کبک می‌گوید ۲۲,۴۴۶ کارمند مراقبت‌های بهداشتی هنوز به اندازه کافی واکسینه نشده‌اند
بنا به گزارش "سی‌بی‌سی" جمعیت مخالف واکسن زدن اجباری در کبک شاید بیشتر از هر استان دیگری در کانادا باشد، اما مشکل آنجاست که هزاران پرستار و پزشک و بهیار کبکی مایلند حرفه و لایسنس خود را فدا کنند اما واکسن کوید-۱۹ به خودشان تزریق نکنند. کبک می‌گوید ۲۲,۴۴۶ کارمند مراقبت‌های بهداشتی هنوز به اندازه کافی واکسینه نشده‌اند.
در حالیکه آنها شب و روز با بیماران کرونایی مواجهند و از سیاستمداران تا رسانه‌ها یکضرب فقط می‌گویند واکسن؛ چرا آنها حاضر نمی‌شوند واکسن بزنند؟ برخی از پرستاران که هنوز واکسینه نشده‌اند، اعداد و همچنین ادعاهای کارشناسان علمی در مورد ایمنی واکسن‌های کووید -۱۹ را زیر سوال می‌برند، برخی می‌گویند پس از بیش از یک سال و نیم بدون واکسن و برخورد هر روزه با بیماران، بیمار نشده‌اند، گروهی می‌گویند اگر واکسن‌ها کار می‌کردند اکنون وضعیت این نبود، عده‌ای داشتن آزادی انتخاب شخصی را مطرح می‌کنند، برخی عدم بررسی کافی واکسن‌ها در بروز عوارض جانبی آینده را نشان می‌دهند و عده‌ای نیز درباره کارآیی‌ها می‌گویند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
دلایل ۲۲,۴۴۶ پرستار و بهیار کبکی که واکسن نمی‌زنند و اخراج می‌شوند، چیست؟
"شنتل هبرت"، پرستاری که در یک خانه سالمندان در "روئین نوراندا" کار می‌کند می‌گوید: "من احساس نمی‌کنم که این [واکسن] تنها و یگانه راه حل بوده است. من فکر می‌کنم ما با بی‌توجهی کامل به آزادی انتخاب و دیگر راه‌ها به دنبال آن رفتیم و اکنون در حال تحمیل کردن آن هستیم. من از اینکه در حال حاضر فقط به دلیل آنچه که به آن اعتقاد دارم در حال اخراج هستم، عصبانیم می‌کند". هبرت تنها پرستاری بود که موافقت کرد که از نام خودش در مصاحبه با مهمترین رسانه کانادایی استفاده شود، دیگران از ترس از هدف قرار گرفتن توسط تندروها در فضای مجازی یا از دست دادن فرصت‌های شغلی آینده، خواستند نامشان فاش نشود. هبرت گفت استان با اصرار به واکسیناسیون ما اصول اولیه مراقبت‌های بهداشتی پزشکی را زیر پا می‌گذارد و افزود: "سیستم ایمنی بدن به واکسن برای مقابله نیاز ندارد. این یک واکنش طبیعی است، اگر واکسن‌ها کار می‌کردند که ما در این وضعیت {موج چهارم} قرار نمی‌گرفتیم. اگر واکسن‌ها کار می‌کردند که واکسن‌زده‌ها نمی‌بایست اینهمه از واکسن‌نزده‌ها وحشت می‌کردند، پس واکسن به چه دردی می‌خورد؟"
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

