کبک منع رفت و آمد شبانه اعلان کرد و انتاریو تست‌ها را برای افراد خاص گذاشت
امروز پنجشنبه، انتاریو و کبک هر دو رکوردهای کرونای خود را شکستند و محدودیت‌هایی را اعلان کردند. انتاریو ۱۳,۸۰۷ مورد جدید ابتلای روزانه کرونا و کبک نیز ۱۴,۱۸۸ مورد را ثبت کرد.
از سوی دیگر تا بعدازظهر پنجشنبه، تقریباً ۲۸۵ میلیون مورد کووید-۱۹ در سراسر جهان همراه با ۵.۴ میلیون مرگ گزارش شده است. انگلیس می‌گوید اومیکرون پس از مدت‌ها شیوع خفیف شروع به اشباع بیمارستان‌هایش کرده بطوریکه امروز بیماران بستری با ۴۴ درصد رشد نسبت به هفته گذشته به ۱۱,۸۹۸ نفر رسیدند. اما آمریکا با ۵۴۲,۴۹۰ مورد ابتلای روزانه و ۱,۳۲۶ مورد مرگ مجددا پیشروی کرونا در جهان است، فرانسه با ۲۰۶,۲۴۳ مورد دوم و انگلیس با ۱۸۹,۲۱۳ مورد سوم هستند. هند امروز با ثبت ۱۳,۱۵۴ مورد جدید، نسبت به دیروز خود ۶,۰۰۰ مورد بیشتر اعلان کرد و آنرا به پای اومیکرون نوشت؛ در حالیکه اسرائیل با ثبت ۵,۶۰۰ مورد جدید روزانه شروع به زدن دوز چهارم کرد و ایران می‌گوید امروز ۱,۹۳۶ مورد ابتلای جدید کرونا داشته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
محدودیت‌های جدید انتاریو و کبک با ۱۴,۰۰۰ کرونایی؛ نیم میلیون کرونایی در آمریکا و اشباع بیمارستان‌های انگلیس از اومیکرون
"فرانسوا لوگو" نخست وزیر کبک با نشان دادن ۱۴,۱۸۸ مورد جدید کرونا و ۹ مورد مرگ دیگر اعلام کرد که از روز جمعه، صرف غذا در رستوران‌های سرپوشیده متوقف خواهد شد و تجمعات خصوصی نیز در داخل خانه ممنوع خواهد گشت. وی همچنین گفت که استان از ساعت ۱۰ شب تا ۵ صبح منع رفت و آمد را برای همه بجز کارمندان و کارگران ضروری به اجرا می‌گذارد و متخلفین تا ۶,۰۰۰ دلار جریمه می‌شوند. ورزش‌های داخل سالنی ممنوع و مردم همچنان تشویق به کار از خانه شدند و مدارس و دانشگاه‌ها به جای بازگشایی در ۱۰ ژانویه، اکنون در ۱۷ ژانویه بازگشایی می‌گردند. مدل‌سازی کبک نشان می‌دهد که طی سه هفته آینده بستری شدن‌های جدید بین ۱,۶۰۰ تا ۲,۱۰۰ نفر می‌شود و ۳۰۰ تا ۳۷۵ بیمار نیز در آی‌سی‌یو خواهند بود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

اما در حالیکه انتاریو رکوردشکنی ۱۳,۸۰۷ مورد جدید ابتلا به کرونا و یک مرگ را گزارش کرد، اما بازگشایی مدارس را فقط ۲ روز به تاخیر انداخت و عجیب آنکه دوره قرنطینه را برای واکسینه شده‌ها و کودکان زیر ۱۲ سال مانند آمریکا به ۵ روز کاهش داد و گفت واکسینه نشده‌ها همچنان باید ۱۰ روز ایزوله شوند. دکتر "کایران مور" مدیر ارشد پزشکی استان اعلام کرد که از فردا ۳۱ دسامبر، آزمایش‌های دقیق "پی‌سی‌آر" فقط برای افراد پُرخطری که علائم داشته باشند و یا در معرض خطر بیماری شدید باشند، و فقط برای تایید تشخیص نهایی و آغاز درمان مراجعه می‌کنند و نیز کارمندان مراقبت‌های بهداشتی و سالمندان در محیط‌های پُرخطر مانند سرای سالمندان مجاز می‌داند و بقیه افراد در صورت لزوم می‌توانند تست سریع دهند. این در حالی‌ست که پیدا کردن کیت تست سریع در انتاریو چندین روز است که غیرممکن شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اما در بریتیش کلمبیا، مقامات بهداشتی با اعلان ۲,۹۴۴ مورد جدید و ۵ مرگ و رکوردشکنی گفتند که بازگشت دانش‌آموزان در ژانویه مرحله به مرحله خواهد بود و با دانش‌آموزانی که والدین آنها کارکنان بهداشتی هستند از ۳ یا ۴ ژانویه آغاز می‌شود و دیگران تا ۱۰ ژانویه به مدرسه بر می‌گردند. نیوفاندلند و لابرادور نیز با ۳۴۹ مورد جدید دوباره رکوردشکنی کرد و نوا اسکوشیا ۵۲۲ مورد جدید گزارش داد و گفت افراد ۳۰ سال به بالا در صورتی که ۶ ماه از تزریق دوز دوم آنها گذشته باشد می‌توانند از دوشنبه دوز سوم خود را بزنند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
"تیم هیوستون" نخست‌وزیر نوااسکوشیا طی یک جلسه توجیهی از بازنشسته‌های مراقبت‌های بهداشتی استان خواست تا برای کمک به کلینیک‌های واکسیناسیون پا پیش بگذارند و نیوبرانزویک نیز با ۵۷۲ مورد ابتلا و ۲ مرگ، رکوردشکنی کرد.
در شمال، نوناووت ۲۰ مورد جدید را ثبت کرد و قلمرو شمال غربی با اشاره به افزایش شیوع کرونا در طول تعطیلات با ۶۸ مورد، بازگشایی مدارس را تا ۱۰ ژانویه به عقب انداخت و به دانش‌آموزانی که قبل از تعطیلات، کیت تست سریع کرونا دریافت کرده‌اند خواست روز قبل از مدرسه تست دهند. قلمرو یوکان نیز ۲۷ مورد جدید روزانه کرونا را امروز ثبت کرد.
اما منیتوبا نیز ۱,۱۲۳ مورد جدید و ۳ مرگ گزارش کرد؛ ساسکاچوان ۵۸۹ مورد جدید با ۴ کشته ثبت کرد و آلبرتا نیز ۴,۰۰۰ مورد از ابتلای جدید در امروز را اعلان نمود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, December 30, 2021 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به