پیشتر نیز کانادا نتوانسته بود به موقع مرزهایش را به روی آلفا (از انگلیس) و دلتا (از هند) ببندد
انتاریو که برای اولین بار روز یکشنبه تایید کرده بود که ۲ مورد از ابتلا به کرونای نسخه اومیکرون را در اتاوا شناسایی کرده، امروز گفت ۲ مورد دیگر را نیز که مبتلا به این بیماری هستند یافته، و در عین حال کبک نیز خبر از یافتن اولین مورد اومیکرونی در استانش داد. دولت کانادا می‌گوید دو مورد اول را با "خوش شانسی" در حین "تست‌های تصادفی از مسافران" کشف کرده است. در عین حال امروز سازمان بهداشت جهانی اومیکرون را یک "ریسک بسیار بالا" توصیف کرد ولی آفریقای جنوبی می‌گوید اومیکرون موجب بیماری "خفیف" می‌شود و از کشورها می‌خواهد مرزهایشان را به روی جنوب آفریقا نبندند.
امروز "جولیان پایپر"، محقق و هماهنگ کننده پروژه‌های تحقیقاتی واگیردار کانادا گفت که اکنون برای بستن مرزهای کشور به روی "چند کشور مشخص" دیر شده است. پیشتر نیز کانادا نتوانسته بود به موقع مرزهایش را به روی آلفا (از انگلیس) و دلتا (از هند) ببندد. او در مورد اینکه آیا باید مرزهای کانادا نیز مانند ژاپن و اسرائیل و فیلیپین به روی تمام دنیا بسته شود اعلان نظر نکرد اما دکتر کارولین کولین می‌گوید باید مرزهای کانادا هرچه سریع‌تر بسته شوند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
شناسایی ۴ اومیکرونی در انتاریو و یکی در کبک؛ متخصصین: باز هم برای بستن مرزهایمان دیر شد
انتاریو می‌گوید که دو مسافر اومیکرونی روز یکشنبه آن از نیجریه آمده‌اند و دکتر "ورا اچ" افسر بهداشتی اتاوا عصر دوشنبه با تایید شناسایی دو مورد جدید دیگر مشخص نکرد که آنها از کجا آمده‌اند؛ اما کبک امروز گفت که تنها مورد شناسایی شده‌اش مسافری از نیجریه است. کانادا مرزهایش را از روز جمعه به روی هفت کشور بسته، اما هنوز به روی نیجریه نبسته است. دکتر "کایران مور"، مدیر ارشد پزشکی انتاریو امروز دوشنبه گفت که بجز این ۴ مورد، دو مورد دیگر مشکوک نیز وجود دارند که از ساکنان منطقه همیلتون انتاریو هستند. "میشل بیرد"، مدیر اپیدمیولوژی، سلامتی و بیماری‌های واگیر همیلتون نیز در ادامه گفت که این دو مورد احتمالی اکنون قرنطینه شده‌اند و گفت کلیه مسافرانی که همراه با این دو مورد از جنوب آفریقا وارد کانادا شده‌اند نیز در قرنطینه و زیر نظر هستند. بدین ترتیب تاکنون در استان انتاریو جمعا ۴ مورد اومیکرونی ثبت شده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

و اما کبک نیز امروز خبر از ظهور اولین مورد اومیکرونی خود دارد و دکتر "هوراسیو آرودا" مدیر بهداشت عمومی کبک در کنفرانس خبری دوشنبه خود گفت که نتیجه آزمایش کرونای یک زن مسافر که اخیرا از نیجریه بازگشته نشان می‌دهد وی مبتلا به نسخه اومیکرون کروناست. کبک می‌گوید ۱۱۵ نفر در این استان اخیرا به کشورهای جنوب آفریقا سفر کرده بودند و می‌افزاید مطابق با قوانین جدید دولت فدرال که روز جمعه اعلام شده، از همه آنها خواسته تا هم سریعا آزمایش کرونا بدهند و هم بلافاصله به قرنطینه بروند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
متخصصین: باز هم برای بستن مرزهایمان دیر شد
در پاسخ به نگرانی‌ها در مورد شیوع اومیکرون که سازمان بهداشت جهانی آنرا روز جمعه بعنوان "نگرانی" نامید، کانادا نیز ورود مسافران از هفت کشور جنوب آفریقا شامل آفریقای جنوبی، موزامبیک، نامیبیا، زیمبابوه، بوتسوانا، لسوتو و اسواتینی را ممنوع کرد. دکتر پایپر می‌گوید برای اجرای ممنوعیت ورود مسافران از یک کشور یا یک سری کشورهای با هدف جلوگیری از ورود اومیکرون، خیلی دیر شده است. او می‌افزاید: "متاسفانه برای این نسخه اومیکرون، فکر می‌کنم بستن مرزها روی هفت کشور، در این مرحله دیگر خیلی دیر شده زیرا اومیکرون همین حالا هم همینجاست".
دکتر "کارولین کولین"، ریاضیدان و اپیدمیولوژیست دانشگاه سایمون فریزر نیز معتقد است که این نوع تفکر از بستن محدود مرزها و جلوگیری از ورود یک بیماری در دنیای امروز "آرزویی" بیش نیست که باور کنیم ویروس در کشورهایی که مسافران از آن کشورها ممنوع می‌شوند در همانجا باقی می‌مانند. کارولین روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفته بود که معتقد است کل مرزهای کانادا باید سریعا بسته شوند و افزوده بود: "من فکر می‌کنم ما به اقدامات گسترده‌تری در مرز نیاز داریم و این باید در مورد همه سفرهای بین‌المللی اعمال شود. ما نمی‌توانیم این هفت کشور را انتخاب کنیم و بگوییم، خوب بیائید مثلا سه هفته آینده نگذاریم از آنجا اومیکرون اینجا بیاید و اینطوری اومیکرون همانجا بماند". وی گفت بعلاوه کانادا باید بلافاصله سیستم‌های ردیابی و تست کرونایش را تقویت کند و تا احتمالا بسته شدن همه مرزها باید تست مسافران را سفت و سخت گرفت.
اما هم سازمان بهداشت جهانی و هم اداره بهداشت آفریقای جنوبی می‌گویند بستن مرزها راه‌حل این گسترش ویروس نیست. آنها می‌گویند غلبه بر ویروس نیاز فوری به یک تلاش متحد و جهانی دارد که همه در جهان واکسن بزنند. این جهش اومیکرون نتیجه واضح عدم واکسیناسیون متناسب در جهان است که اکنون در گوشه‌ای از دنیا یک نسخه جدید ظهور می‌کند و دوباره همه دنیا را می‌بلعد.
 
