این در حالی‌ست که زنان کانادا قهرمان المپیک هستند اما تیم مل فوتبال مردان پیش از جام جهانی قطر با همین روش توانسته بودند سهم درآمدی خود را بالا ببرد
یک روز پس از آنکه تیم ملی فوتبال زنان کانادا، تمرین روز شنبه که قبل از مذاکرات اضطراری با "هیئت فوتبال کانادا" در ایالت "فلوریدا" آمریکا را تحریم کرد، مجبور عقب‌نشینی شد.
دو بازیکن تیم ملی با چهره‌ای ناراحت، گفتند که وادار شده‌اند از خواسته‌هایشان در مقابل تهدید هیئت فوتبال بگذرند. این در حالی‌ست که چند ماه پیش تیم مل فوتبال مردان کانادا، پیش از مسابقات جام جهانی قطر با همین روش توانسته بودند سهم درآمدی خود را بالا ببرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
هیئت فوتبال کانادا، اعتصاب و اعتراض تیم ملی فوتبال زنان به تبعیض درآمدشان را با تهدید در هم شکست
روز شنبه، "کریستین سینکلر" کاپیتان تیم ملی و رکورددار بیشترین گل زده در بین زنان جهان گفته بود که او و هم تیمی‌هایش تا زمانی که این هیئت به شکایات آنها پاسخ ندهد، به میدان نخواهند رفت. تیم زنان پیش از مسابقات جام جهانی خود که تابستان امسال در استرالیا و نیوزلند آغاز می‌شود، خواهان همان حمایتی هستند که تیم فوتبال مردان در سال گذشته قبل از مسابقات خود در قطر دریافت کرده بود. یک منبع که مجاز به صحبت علنی در مورد مذاکرات نیست، گفت هیئت فوتبال تهدید کرده که در صورت ادامه این وضعیت و امتناع زنان از بازی در جام "شی بیلیوز" در هفته آینده، علیه آنها اقدامات قانونی انجام خواهد داد. این در حالی‌ست که دقیقا در ماه ژوئن گذشته تیم مردان کانادا بازی دوستانه با پاناما را که در گذشته در ونکوور برنامه‌ریزی شده بود، بنا به دلیل مشابه‌ای تحریم کرده بود.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
تیم زنان کانادا، تیم ششم جهانی، قرار است روز پنج‌شنبه آینده به مصاف تیم برتر ایالات متحده برود و در جام چهار تیمی شی بیلیوز در شهر "اورلاندو" بازی کند. تیم زنان قبل از گرفتن این تصمیم در روز جمعه، در دو جلسه آموزشی در فلوریدا داشتند که برخی از آن‌ها به نشانه اعتراض پیراهن‌های خود را پشت و رو به تن کرده بودند. سینکلر که بهترین گلزن جهان است و ۳۱۹ بازی ملی برای کانادا را در کارنامه خود دارد می‌گوید: "ما می‌خواهیم تقسیم‌بندی مالی و بودجه تیم از سال گذشته و عدم پرداخت حقوق خود را همراه با پیشنهاد جبران خسارت ببینیم". او افزود: "هیئت فوتبال کانادا آخرین پیشنهاد خود را نیز از میز مذاکره حذف کرده و گفته که باید ساختار آن را مجددا بررسی کند، گویا آنها ما زنان را دست کم گرفته‌اند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
اما پس از یک جلسه طولانی در آخر وقت روز شنبه در اورلاندو، تیم ملی زنان گفتند که هیئت فوتبال به آنها گفته که اقدام تیم ملی را غیرقانونی می‌داند و اگر تیم ملی زنان موافقت نکند که پنجشنبه آینده با ایالات متحده در روز افتتاحیه مسابقات روبرو شوند، علیه آنها اقدام قانونی خواهد کرد. سینکر پس از این جلسه با چهره‌ای کاملا مغموم گفت که آنها مجبور به تمکین از هیئت فوتبال شده‌اند. وی پس از جلسه با "نیک بونتیس" رئیس هیئت فوتبال و "ارل کاکرین" دبیر کل و مشاور حقوقی این هیئت گفتند که هیئت فوتبال هیچیک از لیست خواسته‌های تیم ملی زنان، ارائه شده در روز پنجشنبه گذشته را در ابتدا بدون پاسخ گذاشته و سپس در جلسه به کلی رد کردند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
 
