دولت اقلیت لیبرال: ۵۳%، ، اقلیت محافظه‌کار: ۳۰%، ، اکثریت لیبرال ۱۵%، اکثریت محافظه‌کار: ۱%، مساوی: ۱%
باید گفت مهمترین چیزی که در این انتخابات دیده می‌شود افزایش بی‌سابقه حمایت‌ها از حزب مردم به رهبری مگزیم برنیه است و حذف نمایندگان مستقل.
بعلت حجم زیاد رای‌های پُستی که شمارش آنها فردای پس از انتخابات آغاز می‌شود، برخلاف سال‌های اخیر، احتمالا فردا شب نبایستی منتظر اعلان نتیجه نهایی انتخابات باشیم. آخرین زمان اعلان نتایج، با توجه به سرعت شمارش آراء پستی، در صورتیکه این آراء پستی تعیین کننده باشند، روز پنجشنبه خواهد بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
ریزترین و آخرین وضعیت پیش از آغاز انتخابات کانادا که باید بدانید، دقیقا چیست؟
گرچه لیبرال‌ها و محافظه‌کاران از نظر درصد حمایت ملی به هم گره خورده‌اند و لیبرال‌ها اندکی جلوتر هستند اما بنظر می‌آید حزب جاستین ترودو مجددا بیشترین کرسی‌ها را میان احزاب به دست خواهد آورد که آنهم احتمالا مجددا دولت اقلیت خواهد بود. در انتخابات قبلی و برعکس آنچه متداول است، ترودو با هیچ حزب دیگری ائتلاف نکرد، اگرچه در موارد مربوط به کرونا حمایت همه احزاب و بسته‌های کمک‌های مالی، مهد کودک‌ها و خانه‌های سالمندان حمایت سینگ را داشت تا دولتش سقوط نکند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

آمار نشان می‌دهد که حمایت از لیبرال‌ها افت کرده (۳۱.۳%) ولی منجر به سقوط آنها نخواهد شد، محافظه‌کاران میزان حمایت خود را حفظ کرده‌اند (۳۰.۹%) اما در برخی از حوزه‌ها عقب افتاده‌اند. حمایت از نیودموکرات‌ها حفظ و اندکی بیشتر شده (۱۹.۸%) بطوریکه سینگ می‌تواند تعداد کرسی‌های خود را افزایش دهد. انتظار موج نارنجی دوران جک لیتون در کبک نمی‌رود و کبکی‌ها در کبک همچنان بعد از لیبرال‌ها قرار می‌گیرند (۶.۸%). در حالی که حزب مردم در غرب کانادا بسرعت بزرگ شده (۶.۵%)؛ رای سبزهایی که از اختلافات داخلی بر سر حمایت از اسرائیل بشدت رنج می‌برند تقریبا نصف می‌شود (۳.۵%) و احتمال دارد حتی کلیه کرسی‌های خود را از دست بدهند، اما واقعیت اینست که مستقل‌ها دیگر جایی در مجلس نخواهند داشت (۱.۳%).

تعداد کرسی هر حزب چقدر خواهد بود؟

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اگر نتایج انتخابات درست مانند پیش‌بینی‌های کنونی باشد، علاوه بر از دست رفتن نمایندگان مستقل در مجلس، نمایندگان احزاب سبز و مردم نیز راهی به مجلس نخواهند یافت. در بهترین شرایط سبزها ۳ نماینده و مردم ۱ نماینده به مجلس می‌فرستند. لیبرال‌ها (۱۵۵) و محافظه‌کاران (۱۱۹) مجددا به همان تعداد کرسی‌هایی می‌رسند که در مجلس قبلی داشتند که نتیجتا دولت اقلیت لیبرال را شاهد خواهیم بود. اما حزب نیودموکراتیک ۸ کرسی جدید بدست خواهد آورد (۳۲) و کبکی‌ها ۱ کرسی از دست می‌دهند (۳۱). بدین شکل توازن قوا مجددا به دست احزاب نیودموکرات و کبکی‌ها خواهد افتاد.

