رده‌بندی نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ از تمامی ۳۲ تیم بر اساس مرحله رسیده، رکورد نهایی، تفاضل گل و گل‌های زده شده بر طبق رتبه و امتیازدهی  فعلی فیفا در جدول زیر آمده است
جام جهانی امسال در قطر با ۳۲ آغاز گشت و مسابقه فینال دو تیم آرژانتین و فرانسه در امروز به پایان رسید.
آرژانتین برای سومین بار به مقام قهرمانی جام جهانی رسید این در حالی بود که فرانسه از عنوان قهرمانی چهار سال پیش خود دفاع می‌کرد و در صورت برد، این کشور نیز برای سومین بار قهرمان جهان می‌شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
با قهرمانی آرژانتین رده‌بندی نهایی جام جهانی فوتبال اعلان شد: قطر تیم آخر، کانادا و ایران چندم شدند؟
این جام جهانی همراه با چندین شگفتی بود: شکست برزیل از کرواسی، و کریستیانو رونالدو و پرتغال از مراکش. صعود از مرحله گروهی سه تیم آسیایی کره جنوبی، ژاپن و عربستان که این تیم آخر حتی توانسته بود در دور اول گروهی، آرژانتینی که قهرمان جهان شد را شکست دهد. مراکش به عنوان بزرگترین شگفتی امسال شناخته می‌شود، اولین تیم آفریقایی که به یک‌چهارم نهایی صعود کرد و در نهایت چهارم شد. آلمان و بلژیک که به عنوان تیم‌های بزرگ و مطرح وارد جام شدند اما در همان مسابقات اولیه گروهی حذف شدند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

جام جهانی ۲۰۲۲ در ۲۰ نوامبر با مسابقه میان کشور میزبان قطر و اکوادور در گروه آ یکی از ۸ گروه این دوره از مسابقات آغاز شد. پس از اینکه هر تیم سه بازی کرد، دو تیم برتر هر گروه به مرحله حذفی صعود کردند و دو تیم انتهای گروه نیز حذف شدند. هر دو تیم ملی کانادا و ایران در همین مرحله گروهی حذف شدند؛ ایران با ۳ بازی و ۳ امتیاز سوم گروه ب شد و کانادا با ۳ شکست و بدون امتیاز چهارم گروه ف. با گذر از مراحل یک شانزدهم و یک چهارم نهایی، سرانجام دیروز شنبه کرواسی و مراکش برای تعیین جایگاه سوم به مصاف هم رفتند که کرواسی با نتیجه ۲-۱ پیروز شد و امروز در فینال، آرژانتین توانست با دو گل مسی در مقابل سه گل امپابه به تساوی ۳ بر ۳ مقابل فرانسه در وقت قانونی و اضافه دست یابد و سپس در ضربات پنالتی ۴ بر ۲ فرانسه را شکست دهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
تیم‌های این دوره شامل ۵ تیم از آفریقا؛ ۵ تیم از آسیا (ایران بعنوان اولین تیم آسیایی صعود کرده بود)؛ ۱۳ تیم از اروپا؛ ۴ تیم از آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب (کانادا بعنوان تیم اول از این حوزه جغرافیایی صعود کرده بود)؛ ۴ تیم از آمریکای جنوبی؛ قطر بعنوان میزبان و هیچ تیمی از اقیانوسیه آغاز شده بود. در این مسابقات لیونل مسی آرژانتینی عنوان بهترین بازیکن این مسابقات و بهترین فوتبالیست تاریخ را به خود اختصاص داد و از امیر قطر خلعت گرفت، آرژانتین عنوان بهترین دروازه‌بان و بازیکن جوان را نیز بدست آورد و مهمترین عنوان فردی باقیمانده یعنی بهترین گلزن به کلیان امباپه فرانسوی رسید که سه گل در فینال زد (و یک گل نیز در پنالتی). رده‌بندی نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ از تمامی ۳۲ تیم بر اساس: مرحله رسیده، رکورد نهایی، تفاضل گل و گل‌های زده شده بر طبق رتبه و امتیازدهی فعلی فیفا در جدول زیر آمده است:
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
خبر-ورزشی-قهرمانی-آرژانتین-رده‌بندی-نهایی-جام-جهانی-فوتبال-اعلان-قطر-آخر-کانادا-ایران-جدول-نهایی-مسابقات
بر اساس جدول، ایران بیست و ششم، و کانادا سی‌ویکم شدند.
 
جام جهانی بعدی
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

جام جهانی بعدی در سال ۲۰۲۶ به آمریکای شمالی و بین سه کشور کانادا و مکزیک و آمریکا می‌رود که فینال آن در ایالات متحده برگزار می‌شود. در جام جهانی بعدی ۴۸ کشور حضور خواهند داشت که این بیشترین تعداد کشورهای شرکت کننده در جام جهانی در تاریخ خواهد بود. مسابقات در کانادا، در دو شهر تورنتو و ونکوور برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, December 18, 2022 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به