کامیون‌داران به اجباری‌شدن واکسیناسیون در مرزهای آمریکا و کانادا معترض هستند
در طی چهارشنبه و پنجشنبه، چندین ارگان کانادایی به تکاپوی شدیدی برای پایان بخشیدن به تظاهرات و اعتراضات کامیون‌داران معترضی که اتاوا پایتخت کشور را قرق کرده‌اند، افتاده‌اند. ‌‌اعتراض کاروان کامیون‌دارها، با اعتراض به دستور واکسیناسیون برای سفرهای برون مرزی آغاز شد و به اعتراض به تمام محدودیت‌های مربوط به کرونا، از جمله دستور استفاده از ماسک و بسته‌شدن‌ها تبدیل شد.
پنجشنبه اعلان شد که سرانجام دولت موفق شده جلوی جمع‌‌آوری آنلاین کمک‌های مردمی از طریق "گوفاندمی" را بگیرد. تاکنون بیش از ۱۲۰,۰۰۰ نفر بیش از ۱۰,۱۰۰,۰۰۰ دلار کمک نقدی به آنها اعطا کرده‌اند که فقط یک میلیون دلار آن به کامیون‌داران پرداخت شده و کانادا می‌خواهد جلوی پرداخت هر مبلغی به کامیون‌داران را بگیرد. تظاهرات‌کنندگان که به گفته خودشان بیش از یکصد هزار کامیون و وانت هستند، می‌گویند از حق قانونی خود در اعتراض و تظاهرات آزاد در کانادا استفاده می‌کنند و تا لغو این قانون اجباری تکان نمی‌خورند. یک گروه دیگر نیز ارتباط مرزی در "کوتس" آلبرتا بین کانادا و آمریکا را بسته‌اند که ساعاتی پیش کامیون‌داران برای باز کردن مسیر کم‌عرضی بین دو کشور با دولت "جیسون کنی" نخست وزیر آلبرتا بدون ذکر جزئیات به توافق رسیدند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کانادا درپی پایان دادن به اعتراض کامیون‌داران با زور ارتش، دادگاه، قانون یا پلیس است
کامیون‌داران که به اجباری‌شدن واکسیناسیون در مرزهای آمریکا و کانادا معترض هستند، روز جمعه با صدها کامیون و سپس روز شنبه با هزاران کامیون از غرب، شرق، جنوب و شمال و با نام کاروان آزادی، بوق‌زنان وارد اتاوا شدند و شهر را اشغال کردند. پلیس به حق قانونی اعتراض و تظاهرات آنها احترام گذاشت و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا آنها را تعدادی مخالف نامید. "پیتر اسلولی" رئیس پلیس اتاو‌ گفت:‌ "شهر همه گزینه‌ها از جمله استفاده از ارتش را برای پایان دادن به اعتراضات شش روزه که خیابان‌های اطراف مجلس فدرال کانادا را مسدود کرده،‌‌ در نظر گرفته است" زیرا انتظار می‌رود معترضان بیشتری در آخر هفته به شهر برسند. وی افزود که شهر درخواست کمک از ارتش را مد نظر دارد ولی با توجه به اینکه ارتش برای "عملیات پلیسی" آموزش ندیده، هشدار داد که آوردن آنها با مشکلاتی همراه خواهد بود. او ادامه داد: "ما در حال بررسی همه گزینه‌ها هستیم، همه گزینه‌ها برای حل این اعتراضات روی میز است، از جمله استفاده از زور نیروهای نظامی یا حتی حکم دادگاه. هیچکدام از گزینه‌ها راه حلی ساده و ایمن را ایجاد نمی‌کند و همه آنها با خطرات عظیمی همراه هستند".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

