امروز جمعه، دکتر "ترزا تام" ریاست اداره بهداشت کانادا هشدار داد که کانادا ممکن است بزودی شاهد شروع موج چهارم کرونا بعلت شیوع دلتا باشد. او می‌گوید میزان جدی بودن این موج بستگی به درصد افرادی دارد که کاملا واکسینه شده‌اند، به ویژه در استان‌هایی که درحال بازگشایی کامل هستند.
اما درست همین امروز اداره بهداشت آمریکا اعلان کرد که در یک سری گردهمایی شلوغ در این کشور، ۷۴ درصد کسانیکه کرونای دلتا گرفتند از کسانی بوده‌اند که هر دو دوز واکسن خود را زده‌اند و آنهایی که اصلا واکسن نزده بودند یا فقط یک دوز واکسن زده بودند، ۲۶ درصد جمعیت کرونا گرفته‌ها را تشکیل می‌دادند. بعبارت بهتر، گویا با کمال تعجب، دلتا توانسته سه برابر بیشتر از واکسن نزده‌ها، آنهایی که هر دو دوز واکسن را زده‌اند را بیمار کند!
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
دکتر تام: دلتا موج چهارم کرونای کانادا می‌شود؛ آمریکا: ۷۴% کرونایی‌ها دو دوز واکسن زده‌اند
دکتر تام می‌گوید که کانادا در حال حاضر در یک دوره نامطمئن بسر می‌برد زیرا از یکطرف در حال بازگشایی همه جاست و از سمت دیگر دلتا در حال گسترش می‌باشد. او افزود: "به محض اینکه تعادل کنونی بین این دو قوا به هم بخورد، و با توجه به دلتا که ویروسی بسیار ناقل است، باید شاهد افزایش موارد کرونا و آمدن موج چهارم باشیم". او گفت که دلتا عمدتا جمعیت ۱۸ تا ۳۹ ساله را در جهان درگیر کرده و کلید حل موج چهارم کرونا این بازه سنی‌ست. تقریباً ۷۰ درصد این گروه سنی در کانادا واکسینه شده‌اند اما تام می‌گوید که کافی نیست و باید حداقل به ۸۰ درصد برسد. تام توضیح می‌دهد که تصمیم‌گیری در مورد اقدامات بهداشتی مربوط به استان‌هاست، اما وی هم اکنون زدن ماسک، پرهیز از اجتماعات و نیز قرنطینه را شدیدا توصیه می‌کند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

بریتیش کلمبیا که تقریبا کاملا ماسک را کنار گذاشته، اخیرا شاهد افزایش سریع کرونای دلتا در اوکنگن مرکزی بوده و مجبور شده دستور ماسک زدن و سایر اقدامات بهداشتی را در این منطقه و اطراف آن بازگرداند. در آلبرتا نیز اگرچه در حال حاضر تعداد کرونایی‌ها کم است اما شاهد افزایش سه برابری انتشار ویروس حتی سریع‌تر از اوج موج سوم بوده است. تام با اشاره به وضعیت وخیم انگلستان گفت که که استان‌ها حتی در مناطقی که شیوع بسیار کم است نیز باید "رویکردی محتاطانه" برای بازگشایی داشته باشند و گفت که ۸۱ درصد یک دوزه و ۶۶ درصد دو دوزه در سراسر کانادا خوب است اما کافی نیست و باید خیلی سریع این اعداد بالاتر روند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
آمریکا: ۷۴% کرونایی‌های گردهمایی شلوغ، هر دو دوز واکسن خود را زده بودند
پس از آنکه گردهمایی‌های شلوغ "ماساچوست" صدها کرونایی بجا گذاشت، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده اقدام به بررسی این رخداد کرد و متوجه شد که بطور تعجب‌برانگیزی، سه چهارم (۷۴%) افرادی که کرونا گرفتند کاملاً واکسینه شده بودند، یعنی هر دو دوز واکسن خود را زده بودند. این مرکز گفت که تعداد ویروس‌های یافت شده در افراد واکسینه شده تقریبا برابر با افرادی بود که اصلا واکسن نزده بودند و این نشان می‌دهد که بر خلاف سایر نسخه‌های کرونا، افراد واکسینه شده می‌توانند به کرونا آلوده شوند و آنرا به دیگران نیز منتقل کنند.
این مطالعه که امروز جمعه منتشر شده می‌گوید از بین ۴۶۹ نفری که از ۳ تا ۲۶ ژوئیه در این منطقه کرونا گرفته‌اند، ۷۴ درصدشان از افراد کاملا واکسینه بوده‌اند و ۷۹ درصد بیماران نیز علائمی مانند سرفه، سردرد، گلودرد و تب را گزارش کردند و ۴ نفر نیز کارشان به بیمارستان کشیده است. این اداره می‌گوید داده‌هایش ثابت می‌کند که دلتا از هر دو دوز واکسن فایزر، مدرنا و جانسون - جانسون رد شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"روشل والنسکی"، مدیر این مرکز می‌گوید که مردمی که در مناطق در حال گسترش کرونا هستند حتما باید ماسک بزنند و کلیه موارد بهداشتی کرونا، از جمله قرنطینه را رعایت کنند و از اینکه دو دوز واکسن زده‌اند مغرور نشوند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, July 30, 2021 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به