حزبحمایتکرسی احتمالیکرسی آماریکرسی قبلیحداقلحداکثر
لیبرال۳۱.۳%۱۵۵۱۴۶۱۵۵۱۰۲۱۸۷
محافظه کار۳۰.۹%۱۱۹۱۲۷۱۱۹۹۰۱۶۱
نیو دموکرات۱۹.۸%۳۲۳۱۲۴۲۱۶۵
کبک۶.۸%۳۱۳۲۳۲۲۱۴۴
مردم۶.۵%۰۰۰۰۱
سبز۳.۵%۱۱۳۰۳
مستقل۱.۳%۰۵۰۰۰

شانس برنده شدن

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
کانادا کشوری‌ست که در چند دهه اخیر و در سطح فدرال، تاکنون دو حزب آن دولت تشکیل داده‌اند: لیبرال‌ها و محافظه‌کاران. امروز نیز شانس تشکیل دولت آینده میان این دو حزب تقسیم شده: ۵۸% احتمال دولت اقلیتی لیبرال؛ ۲۵% احتمال دولت اقلیتی محافظه‌کاران؛ ۱۵% احتمال پیروزی اکثریتی لیبرال‌ها؛ ۱% احتمال پیروزی اکثریتی محافظه‌کاران و ۱% احتمال تساوی آنها!
 
رای‌ها در استان‌ها
لیبرال‌ها در انتاریو، کبک و حوزه اقیانوس اطلس (آتلانتیک) کانادا پیشتاز هستند اما در سراسر غرب کانادا در رتبه سوم قرار دارند. محافظه‌کاران در بریتیش کلمبیا، آلبرتا و فلات میانی کانادا جلوتر هستند. حزب نیودموکرات جدید در غرب کانادا دوم است و بیشترین رقابت را در بریتیش کلمبیا دارد اما امیدوار است در آلبرتا بعلت عملکرد جیسون کنی نخست وزیر محافظه‌کار این استان، چند کرسی کسب کند. کبکی‌ها همچنان پس از لیبرال‌ها در کبک محبوبند و مردم در همه مناطق بجز در بریتیش کلمبیا از سبزها جلوتر افتاده‌اند و بیشترین حمایت از خود را در فلات میانی کانادا می‌بینند
بریتیش کلمبیا ۴۲ کرسی: محافظه‌کاران ۳۳٪ - نیودموکرات‌ها ۳۰٪ - لیبرال‌ها ۲۴٪ - سبزها ۷٪
آلبرتا ۳۴ کرسی: محافظه‌کاران ۴۸٪ - نیودموکرات‌ها ۲۰٪ - لیبرال‌ها ۱۷٪ - مردم ۱۰٪
فلات میانی ۲۸ کرسی: محافظه‌کاران ۴۱٪ - نیودموکرات‌ها ۲۴٪ - لیبرال‌ها ۲۰٪ - مردم ۱۰٪
انتاریو ۱۲۱ کرسی: لیبرال‌ها ۳۸٪ - محافظه‌کاران ۳۱٪ - نیودموکرات‌ها ۲۰٪ مردم ۶٪
کبک ۷۸ کرسی: - لیبرال‌ها ۳۲٪ - کبکی‌ها ۳۰٪ - محافظه‌کاران ۱۷٪ - نیودموکرات‌ها ۱۲٪
اقیانوس اطلس (آتلانتیک) ۳۲ کرسی: لیبرال‌ها ۴۰٪ - محافظه‌کاران ۲۷٪ - نیودموکرات‌ها ۲۱٪  - مردم ۶٪

حمایت‌ها در گذر زمان
در نظرسنجی‌ها لیبرال‌ها و محافظه‌کاران به هم چسبیده‌اند اما در بریتیش کلمبیا شاهد افزایش حمایت هستند اما در کبک و حوزه اقیانوس اطلس (آتلانتیک) رو به کاهش دارند. نیودموکرات‌ها با وجود پیشرفت، هنوز به اوج دوران جک لیتون نرسیده اند در حالی که کبکی‌ها دوباره در کبک روند صعودی یافته‌اند. مردم در آلبرتا و فلات میانی کانادا رو به رشد هستند.
 
چه چیزی پیش‌بینی می‌شود؟
دولت اقلیت لیبرال: ۵۳%، ، اقلیت محافظه‌کار: ۳۰%، ، اکثریت لیبرال ۱۵%، اکثریت محافظه‌کار: ۱%، مساوی: ۱%

ایرانیان

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

آخرین احتمالات چنین است: علی احساسی انتخاب می‌شود و نیما مشعوف شکست می‌خورد، مجید جوهری با کاستاس منگاکیس کاملا مساوی هستند و نتیجه غیر قابل پیش‌بینی است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, September 19, 2021 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به