازد مشروط بر اینکه طرح مالیات جهانی آغاز شود و اگر طرح آغاز نشود کانادا مالیات گرفتن را شروع کند، اما آمریکا می‌گوید که حتی اگر طرح کانادا دو سال یا چندین سال دیگر آغاز شود، کانادا حق ندارد مالیات‌های این سال‌ها را بگیرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
کانادا روسیه را تحریم کرد
"جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا امروز گفت از امروز تحریم‌هایی را یک روز پس از آن که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه رسما دو منطقه جدایی طلب در اوکراین را مستقل خواند، علیه این کشور اجرایی می‌کند. این تحریم‌ها شامل ممنوعیت کانادایی‌ها از کلیه معاملات مالی با این دو کشور جدا شده به نام‌های "لوهانسک" و "دونتسک" است. کانادایی‌ها همچنین از خرید اوراق قرضه دولتی روسیه و معامله با دو بانک روسی تحت حمایت دولت آن کشور منع شده‌اند. اتاوا همچنین آن اعضا از پارلمان روسیه که به استقلال این دو کشور رای مثبت داده‌اند را تحریم خواهد کرد و ۴۶۰ سرباز و تجهیزات نظامی را به لتونی که عضو ناتو و هم‌مرز شمال غربی روسیه است خواهد فرستاد.
 
آمریکا روسیه را تحریم کرد
"جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه دستور تحریم‌های مالی شدید علیه بانک‌ها و توابع روسیه را صادر کرد و تقابل غرب با مسکو را تشدید نمود. این در حالی‌ست که مجلس روسیه به پوتین اجازه استفاده از نیروی نظامی در خارج از کشورشان بعنوان آنچه حافظان صلح در دو کشور جدید نامیدند، دادند. بایدن گفت: "این تحریم‌های ما بدان معناست که ما ارتباط مالی دولت روسیه با منابع مالی غرب را قطع کرده‌ایم. روسیه دیگر نمی‌تواند از غرب پول جمع کند و نمی‌تواند بدهی جدید خود را در بازارهای ما یا بازارهای اروپایی پرداخت کند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

بایدن گفت که او همچنین در حال انتقال نیروهای اضافی آمریکایی به کشورهای بالتیک در جناح شرقی ناتو در مرز روسیه است. وی گفت اکنون آمریکا به ۲۷ عضو اتحادیه اروپا می‌پیوندد که به اتفاق آرا روز سه‌شنبه موافقت کردند مجموعه اولیه تحریم‌های خود را علیه مقامات روسی به خاطر اقداماتشان در اوکراین اعمال کنند. آلمان همچنین اعلام کرد که روند اجازه و افتتاح خط لوله گاز طبیعی نورد استریم ۲ از روسیه را متوقف می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, February 22, 2022 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به