پرستار دیگری که در بیمارستان "پونتیاک" در "شوویل" کار می‌کند، بر اهمیت انتخاب آزاد تأکید کرد و گفت "من مایل هستم که حرفه خود را رها کنم تا احساس کنم که در رسیدگی و مراقبت بهداشتی خودم، این خودم هستم که تصمیم می‌گیرم". یک پرستار دیگر نیز چنین گفت: "این باید یک انتخاب شخصی باشد. من به سختی مجبور می‌شوم که حرفه و اشتیاق خود را به دلیل تصمیم وحشیانه دولت کنار بگذارم". پرستار شاوویلی دلیل اصلی امتناع از واکسن زدن را نگرانی برای سلامتی خودش اعلان کرد. وی گفت: "من نمی‌گویم که واکسن به اندازه کافی مناسب نیست، اما آنچه من فکر می‌کنم اینست که هنوز برای قضاوت درباره اثرات احتمالی طولانی مدت آنها زود است. این واکسن‌ها در مدت ۱۸ ماه ساخته شده و زده می‌شوند اما چه کسی می‌گوید که ما می‌دانیم در پنج سال آینده چه عوارضی خواهند داشت؟"
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
یک پرستار دیگر از منطقه "شودیر آپالانش" می‌گوید: "من در شرایط خوبی هستم. من پس از اینهمه ماه اصلا مریض نشده‌ام و در معرض خطر هم نیستم. تا همین الان خطری برای کسی نبوده‌ام، چرا از حالا به بعد باید برای کسی خطرناک باشم؟" وی ادامه داد: "چرا من باید چیزی را به بدنم تحمیل کنم در حالی که ما حتی نمی‌دانیم این چیز چیست؟ من واکسن‌های دیگری هم زده‌ام، از جمله کزاز و هپاتیت، من مخالف واکسن نیستم اما من پیش از زدن آن واکسن‌ها مطالعه کردم تا مطمئن شوم که قابل اعتماد هستند. اما واکسن کووید بر چه اساسی است؟ من فکر می‌کنم خود آنها هم مطمئن نیستند که این واکسن قابل اعتماد است یا خیر".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
نیوبرانزویک: نزدیک به ۳۰ درصد موارد جدید کرونا، دو دوز واکسن‌زده‌ها هستند
دکتر "جنیفر راسل"، پزشک ارشد نیوبرانزویک می‌گوید که نگران تعداد زیادی از افراد واکسینه نشده در استان است زیرا تعداد موارد روزانه همچنان بالا است. وی در ادامه گفته که در حال حاضر حتی موارد بیشتری از کرونا در بین افرادی که کاملا واکسینه شده‌اند ثبت می‌شود. او افزود که در روز سه‌شنبه با ۱۰۹ مورد جدید ابتلا به کووید -۱۹ مواجه بوده که این تعداد بر بیمارستان‌ها و سیستم فشار وارد می‌کنند. وی افزود در بین این موارد جدید ابتلا، ۲۹ درصد مربوط به افرادی می‌شود که کاملا واکسینه شده‌اند، اما میزان بیمارانی که بدون واکسیناسیون کامل کوید-۱۹ تحت مراقبت‌های ویژه قرار می‌گیرند بسیار بیشتر از کسانی است که کاملا واکسینه شده‌اند.
 
دولت و اجرای قانون واکسیناسیون اجباری نیروهای بهداشتی
برخی از پرستاران واکسینه نشده در کبک، همراه با هزاران نفر از گروه‌های دیگر بهداشتی این استان در اواخر این هفته با تعلیق مواجه هستند. آنها می‌گویند احساس می‌کنند ارزش دارد شغل خود را از دست بدهند تا به اصول خود احترام بگذارند. مهلت تعیین شده دولت کبک برای واکسیناسیون تمام کارمندان و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در این استان، همین جمعه به اتمام می‌رسد. کسانی که این کار را نکرده‌اند بدون پرداخت حقوق از خدمت معلق می‌شوند و روز دوشنبه نیز اعلان شد که مجوزهای خود را نیز از دست خواهند داد. "کریستین دوبه"، وزیر بهداشت استان کبک گفت: "من نمی‌فهمم که چرا این افراد واکسینه نمی‌شوند، اگرچه به انتخاب آنها احترام می‌گذاریم. اما انتخاب آنها برایشان عواقبی نیز دارد... تکلیف بیماران زیر دست آنها چیست؟".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

طبق قانون استان کبک که می‌گوید پرستاران باید علیه کرونا واکسینه شوند اما هنوز ۴,۳۳۸ پرستار به طور کامل واکسینه نشده‌اند. بیش از ۵,۰۰۰ پرستار دیگر نیز وضعیت واکسیناسیون خود را روشن نکرده‌اند تأیید کند. بدین ترتیب هزاران نفر دیگر از کارمندان و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی واکسینه نشده نیز روز جمعه با تعلیق مواجه هستند. در کل استان می‌گوید ۲۲,۴۴۶ کارمند مراقبت‌های بهداشتی هنوز به اندازه کافی واکسینه نشده‌اند. این در حالی‌ست که با خروج این نیروی عظیم کاری از سیستم و بالا بودن تعداد بیماران کرونایی در استان، وضعیت بیمارستان‌ها پیچیده خواهد شد.

بروز رسانی: کبک چهارشنبه عصر اعلان کرد که تاریخ اجرای این قانون را یک ماه، یعنی تا ۱۵ نوامبر به تعویق می‌اندازد. کبک می‌گوید ۹۳ درصد پرستاران و بهیاران تاکنون واکسینه شده‌اند و ریسک از دست دادن کارمندان بهداشتی این استان با اجرای این قانون "بسیار بالاست" و به همین منظور در نظر دارد یک ماه، اجرای این قانون را عقب اندازد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, October 13, 2021 - 08:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به