چرا اومیکرون نگران کننده است؟
اومیکرون نسخه جدید کروناست که طبق اطلاعات بدست آمده بیش از ۳۰ جهش جدید دارد، از جمله اینکه دارای همه جهش‌های چهار نسخه آلفا، گاما و دلتا نیز هست. هفته گذشته سازمان بهداشت جهانی آنرا مانند دیگر چهار نسخه اصلی، "نسخه نگران کننده" خواند و گفت که بنظر می‌رسد سرعت انتقال و شیوع آن از دیگر نسخه‌ها بیشتر است. دکتر "ترزا تام"، رئیس بهداشت عمومی کانادا نیز روز جمعه گفته بود که برخی از جهش‌های شناسایی شده در این نسخه پتانسیل انتقال و سرایت بیشتر را نشان می‌دهند و نیز می‌توانند ایمنی طبیعی و همچنین ایمنی ناشی از واکسن‌ها را دور بزنند. در عین حال گفته می‌شود کُشندگی آن نیز احتمالا از بقیه بیشتر است. دانشمندان می‌گویند حدودا چند هفته طول می‌کشد تا اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه بدست آورند.
 
اومیکرون کجاست؟
بجز آفریقای جنوبی، موزامبیک، نامیبیا، زیمبابوه، بوتسوانا، لسوتو، اسواتینی و نیجریه، فعلا اومیکرون در هلند، اسرائیل، استرالیا، آلمان، بلژیک، بریتانیا، هنگ‌کنگ، اسپانیا، پرتغال و کانادا هم یافت شده است. کانادا تاکنون ۵ مورد ابتلا داشته اما واحدهای بهداشت عمومی انتاریو می‌گویند ۳۷۵ نفر که اخیرا از آفریقا آمده‌اند تازه تست داده‌اند و کبک می‌گوید ۱۱۵ نفر نیز در این استان تست داده‌اند و مجموعا تعداد مشکوک‌ها به ۴۸۵ نفر در کانادا می‌رسد.
 
کانادا در حال انجام چه کاری است؟
کانادا جمعه گذشته مرزهایش را به روی هفت کشور جنوب آفریقا بسته است اما مرزهایش به روی نیجریه، که تاکنون حداقل ۳ مورد از ۵ مورد کنونی از آنجا آمده‌اند، نبسته است. بعلاوه اینکه در حال سخت‌گیری بیشتری در ارائه تست منفی کرونا برای همه مسافران اعم از واکسن‌زده و واکسن‌نزده است اما هنوز تصمیم دیگری نگرفته است.
 
کشورهای دیگر چه می‌کنند؟
ایالات متحده آمریکا ورود از از آفریقای جنوبی و چندین کشور دیگر از جنوب آفریقا را از امروز دوشنبه ممنوع کرده، نیوزلند و اتحادیه اروپا نیز سفر از این منطقه را محدود یا ممنوع کرده‌اند. ژاپن و اسرائیل و فیلیپین روز دوشنبه اعلام کردند که کل مرزهایشان را به روی مسافران خارجی بسته‌اند. با این حال، سازمان بهداشت جهانی از کشورها خواسته است که از اعمال محدودیت‌ در سفر مسافران خودداری کنند و گفته است که این محدودیت‌ها "بار سنگینی بر زندگی و معیشت می‌گذارد".
 
واکسن‌ها چقدر موثرند؟
پاسخ به این سوال هنوز مشخص نیست، برخی معتقدند که اومیکرون از واکسن‌ها عبور می‌کند و برخی می‌گویند با زدن دوز سوم کمتر از سه ماه بعد از دوز دوم شاید بتوان جلوی آنرا گرفت. سازندگان واکسن‌ها هم اکنون در حال بررسی کارآیی واکسن‌هایشان در مقابل اومیکرون هستند. فایزر می‌گوید قبلا دو نوع واکسن برای نسخه‌های بتا و دلتا ساخته بود اما آنها را تولید نکرد زیرا واکسنش مقابل آنها بقدر کافی موثر بود. مدرنا می‌گوید در صورتیکه اومیکرون از واکسن این کمپانی عبور کند، این شرکت خواهد توانست تا آخر ژانویه سال آینده یک واکسن موثر علیه آن بسازد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, November 29, 2021 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به