وی در ماه‌های اول کرونا گفته بود که این بیماری برای ۲ تا ۳ سال آینده همراه با ماسک و دیگر موارد در میان ما خواهد بود که همین اظهار نظر موجب حملات تندی علیه وی شده بود
دکتر "ترزا تام"، مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا امروز از مدل جدید پیش‌بینی‌کننده کرونا در آینده پرده برداشت که هشدار می‌داد در صورت عدم افزایش واکسیناسیون و عدم محدودیت‌های بیشتر، کانادا می‌تواند تا پایان همین ماه سپتامبر و پیش از اکتبر شاهد ۱۵,۰۰۰ مورد ابتلای روزانه کرونا باشد. تام گفت باید حداقل ۸۰ درصد کانادایی‌ها هر دو دوز واکسن را بزنند و رعایت‌های بهداشتی مجددا باز گردد. این در حالی‌ست که مقامات پیشتر گفته بودند با ۷۵ درصد واکسیناسیون به ایمنی اجتماعی - گله‌ای می‌‌رسیم که همه به "زندگی عادی" باز خواهند گشت.
این به روزرسانی در حالی اعلان می‌شود که بخش‌هایی از کشور در موج چهارم کرونا با نسخه دلتا درگیر شده و تام در اینباره گفت: "این لحظه مهمی است". وی در ماه‌های اول کرونا گفته بود که این بیماری برای ۲ تا ۳ سال آینده همراه با ماسک و دیگر موارد در میان ما خواهد بود که همین اظهار نظر موجب حملات تندی علیه وی شده بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
دکتر تام: کانادا تا آخر ماه روزانه ۱۵,۰۰۰ کرونایی شاید داشته باشد؛ آلبرتا: واکسن بزن ۱۰۰ دلار بگیر
دکتر تام گفت که با نزدیک شدن به پاییز و بازگشت شهروندان کانادایی به سبک زندگی داخلی، باید استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری فیزیکی افزایش یابد. وی در طول سخنانش هیچ اشاره‌ای به بازگشایی با بیش از ۸۰ درصد واکسیناسیون نکرد. او افزود که افزایش واکسیناسیون در گروه سنی ۱۸ تا ۳۹ سال بسیار مهم است زیرا افراد بیشترین تحرک و ارتباطات را دارند ‌و در عین حال کمترین میزان واکسن را در بین سایر افراد زده‌اند. بنا به آمار تنها ۶۳ درصد از کانادایی‌های ۱۸ تا ۲۹ ساله دو دوز واکسن زده‌اند و فقط ۶۸ درصد ۳۰ تا ۳۹ ساله‌ها هم دو دوز واکسن خود را تزریق کرده‌اند. کانادایی‌های ۴۰ تا ۴۹ ساله ۷۶ درصد؛ ۵۰ تا ۵۹ ساله ۸۰ درصد؛ ۶۰ تا ۶۹ ساله ۸۸ درصد؛ ۷۰ تا ۷۹ ساله ۹۴ درصد و بیش از ۸۰ ساله‌ها هم ۹۲ درصد کاملا واکسینه شده‌اند. تام گفت نگران ۱۲ تا ۱۷ ساله‌هایی که فقط ۶۷ درصدشان واکسینه شده‌اند نیست زیرا اینها دارند بسرعت واکسن می‌زنند و نیز شیوع و خطر کرونا میان آنها از دیگران کمتر است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

