علاوه بر هاکی مردان و زنان، فوتبال زنان نیز میان کانادا و آمریکا همیشه جایگاه کُری خواندن و کل‌کل کردن داشته است
علاوه بر هاکی مردان و زنان، فوتبال زنان نیز میان کانادا و آمریکا همیشه جایگاه کُری خواندن و کل‌کل کردن داشته و پس از هر پیروزی سیلی از "منم منم"ها از طرف کشور پیروز جاری می‌شود. اینبار، ۹ سال طول کشید تا سرانجام کانادا در المپیک انتقام خود را از ایالات متحده بگیرد.
امروز دوشنبه صبح، "جسی فلمینگ" با گل کردن پنالتی، پیروزی یک بر صفر کانادا مقابل آمریکا در نیمه نهایی المپیک توکیو در ورزشگاه "ایباراکی کاشیما" را ثبت کرد تا کانادا برای مدال طلا در ورزشگاه ملی توکیو منتظر برنده بازی سوئد و استرالیا باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
فوتبال زنان کانادا با شکست دادن آمریکا به فینال المپیک رسید
در دقیقه ۷۴ و پس از اینکه داور صحنه برخورد "تیرنا داویدسون" مدافع آمریکایی را روی "دین رز"، به کمک بررسی ویدئویی خطا تشخیص داد، فلمینگ پشت توپ پنالتی ایستاد و آنرا تبدیل به گل کرد. نیمه اول را دو تیم بدون هیچ حادثه‌ای به پایان بردند بطوریکه هیچ کدام حتی یک شوت در چهارچوب نزدند. از اتفاقات این بازی می‌توان به "آلیسا ناهر"، دروازه‌بان آمریکایی اشاره کرد که بطرز ناخوشایندی روی پای چپ خود فرود آمد و بازی را مدت نیم ساعت متوقف کرد و نهایتا به بازی بازنگشت و جایش را به "آدریانا فرانچ" داد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در نیمه دوم، آمریکا با آوردن "کارلی لوید"، "کریستن پرس" و "مگان راپینو" در کمتر از نیم ساعت مانده با پایان بازی، به این دیدار سرعت بخشید و کنترل مسابقه را در دست گرفت بطوریکه "استفانی لبه"، دروازه‌بان کانادایی مجبور شد تا ۴ بار دروازه کانادا را نجات دهد. اما سرانجام رز که یار تعویضی و تازه‌نفس کانادا بود با خطای دیویدسون در محوطه جریمه آمریکا مواجه شد و "کاترینا مونزول" با توصیه دیگر داوران مسابقه موضوع را با کمک فناوری پخش مجدد ویدئویی بررسی کرد و در سوت خود دمید تا کانادا صاحب پنالتی شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
فلمینگ، ۲۳ ساله از شهر لندن انتاریو که پیشتر پنالتی مقابل برزیل را از دست داده بود، توپ را در گوشه سمت راست دروازه و بالای دروازه‌بان آمریکا به تور چسباند تا کانادا فقط ۱۶ دقیقه تا پایان بازی و رسیدن به فینال فاصله داشته باشد. در ۴ دقیقه مانده به پایان نزدیک بود که آمریکا بازی را به تساوی بکشد، اما ضربه سر لوید از بالای دروازه کانادا به بیرون رفت.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
در رنکینگ فیفا آمریکا جایگاه اول و کانادا جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده‌اند. این چهارمین باری بود که در ۶۲ بازی بین دو تیم، کانادا، ایالات متحده را شکست می‌دهد و بنا به گفته مفسران ورزشی انتقامی بود از شکست نیمه نهایی المپیک ۲۰۱۲ لندن. کانادا چندین مدال برنز پشت سر هم را در المپیک‌ها کسب کرده زیرا بطور پیاپی در نیمه‌نهایی‌ها شکست خورده بود و امروز توانست اولین صعود به فینال المپیک را جشن بگیرد و حداقل مدال نقره را از هم اکنون بر گردن داشته باشد. این بُرد باعث شد رسانه‌های کانادایی پُر از تصاویر و شعارهای پیروزی تیم فوتبال زنان کانادا شود. آمریکا، قهرمان جهان که در المپیک ریو در سال ۲۰۱۶ به مقام پنجم دست یافت، روز پنجشنبه برای کسب مدال برنز رقابت خواهد کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, August 2, 2021 - 07:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به