تیم ملی فوتبال زنان کانادا: حتی پول خود ما را هم به ما نمی‌دهند
تیم ملی فوتبال زنان کانادا می‌گوید که آنها فقط یک بازی خانگی قبل از جام جهانی دارند که این برای آماده سازی بسیار کم است. بعلاوه، طبق قرارداد در واقع شرکت جانبی "کانادا ساکر بیزینس" هر سال مبلغی را از درآمد تیم ملی به "کانادا ساکر" یا همان هیئت فوتبال کانادا پرداخت می‌کند و مابقی را بر اساس یک توافقنامه پیش خود نگه می‌دارد تا به بودجه لیگ برتر کانادا کمک کند و این کار پایمال کردن حقشان است. آنها می‌گویند تیم مردان کانادا هم قبل از جام جهانی به همین موارد اعتراض کرد و با اعتصاب به آنچه می‌خواست، یعنی دریافت سهم بیشتری از درآمد مسابقاتشان، رسید.
بعلاوه اینکه هیئت فوتبال کانادا اصلا حقوق تساوی بین مردان و زنان را در نظر نمی‌گیرد. در سال ۲۰۲۱، این هیئت ۱۱ میلیون دلار برای تیم مردان و ۵.۱ میلیون دلار برای زنان هزینه کرده که سینکلر می‌گوید حدود ۲.۵ میلیون دلار، یعنی نصف این مبلغ از منابع مالی زنان از سوی "اُون دِ پُدیوم" و بطور اختصاصی برای تیم ملی زنان تامین شده و نه هیئت فوتبال که تازه مبلغی از آن هم هنوز توسط هیئت فوتبال گرو گرفته شده است. مجموع درآمد هیئت فوتبال در سال ۲۰۲۱ مبلغی معادل ۳۳.۱ میلیون دلار و هزینه‌های آن معادل ۲۸.۱ میلیون دلار بوده که بدین ترتیب با کم کردن پرداختی مردان، باز هم امسال چیزی برای زنان باقی نمی‌ماند.
سینکلر همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که مردان در آن سال ۱۹ بازی از جمله ۱۴ بازی مقدماتی جام جهانی انجام دادند و زنان ۱۷ بازی کردند، مردان رفتند جام جهانی اما زنان برنده طلای المپیک شدند. او افرود: "ما از تیم مردان عصبانی نیستیم، آنها لایق چیزی هستند که به دست می‌آورند. مبارزه مالی با انجمن فوتبال کانادا یک شبه اتفاق نیفتاده و به نظر می‌رسد که فقط این تیم زنان است که باید بیشترین ضربه و لطمه را تحمل کند و همیشه برایش پول کم بیاید".
از سوی دیگر تیم ملی زنان کانادا می‌گوید که هیچکدام از بازیکنان در سال ۲۰۲۲ هیچ پولی از هیئت فوتبال دریافت نکرده‌اند و نمی‌توانند به زندگی ادامه دهند، بعلاوه اینکه با بی‌پولی مطلق کنونی نمی‌توانند خطرات مالی به دادگاه رفتن با هیئت فوتبال را تحمل کنند. بنابراین آنها علیرغم میل باطنی، چاره‌ای جز پایان دادن به اعتصاب خود ندارند و از روز یکشنبه به تمرینات باز می‌گردند.
 
هیئت فوتبال کانادا: حقوق یکسان می‌دهیم
هیئت فوتبال کانادا می‌گوید آمار مالی خود را به طور سنتی در ماه مارس منتشر می‌کند و نمی‌تواند آن را زودتر اعلان کند. سینکلر می‌گوید که تیم زنان با وجود این وضعیت که نشان می‌دهد امسال نیز هیچ پولی نخواهد گرفت، نمی‌تواند در تاریکی و با وجود عدم شفاف‌سازی و بدون دانستن هزینه‌های تیم مردان مسابقه بدهد و در واقع باز هم از جیبش خرج کند.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

هیئت فوتبال بارها و هر ساله گفته که حقوق و دستمزد، یکی از ارکانِ توافق جدید با تیم ملی زنان کانادا خواهد بود اما سینکلر می‌گوید این وعده‌ای‌ست که همیشه داده شده ولی تاکنون هرگز اتفاق نیافتاده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, February 12, 2023 - 20:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به