امروز انگلستان با ثبت حدود ۸۸,۰۰۰ ابتلای روزانه به کرونا که تقریبا همگی اومیکرونی هستند باعث نگرانی دنیا شد
امروز بهداشت انگلستان اعلان کرد که سرعت بیمارستانی شدن بیماران اومیکرونی به اندازه سرعت شیوع آن (۴ برابر) نیست، اما به اندازه شیوع دلتاست، به این معنی که اگرچه سرعت گسترش اومیکرون ۴ برابر دلتاست اما سرعت بیماری شدید آن به اندازه دلتاست. امروز انگلستان با ثبت حدود ۸۸,۰۰۰ ابتلای روزانه به کرونا که تقریبا همگی اومیکرونی هستند باعث نگرانی دنیا شد.
معاونت شرایط اضطراری وزارت بهداشت کانادا می‌گوید با این سرعت پیشرفت اومیکرون، در اواسط ژانویه شاهد اشباع بیمارستان‌های کشور خواهیم بود و به همان نقطه ماه مارچ سال گذشته باز می‌گردیم. این در حالی‌ست که استان‌های کبک و انتاریو امروز محدودیت‌های جدید را اعلان کردند و باقی استان‌ها هم با نگرانی وضعیت شیوع وحشتناک اومیکرون در این دو بزرگترین استان‌های کانادا را می‌نگرند و بررسی می‌کنند که چه باید بکنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
اعتراف رسمی: کرونا بسته هوایی است؛ ۲,۷۰۰ بیمار در کبک؛ ۸۸,۰۰۰ نفر در انگلیس؛ ۲,۴۰۰ نفر در انتاریو که هفته بعد ۱۰,۰۰۰ نفر می‌شود
امروز پنجشنبه و پس از بیش از یک سال و نیم مقاومت، "آدالشتاین براون"، رئیس گروه مشاوره علمی انتاریو اعتراف کرد برای متخصصان پزشکی اکنون مشخص شده که کرونا و کووید "بسته هوایی" است و از طریق هوا منتقل می‌شود و توصیه کرد که افراد از ماسک‌های با کیفیتی که می‌توانند پیدا کنند استفاده کنند و از فضاهای داخلی شلوغ با تهویه ضعیف اجتناب کنند. ماه‌هاست که پزشکان، متخصصان و رسانه‌های پیشرو مانند ایران استار این موضوع را می‌گویند و توسط سیاسیون، برخی از پزشکان، مردم، شبکه‌های اجتماعی و دیگر رسانه‌ها مورد هجوم و حملات واقع می‌شوند و برچسب "ضد واکسن" و "ضد علم" می‌خورند. این اعلان پس از اعلان رسمی ماه پیش دکتر "ترزا تام"، ریاست بهداشت کل کانادا، آخرین اعتراف بلندپایه‌ترین متخصصان در پذیرش علم و سپس به کار بستن راهکار صحیح مقابله با کروناست.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دکتر براون گفت که اکنون باید این استان از روش "مدار شکن" برای کاهش تماس‌های اجتماعی تا حدود ۵۰ درصد استفاده کند و این به معنی "بستن" نیست. وی بلافاصله افزود که احتمالا دوز سوم واکسن نیز به تنهایی برای مقابله و جلوگیری از رسیدن موارد روزانه ابتلا به کرونا تا ۱۰,۰۰۰ مورد در روز تا پایان امسال کافی نخواهد بود و ادامه داد: "این احتمالا سخت‌ترین موج کروناست، بیشتر منتظر ماندن یعنی دیر شدن". امروز داده‌های اولیه دانمارک نشان داد که درصد کلی موارد اومیکرون که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند در مقایسه با نسخه‌های قبلی "کمتر نیست"، در واقع این نرخ حتی تا حدودی بالاتر نیز هست.

