رخ تورم سالانه کانادا در ماه دسامبر به ۶.۳ درصد کاهش یافته که نتیجه اثرات بالا ماندن هزینه خواربار و مواد غذایی و کاهش قیمت بنزین است
اداره آمار کانادا در آخرین اعلان شاخص قیمت مصرف کننده خود در امروز سه‌شنبه، نرخ تورم سالانه کانادا در ماه دسامبر به ۶.۳ درصد کاهش یافته که نتیجه اثرات بالا ماندن هزینه خواربار و مواد غذایی و کاهش قیمت بنزین است.
این اداره افزوده که کانادایی‌ها همچنان شاهد افزایش قیمت‌ها در فروشگاه‌های مواد غذایی در ماه گذشته در مقایسه با یک سال گذشته بوده‌اند و نشانی از کاهش در این کالاها دیده نمی‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
 
تورم ماه دسامبر کانادا به ۶.۳ درصد کاهش یافت اما قیمت مواد غذایی باز هم بالا ماند
به گفته اداره فدرال آمار کانادا، قیمت مواد غذایی ۱۱% به صورت سالانه افزایش یافته که نسبت به ۱۱.۴ درصدی ماه نوامبر، افت جزئی رشد را نشان می‌دهد اما همچنان با رشد فزاینده‌ای روبروست. نرخ تورم سالانه کانادا در تابستان با ۸.۱%، به اوج خود رسید و از آن زمان به بعد به آرامی در حال کاهش است. در ماه نوامبر، نرخ تورم سالانه ۶.۸ درصد بود و اکنون آمار می‌گوید در ماه بعدی آن که آخرین ماه سال نیز هست، کمتر از نیم درصد کاهش داشته است. در همین حال، کانادایی‌ها در ماه گذشته برای بنزین ۱۳.۱% کمتر از نوامبر پرداخت کردند. اداره آمار کانادا اعلام کرد که قیمت نفت خام در بحبوحه نگرانی‌ها از کُندی اقتصاد جهانی کاهش یافته و بدنبال خود قیمت بنزین را نیز پایین کشیده است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
کاهش سرعت رشد تورم در ماه دسامبر نیز با افزایش هزینه‌های بهره وام مسکن، پوشاک و کفش، و لوازم و تجهیزات مراقبت شخصی جبران شد، زیرا بدون احتساب مواد غذایی و انرژی، قیمت‌ها در ماه دسامبر ۵.۳% به صورت سالانه افزایش یافت. "بنجامین ریتز" مدیر عامل نرخ‌ها و استراتژیست کلان کانادایی بانک "مونترال" در یادداشتی گفت: "اگرچه تورم اصلی کاهش یافته، اما میزان بهبود آن بسیار کم است". وی افزود: "در حالی که جهت رو به پایین تورم حداقل تا حدی دلگرم‌کننده است، اما هیچ چیزی در این گزارش وجود ندارد که نشان دهد بانک مرکزی کانادا در هفته آینده نرخ تورم را حداقل ۰.۲۵% بالا نبرد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
بانک مرکزی کانادا در حالی که برای تصمیم‌گیری بعدی خود در مورد نرخ بهره در ۲۵ ژانویه آماده می‌شود که به این آخرین گزارش تورم در کشور توجه زیادی خواهد کرد. علاوه بر تورم کل، بانک مرکزی به معیارهای دیگری نیز توجه خواهد کرد که آنها نیز در ماه گذشته اندکی تغییر یافته‌اند، از جمله آخرین شاخص قیمت مصرف کننده که داده‌های نهایی تورم در سال ۲۰۲۲ را ارائه می‌دهد. آمار کانادا اعلام کرد متوسط نرخ تورم برای سال گذشته ۶.۸% بوده که بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته است. متوسط نرخ تورم در سال ۲۰۲۱ به میزان ۳.۴% بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
افزایش قیمت انرژی به طور قابل توجهی به تورم بالا در سال گذشته کمک کرد زیرا مصرف کنندگان به طور متوسط سالانه ۲۸.۵% بیشتر از گذشته برای بنزین در سال ۲۰۲۲ پرداخت کردند. اگرچه بیشتر تورم بالا ناشی از قیمت انرژی بوده اما خود اقتصاد کانادا نیز شاهد افزایش فشارهای تورمی در سال ۲۰۲۲ بوده است، برای مثال قیمت مواد غذایی ۹.۸% افزایش یافت که سریع‌ترین افزایش از سال ۱۹۸۱ به این سو را نشان می‌دهد. از سوی دیگر این اداره اعلام کرد که قیمت کالاهای بادوام نیز ۶.۲% افزایش یافته در حالی که قیمت خدمات نیز ۵% رشد نشان می‌دهد. سطح تورم در استان‌های کانادا به ترتیب زیر است:
نیوفاندلند و لابرادور: ۵.۷% - قبلا ۶.۷%
جزیره پرنس ادوارد: ۷.۷% - قبلا ۹.۷%
نوا اسکوشیا: ۷.۶% - قبلا ۸.۶%
نیوبرانزویک: ۶.۳% - قبلا ۷.۸%
کبک: ۶.۳% - قبلا ۶.۸%
انتاریو: ۶.۰% - قبلا ۶.۴%
مانیتوبا: ۸.۰% - قبلا ۸.۵%
ساسکاچوان: ۶.۷% - قبلا ۶.۹%
آلبرتا: ۶.۰% - قبلا ۶.۶%
بریتیش کلمبیا: ۶.۶% - قبلا ۷.۲%
 
اما در شهرهای بزرگ نیز نرخ تورم در حال تغییراتی به شکل زیر بوده است:
سنت جانز: ۵.۶% - قبلا ۶.۶%
شارلوت تاون - سامرساید: ۸.۶% - قبلا ۱۰.۶%
هالیفاکس: ۷.۴% - قبلا ۸.۲%
سنت جان: ۶.۶% - قبلا ۸.۲%
کبک سیتی: ۶.۴% - قبلا ۶.۶%
مونترال: ۶.۷% - قبلا ۷.۱%
اتاوا: ۶.۴% - قبلا ۶.۵%
تورنتو: ۶.۰% - قبلا ۶.۵%
تاندربی: ۵.۸% - قبلا ۶.۷%
وینیپگ: ۸.۱% - قبلا ۸.۵%
رجینا: ۶.۴% - قبلا ۶.۵%
کینگستون: ۶.۷% - قبلا ۶.۹%
ساسکاتون: ۶.۸% - قبلا ۶.۹%
ادمونتون: ۵.۵% - قبلا ۶.۳%
کلگری: ۶.۶% - قبلا ۷.۳%
ونکوور: ۶.۴% - قبلا ۷.۱%
ویکتوریا: ۶.۴% - قبلا ۶.۷%
وایت‌هورس: ۸.۱% - قبلا ۸.۳%
یلونایف: ۷.۰% - قبلا ۷.۸%
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


ایکالویت: ۳.۰% - قبلا ۴.۳%

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, January 17, 2023 - 16:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به