با توجه به مدل‌سازی امروز، در صورتی که انتقال بیماری حداقل ۲۵ درصد کاهش یابد روزانه ۵,۰۰۰ کرونایی خواهیم داشت (کمی بدتر از وضعیت کنونی). اگر اقتصادها باز بمانند و انتقال نیز ۲۵ درصد افزایش یابد تا اواسط سپتامبر روزانه ۱۵,۰۰۰ کرونایی خواهیم داشت. به همین دلیل تام معتقد است که بزودی موج بسته شدن‌ها آغاز می‌گردد. دکتر "نجو" معاون وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۷.۶ میلیون کانادایی واجد شرایط هنوز هر دو دوز واکسن خود را نزده‌اند گفت: بیماران کاملا واکسینه نشده ۱۲ برابر بیشتر از کاملا واکسینه شده‌ها هستند و واکسینه نشده‌ها ۳۶ برابر بیشتر بستری می‌شوند. در این آمار آنهایی که یک دوز واکسن زده‌اند نیز واکسینه نشده در نظر گرفته شده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
دوز سوم، دوز تقویتی
تام امروز گفت که "کمیته مشورتی ملی واکسیناسیون کانادا" از امروز به بررسی شواهد زدن دوز سوم واکسن می‌پردازد و گفت که شواهد اولیه نشان می‌دهد آنهایی که دارای نقص ایمنی هستند از زدن دوز سوم واکسن سود خواهند برد. او افزود: "در حالی بررسی اطلاعات به سرعت در حال انجام است، من از مردم می‌خواهم برای زدن دوز سوم صبر و احتیاط به خرج داده و تا پایان تحقیقات منتظر بمانند زیرا ما هنوز اطلاعات کافی در این زمینه ندیده‌ایم و بر اساس اطلاعاتی که ما اکنون داریم، ما شاهد عبور دلتا از واکسن در کانادا نیستیم".
 
آلبرتا: واکسن بزن ۱۰۰ دلار بگیری
امروز جمعه "جیسون کنی" نخست وزیر آلبرتا در مواجهه با افزایش وحشتناک کرونا (۱,۴۰۱ مورد) و نیز میزان پایین واکسیناسیون در این استان اعلام کرد، هر کسی که هر دوزی از واکسن را بزند۱۰۰ دلار جایزه می‌گیرد. آلبرتا اولین استان کاناداست که برای واکسیناسیون مشوق مالی ارائه می‌دهد، اگرچه این تاکتیک پیشتر در ایالات متحده استفاده شده است. پیشتر استان‌های کبک، مانیتوبا و آلبرتا اعلان لاتاری واکسیناسیون کرده بودند. آلبرتایی‌ها ۵ درصد کمتر از میانگین کانادایی‌ها دوز اول واکسن را زده‌اند. کنی با اشاره به هزینه ۲۰ میلیون دلاری این برنامه افزود: "ای کاش مجبور به انجام این کار نمی‌شدیم، اما اکنون زمان قضاوت‌های اخلاقی نیست".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

این اقدام بخشی از مجموعه اقدامات جدیدی است که توسط استان اعلام شده، از جمله اجباری شدن استفاده از ماسک از فردا شنبه برای همه فضاهای عمومی داخلی و محل کار. از جمله اقدامات دیگر عبارتند از:

  • ماسک زدن در فضاهای بسته اجباری می‌شود.
  • رستوران‌ها، کافه‌ها، بارها، میخانه‌ها و کلوب‌های شبانه ملزم به پایان دادن سرو مشروبات الکلی در ساعت ۱۰ شب هستند.
  • به واکسینه نشده‌ها اکیدا توصیه می‌شود که اجتماعات داخل منزل را به تنها دو خانواده، یا حداکثر ۱۰ نفر محدود کنند.
  • آلبرتا هم پاسپورت واکسیناسیون بارکُدی کرونا راه می‌اندازد.
  • از کارفرمایان خواسته می‌شود تا کلیه برنامه‌های بازگشت حضوری افراد به سر کارهایشان را متوقف کرده و در عوض آنها را به کار از خانه‌هایشان باز گردانند. در صورت اجبار همه کارکنان در محیط‌های داخلی، بجز مکان‌هایی که امکانش نیست، باید فاصله فیزیکی ۲ متری را همراه با ماسک زدن رعایت کنند.
  • مدارس به شرایط ماسک اجباری باز خواهند گشت.

آمار امروز

  • آلبرتا: ۱,۴۰۱ ابتلای روزانه، ۲ مرگ
  • بریتیش کلمبیا: ۸۰۱ ابتلای روزانه، ۶ مرگ
  • انتاریو ۸۶۵ ابتلای روزانه، ۱۴ مرگ
  • کبک ۷۵۰ ابتلای روزانه، ۲ مرگ
  • کانادا ۴,۱۶۱ ابتلای روزانه، ۱۵ مرگ

در اینباره بیشتر بخوانید و بدانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, September 3, 2021 - 20:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به