وضعیت کبک وخیم می‌شود

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
امروز پنجشنبه، این استان ۲,۷۳۶ مورد جدید را گزارش کرد که باز هم آمار ابتلاها را از ۲,۳۸۶ مورد دیروز بالاتر برد و به حد ۳ ژانویه و موج دوم رساند. آمارها می‌گویند که حدود ۷۰۰ کبکی ممکن است در همین دو هفته آینده در بیمارستان بستری شوند که حدود ۱۶۰ نفر از آنها به مراقبت‌های ویژه خواهند رفت و این یعنی پُر شدن حدود ۷۹ درصدی کل ظرفیت بیمارستان‌های این استان. "فرانسوا لوگو" نخست وزیر کبک که اصرار دارد نباید تعطیلات کبکی‌ها بهم بخورد، امروز ساعت ۶ بعدازظهر طی اعترافی برای اولین بار گفت: "در این مبارزه دیگر فقط واکسن زدن کافی نیست. باید از ابزار دیگری که استان در اختیار دارد، یعنی کاهش تماس‌ها استفاده کنیم و به همین دلیل است که مجموعه‌ای از اقدامات و محدودیت‌های جدید را اعلان می‌کنم و از همین دوشنبه به اجرا می‌گذارم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
با افزایش موارد کرونا در سراسر استان و تهدید اومیکرون، دولت کبک اکنون می‌گوید در حال شدت بخشیدن به محدودیت‌ها و اقدامات بهداشت عمومی از جمله به تعویق انداختن شروع دبیرستان‌ها تا ۱۰ ژانویه در سراسر استان است. زدن ماسک مجددا در کلاس‌های درس و اتوبوس‌های دبستان و دبیرستان الزامی می‌شوند. لوگو می‌گوید که استان مایل به تعطیلی مدارس نیست و به همین علت مدارس ابتدایی پس از سال نو در تاریخ عادی بازگشایی خواهند شد اما دبیرستان‌ها تا ۱۰ ژانویه راه دوری خواهند بود. تجمعات خصوصی به ۱۰ نفر در فضاهای بسته داخلی و ۲۰ نفر در فضای باز خارجی محدود می‌شود و توصیه می‌گردد افراد قبل از هر تجمعی از کیت‌های تست سریع استفاده کنند. وی می‌گوید از روز دوشنبه، افراد بالای ۶۵ سال می‌توانند برای تزریق دوز سوم واکسن تقویت کننده خود نوبت بگیرند و آزمایشات سریع کرونا در داروخانه‌ها در دسترس خواهند بود. با این حال، افراد در صورت داشتن علائم و باید بلافاصله تست دهند و به قرنطینه روند. وی ۱۰ محدویت جدید از جمله حداکثر ظرفیت در مغازه‌ها، مراکز مذهبی، مراسم ختم، رستوران‌ها و سینماها را به اجرا گذاشت و گفت که مردم باید تا جایی که می‌توانند از خانه‌هایشان کار کنند؛ بارها و رقص‌ها و آوازخوانی‌ها و تورنمت‌ها نیز تعطیل می‌شوند.

انتاریو پیش به سوی روزانه ۱۰,۰۰۰ کرونایی
این استان امروز با اعلان ۲,۴۲۱ مورد ابتلای جدید که نسبت به دیروز با تعداد ۱,۸۰۸ مورد، شاهد افزایش قابل توجهی بوده، می‌گوید این تعداد بالاترین موارد ابتلای یک روزه از ۱۵ مه (با ۲,۵۸۴ مورد) تاکنون است. آمار دوشنبه ۱,۴۷۶ مورد، سه‌شنبه ۱,۵۳۶ مورد و چهارشنبه ۱,۴۲۹ مورد بوده و دیروز، گروه مشاوره علمی استان اعلام کرد که حدود ۵۳ درصد از کل موارد کرونای استان اکنون اومیکرون شده است.
وزارت بهداشت می‌گوید که از میان موارد جدید، ۱,۵۳۰ مورد واکسینه کامل، ۶۸۶ مورد واکسینه نشده،۱۳۳ مورد با وضعیت واکسیناسیون نامشخص و ۷۲ مورد نیمه واکسینه هستند و افزود افراد واکسینه نشده که تقریبا ۲۳ درصد از کل جمعیت انتاریو را تشکیل می‌دهند ۲۸ درصد از کل موارد کرونای امروز را تشکیل داده است. انتاریو روز چهارشنبه طرحی را برای تسریع تزریق دوز سوم اعلام کرد و می‌گوید بیش از ۱.۴ میلیون نفر در این استان تاکنون سه دوز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند.
دکتر "پیتر جونی" متخصص ویروس‌شناس و اپیدمی گروه مشاور انتاریو گفت که استان می‌تواند شب سال نوی میلادی شاهد ابتلای روزانه بیش از ۱۰,۰۰۰ مورد جدید کرونا باشد، زیرا زمان دوبرابر شدن اومیکرون در این استان به ۲.۲ رسیده است. عدد انتشار اومیکرون نیز ۴.۵۵ می‌باشد به این معنی که هر فرد مبتلا به اومیکرون بیش از ۴ نفر دیگر را آلوده می‌کند، در حالیکه این عدد برای دلتا ۱ است. نرخ مثبت شدن آزمایشات کرونا نیز اکنون به ۷ درصد رسیده که نسبت به هفته گذشته ۳.۵ درصدی، سر به فلک زده است.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

دولت انتاریو همچنین گفت محدودیت‌های ظرفیت در مکان‌های بزرگ سرپوشیده از روز شنبه ۵۰ درصد کاهش می‌یابد و افزود که بیماران امروز ۵۰۵ مورد در تورنتو، ۲۰۶ مورد در اتاوا، ۱۹۰ مورد در کینگستون، ۱۵۳ مورد در پیل و ۱۴۳ مورد در منطقه ایرانی‌نشین یورک ثبت شده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, December 16, 2021 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به