برخی از رهبران معترضان روز چهارشنبه یک بیانیه خبری منتشر کردند. ‌آنها در این بیانیه با یادآوری حق قانون اعتراض خود گفتند تنها راه برای پایان دادن به‌ اعتراضات این است که سیاستمداران به تمام دستورات کرونا پایان دهند. "کریس باربر"، رهبر کاروان با اشاره به اینکه این قوانین علاوه بر حذف حق آزادی آنها باعث بیکاری و از دست رفتن زندگی برخی از معترضان شده گفت: "پیام ما به شهروندان اتاوا همدلی است. ما ناراحتی شما را درک می‌کنیم و واقعاً آرزو می‌کردیم که راه دیگری برای رساندن پیام ما وجود می‌داشت. سریع‌ترین راه برای بیرون رفتن ما از پایتخت کشور این است که با نمایندگان مجلس منتخب محل خود تماس بگیرید تا تمام دستورهای کرونایی پایان پذیرند". تعداد اندکی از معترضان درخواست استعفای ترودو را نیز مطرح کرده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
اعتراضات به تظاهرات
اسلولی در جلسه شورای شهر گفت: "طیف فعالیت‌های غیرقانونی، خطرناک و غیرقابل قبول، فراتر از توانایی نام‌بردن در زمانی است که امروز در اختیار دارم". وی افزود: پلیس قصد دارد اقدامات اجرایی را افزایش دهد و برای شرکت کنندگانی که قانون را زیر پا گذاشته‌اند، تعقیب کیفری در نظر خواهد گرفت. پلیس می‌گوید تاکنون ۳ نفر را دستگیر کرده است. تعداد کامیون‌ها در خیابان‌های اتاوا در روز چهارشنبه تا حدودی کاهش یافت، اما همچنان برای مسدود کردن خیابان‌های مرکز شهر و بستن برخی از پل‌های بین استانی کاملا کافی بود. اسلولی گفت که پلیس انتظار دارد تظاهرکنندگان بیشتری در آخر هفته به شهر بازگردند و مرکز اصلی گروه به اشغال شهر ادامه دهند.
مرکز خرید مرکزی شهر، "ریدو سنتر" با نزدیک به ۲۰۰ فروشگاه، از روز شنبه تعطیل شده و اعلام کرده که حداقل تا یکشنبه بسته می‌ماند. ده‌ها ‌کسب و کار‌ دیگر در مرکز شهر نیز از زمان ورود کاروان بسته شده‌اند و تعدادی از ساکنان از آزار و اذیت معترضان شکایت کرده‌اند. پلیس می‌گوید که در حال مذاکره با برخی از گروه‌ها است، اما سایر شرکت کنندگان در این تظاهرات،‌ علاقه‌ای به صحبت ندارند و ادامه بیشتر آن خطر کاهش امنیت عمومی را در پی دارد.
در یک مورد یک پرچم "کنفدراسیون آمریکا" در میان کامیون‌داران پیدا شد که یک نماینده سیاهپوست مجلس کانادا به شدت علیه آن سخنرانی کرد. برخی گروه‌های فعال مخالف دیگر نیز در میان کامیون‌داران هستند که مرتبا مورد توجه رسانه‌ها و سیاسیون قرار می‌گیرند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

ساکنان اتاوا و شورای شهر شکایت کرده‌اند که پلیس به اندازه کافی، اقدامی برای پایان دادن به اعتراضات انجام نمی‌دهد. در حالی که پلیس می‌گوید موانعی را برای جلوگیری از رفت و آمد کامیون‌داران ایجاد کرده اما معترضان توانسته‌اند به نیمی از کامیون‌هایی که اطراف پارلمان پارک شده‌اند و ۲۴ ساعت شبانه‌روز روشن هستند سوخت برسانند.، این کامیون‌ها ‌راس هر ساعت بوق می‌زنند.

به روزرسانی: ترودو فردای این گزارش اعلان کرد که نه به مذاکره با کامیون‌داران تن می‌دهد و نه از ارتش خواهد خواست تا آنها را از اتاوا بیرون کند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, February 3, 2022 - 07:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به