بیشترین افت قیمت بنزین در انتاریو خواهد بود که فورد مالیات کربن را برای ۶ ماه معلق می‌کند
اگر می‌خواهید امروز یا شنبه باک وسیله نقلیه خود را با بنزین پُر کنید، ممکن است با یک برنامه‌ریزی کوچک بتوانید چند دلار از پرداختی خود بکاهید. بنا به پیش‌بینی‌های کنونی، در روز ملی کانادا قیمت بنزین حدودا ۵ سنت کاهش می‌یابد.
اما اگر در انتاریو زندگی می‌کنید، از سوی دیگر "داگ فورد" نخست وزیر این استان با حذف مالیات کربن از فردا به مدت ۶ ماه، قیمت بنزین را یکدفعه ای ارزان می‌کند که میزان این ارزانی احتمالا بالغ بر ۱۱ سنت خواهد بود. در همین حال پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که افت قیمت فردا، در پس‌فردا شنبه نیز ادامه می‌یابد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
بنزین گران شده امروز، فردا و در روز ملی کانادا احتمالا حداکثر ۱۱ سنت ارزان می‌شود و پس فردا نیز ارزان‌تر خواهد بود
"راجر مک‌نایت"، تحلیلگر ارشد نفت در "ان پرو" می‌گوید که قیمت بنزین در سر پمپ‌ها می‌تواند در روز جمعه ۱۱ سنت در اکثر پایانه‌های پمپ‌بنزین در بزرگ‌شهر تورنتو تا رقم ۱۹۳.۹ سنت در هر لیتر کاهش یابد. در کل ماه ژوئن تنها در دو روز، قیمت بنزین زیر ۲ دلار در هر لیتر ثبت شده بود. مک‌نایت گفت که این میزان افت احتمالا به دلیل همزمان شدن حذف مالیات کربن در انتاریو از یک سو و کاهش قیمت عمده فروشی بنزین در سوی دیگر است. او کاهش مالیات اعلان شده از سوی فورد را یک "راه حل کمکی موقت" نامید که البته رانندگان احتمالا در روزهای اولیه پس از اعلان آن از مزایایی افت قیمت بسیار لذت خواهند برد. فعلا آخرین رکورد ثبت شده بنزین در تورنتو لیتری ۲۱۵.۹ سنت و مونترال ۲۲۴ سنت ثبت شده در ۱۱ ژوئن (جون) امسال، و ونکوور لیتری ۲۳۷ سنت ثبت شده در ۱۳ ژوئن است. اما کاهش فردا در واقع ادامه خواهد داشت بطوریکه پس‌فردا نیز انتظار می‌رود ۶ سنت افت دیگر را نیز شاهد باشیم و به این شکل قیمت بنزین در تورنتو تا ۱۸۷.۹ پائین بیاید.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دولت استانی انتاریو در ماه آوریل قانونی را ارائه کرد که بر اساس آن مالیات کربن معرفی و اجرا شده از سوی دولت فدرال کانادا را ۵.۷ سنت در هر لیتر، و مالیات سوخت که شامل گازوئیل (دیزل) می‌شود را ۵.۳ سنت در هر لیتر کاهش می‌دهد. این کاهش مالیات تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ به قوت خود باقی خواهد ماند. فورد پس از انتخاب شدن به نخست وزیری در دوره اول خود قانون مالیات کربن افزوده استانی معرفی شده توسط "کاتلین وین" نخست وزیر سابق لیبرال انتاریو به میزان ۴.۳ سنت در هر لیتر را کاهش داده بود ولی حریف کاهش مالیات کربن دولت فدرال نشده بود. وی اکنون به کمک یک قانون موقت قابل اجرا در هر استان، در حال حذف موقتی مالیات کربن دولت فدرال است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
از سوی دیگر نفت خام که دوران سقوط قیمت خود را به واسطه احتمال افت و رکود اقتصادی در سراسر دنیا، می‌گذراند، بسیار دیرتر از افت قیمت نفت، شاهد کاهش قیمت عمده فروشی بنزین نیز هست. یکی دیگر از علل کاهش قیمت عمده فروشی افزایش موجودی انبارهای ایالات متحده و کاهش تقاضای آمریکا برای خرید و مصرف بنزین، گازوئیل و سوخت جت نسبت داد. هنوز مشخص نیست که روند افت این قیمت تا چه زمانی ادامه یابد و یا اینکه چه زمانی رو به بالا شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
از طرف دیگر انتاریویی‌ها همچنین پول بیشتری از چک‌های تخفیف مالیات کربن دولت فدرال برای مبارزه با قیمت بالای بنزین را دریافت خواهند کرد. برای اولین بار، پرداخت‌ها به صورت سه ماهه انجام می‌شود، و نه بصورت یک مبلغ مشخص بعنوان اعتبار در اظهارنامه مالیاتی. اولین چک این پرداخت در سال ۲۰۲۲ که دو فصل (زمستان و بهار) را پوشش می‌دهد در ماه ژوئیه تقریبا همزمان و بصورت پیاپی پرداخت می‌شود و پس از آن پرداخت‌های هر سه ماه یکی در سپتامبر (برای تابستان) و دیگری در ژانویه ۲۰۲۳ (برای پائیز) انجام می‌شود.
 
قیمت امروز، فردا و پس‌فردای بنزین در تورنتو، مونترال و ونکوور
امروز پنجشنبه قیمت بنزین در تورنتو با ۴ سنت افزایش به ۲۰۴.۹ رسید. در عین حال مونترال نیز شاهد گران‌تر شدن ۳ سنتی بنزین بود تا رانندگان بنزین را لیتری ۲۱۲.۹ سنت بزنند. اما در ونکوور که همچنان گران‌ترین شهر کانادا برای بنزین زدن است، با افزایش ۶ سنتی، بنزین به لیتری ۲۲۱.۹ سنت رسید.
اما انتظار می‌رود روز جمعه قیمت بنزین در سراسر کشور، بجز در انتاریو که حدود ۱۱ سنت ارزان می‌شود، در دیگر نقاط حدود ۵ سنت کاهش یابد، و روز شنبه نیز شاهد افت مجدد ۶ سنت دیگر باشیم بطوریکه تورنتویی‌ها بنزین را جمعه لیتری ۱۹۳.۹ سنت و شنبه لیتری ۱۸۷.۹ سنت بزنند، مونترالی‌ها شاهد لیتری ۲۰۸.۹ سنت در جمعه و ۲۰۲.۹ سنت در شنبه باشند و ونکووری‌ها با ۲۱۴.۹ سنت در جمعه و ۲۰۷.۹ سنت در شنبه باک‌هایشان را پُر کنند. بدین ترتیب بیشترین افت‌ها در انتاریو خواهد بود و پس از آن شهرهای کبک و ونکوور قرار دارند. امروز فورد همراه با ۴ وزیرش در مقابل رسانه‌ها به یک پمپ بنزین در شهر "برمتون" در شمال غرب تورنتو مراجعه کرد و با اعلان خبر افت بیش از ۱۷ سنت یا ۸% قیمت بنزین در انتاریو، چند لیتر نیز بنزین زد:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

خبر-کانادا-صبر-کنید-قیمت-بنزین-گران-شده-امروز-فردا-روز-ملی-کانادا-۱۱-سنت-ارزان

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, June 29, 2022 - 20:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به