تعداد موارد این نوع آبله در کانادا نسبت به اواخر ماه گذشته بیش از ۱۵ برابر شده است
طبق آماری که روز جمعه توسط ریاست اداره بهداشت عمومی کانادا ارائه شد، کانادا اکنون ۷۷ مورد تایید شده آبله میمونی دارد.
از موارد تاکنون شناسایی شده آزمایشگاهی، ۷۱ مورد در کبک، ۵ مورد در انتاریو و ۱ مورد در آلبرتا بوده است. با این حساب کانادا اکنون تبدیل به یکی از کشورهایی شده که رشد این بیماری در آن بسیار بالاست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
تعداد آبله میمونی در کانادا طی ۱۵ روز به رقم عجیب ۷۷ مورد رسید
طبق آمار ارائه شده امروز، تعداد موارد این نوع آبله در کانادا نسبت به اواخر ماه گذشته بیش از ۱۵ برابر شده بطوریکه آمار ۵ مورد تایید شده در آن تاریخ اکنون به رقم عجیب ۷۷ مورد رسیده است. در حالی که تعداد نامتناسبی از موارد شیوع آبله میمونی در میان مردان همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا مشاهده شده، دکتر "ترزا تام"، رئیس بهداشت عمومی کانادا امروز جمعه به خبرنگاران گفت که همه گروه‌ها، به طور بالقوه، مستعد ابتلا به این ویروس هستند و افزود: "خطر قرار گرفتن در معرض این بیماری منحصر به هیچ گروه یا محیطی خاصی نیست، صرف نظر از جنسیت یا گرایش جنسی شما، هر کسی که در تماس نزدیک، از جمله تماس جنسی، با یک فرد آلوده قرار گیرد، ممکن است به این ویروس آلوده شود و سپس خود نیز این ویروس را شیوع دهد".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دکتر تام گفت که مواردی از شیوع از طریق اشیاء نیز وجود دارد و توضیح داد که دولت‌ها باید برای "متوقف کردن زنجیر انتقال و شیوع و جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس به سرعت عمل کنند". او در ادامه گفت: "در حال حاضر این بیماری از میان گروه‌های خطر اولیه فراتر نرفته، اما ممکن است هر لحظه این اتفاق بیفتد و ما باید برای آن آماده باشیم". دکتر تام می‌گوید اداره بهداشت کانادا همه چیز را زیر نظر دارد و موارد لازمه در این زمینه را به بهداشت‌های استانی گوشزد کرده است. اداره بهداشت کانادا و سازمان بهداشت جهانی تاکید می‌کنند که این بیماری نمی‌تواند اپیدمی یا جهانگیر شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته توصیه‌های بهداشت عمومی را برای همجنس‌گرایان، دوجنس‌گراها و سایر مردانی که با مردان دیگر رابطه جنسی دارند، صادر کرد و از جوامع دگرباش جنسی خواست که مراقب علائم خاصی، از جمله ضایعات و تاول‌های پوستی روی صورت، دست‌ها و پاها باشند. این سازمان گفت که چشم‌ها و دهان نیز بر اثر این بیماری درگیر می‌شوند، شخص تب می‌کند و دچار تورم غدد لنفاوی، سردرد، درد عضلانی و کمبود انرژی نیز می‌گردد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
شیوع آبله میمونی در کانادا
به نظر می‌رسد کبک کانون این بیماری باشد. این استان با داشتن ۷۱ مورد از کل ۷۷ مورد ثبت شده در کل کانادا، واکسیناسیون نزدیکان افراد مبتلا را آغاز کرده است. این نوع واکسیناسیون را "واکسیناسیون حلقه‌ای" نیز می‌نامند که هدفش جلوگیری از شیوع گسترده‌تر یک بیماری با واکسیناسیون افرادی‌ست که بیشترین احتمال انتقال را دارند. دکتر تام گفت که کانادا اکنون مقادیر زیادی واکسن آبله، آماده دارد تا در صورت لزوم بتواند از آنها در سایر نقاط کشور نیز استفاده کند. پس از آغاز شیوع این بیماری در اواخر ماه گذشته کبک و بدنبال آن دولت فدرال کانادا اقدام به تهیه واکسن این بیماری کردند.
آبله و آبله میمونی از یک خانواده از ویروس‌ها هستند. واکسن آبله در گذشته باعث کنترل آبله میمونی نیز می‌شده است اما چندین دهه است که واکسن آبله در کانادا تزریق نمی‌گردد زیرا آبله در اواخر دهه ۱۹۴۰ در کشور ریشه‌کن شده است. آبله میمونی یک بیماری مشترک بین انسان و حیوانات است که عمدتا در مناطق جنگل‌های استوایی، و از نظر تاریخی بیشتر در حوضه کشور کنگو شایع بوده و گزارش شده است.
ظهور این ویروس در کشورهای غربی باعث سردرگمی محققان شده بطوریکه تا به امروز سازمان بهداشت جهانی می‌گوید حداقل ۵۵۰ مورد آبله میمونی را در ۳۰ کشور در سراسر جهان شناسایی کرده و می‌گوید که این ویروس بومی این مناطق جهان نیست بلکه از طریقی به این مناطق رسوخ کرده است. ما می‌دانیم که آبله میمونی می‌تواند در صورت تماس نزدیک با فردی که آلوده است گسترش یابد، و به نظر می‌رسد که تماس جنسی اکنون این شیوع را تقویت کرده باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

آبله میمونی چیست و یک دفعه‌ای چگونه سبز شد، سرایت آبله میمونی، علائم آبله میمونی، چه باید کرد و درمان آن را در این مطلب کامل ایران استار اینجا بخوانید.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, June 3, 2022 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به