اقدامات لازمه برای کاهش خطر ابتلا به کرونا مانند باز نگاه داشتن پنجره‌ها و درها را انجام داده و در رویدادهایی که توصیه‌های محلی بهداشت عمومی در آنها رعایت می‌شود شرکت کنید
پس از مدتها فشار و در حالیکه آمریکا چندین ماه پیش اعلان کرده بود که وضعیت واکسن‌زده‌ها چیست، سرانجام کانادا نیز روز جمعه از راهنمایی‌های جدید خود در مورد آنچه واکسن‌زده‌ها می‌توانند یا نمی‌توانند انجام دهند رونمایی کرد. آژانس بهداشت عمومی کانادا رهنمودهای به روز شده‌ی خود را به شکل یک "اینفوگرام" که شامل لیستی از بایدها و نبایدها برای یک یا دو دوز واکسن‌زده‌ها در فضاهای بیرون و یا داخلی است را منتشر کرده است.
"دکتر هاوارد نجو"، معاون رئیس بهداشت عمومی کشور در اینباره گفت: "عوامل زیادی دخالت دارند" که باعث می‌شود راهنمای ما با آنچه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده می‌گوید متفاوت باشد بطوریکه "نمی‌توان یک راهنمای مشخص و ساده ارائه کرد و گفت بله من دو دوز زده‌ام پس می‌توانم هر کاری که بخواهم را انجام دهم. ما می‌گوییم، نه، به این سادگی نیست و خیلی فراتر از این است".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کانادا رسما اعلان کرد: با یک دوز یا دو دوز واکسن زدن چه کارهایی می‌توانید یا نمی‌توانید انجام دهید
دو واکسن‌زده‌ها (کاملا واکسینه شده‌ها)، ۱۴ روز پس از زدن دومین واکسن به بعد
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

کاری که کانادایی‌های دو واکسن‌زده می‌توانند در فضای بیرون انجام دهند، کاملا واضح است: دیگر مجبور نیستند ماسک بزنند یا فاصله فیزیکی ۲ متری را رعایت کنند وقتی که با گروه‌های کوچکی از افراد حتی واکسینه نشده، روبرو شوند. آنها می‌توانند دیگران را در آغوش بکشند، با دوستانشان اردو بروند، کباب بزنند، ورزش کنند و در جشن‌های عروسی تولد در فضای باز شرکت نمایند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اما موضوع در فضای داخلی متفاوت است: آنها می‌توانند با دیگر افراد کاملا واکسینه شده دیگر شام بخورند، با گروه کوچکی از دوستانشان تلویزیون تماشا کنند و غیره اما اگر مجالسی برپاست که در آن امکان داشته باشد چند نفر واکسینه نشده یا یک دوز واکسن‌زده حضور داشته باشند باید ماسک بزنند و کلیه اقدامات ضد کرونایی را انجام دهند. این شامل همه جشن‌ها و میهمانی‌ها، عبادتگاه‌ها و سالن‌های ورزشی نیز می‌شود. این آژانس توصیه می‌کند این افراد برای حضور در اجتماعات داخلی و خارجی که شامل جمعیت زیادی خواهد بود مانند کنسرت‌ها، استادیوم‌ها و مهمانی‌های بزرگ، هم ماسک بزنند و هم کلیه اقدامات ضد کرونایی را بکار بگیرند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
واکسن نزده‌ها یا یک دوز واکسن‌زده‌ها
این آژانس می‌گوید این افراد در فضای بیرونی می‌توانند از حضور در اجتماعاتی مانند کباب زدن، اردو رفتن با دوستان یا خانواده، شنا در دریاچه و یا در آغوش گرفتن بدون ماسک یا بدون فاصله فیزیکی لذت ببرند، البته اگر راحت باشند. به این افراد توصیه می‌شود در فضاهای بیرونی با تعداد زیادتری از مردم مانند جشن تولد یا عروسی که در آن افرادی واکسن‌نزده یا یک دوز زده حضور دارند، ماسک بزنند و فاصله فیزیکی را رعایت کنند.
اما در فضاهای داخلی و همراه با گروه کوچکی از افراد، مثل تماشای تلویزیون، در صورتیکه "همه راضی باشند و کسی در معرض خطر بیماری قرار نگیرد"، می‌توانند اقدامات ضد کرونایی را بطور سبکی انجام دهند. اما اگر بخواهند با تعداد زیادی از افراد مانند خودشان در جشن‌ها، عبادتگاه‌ها یا سالن‌های ورزشی شرکت کنند باید "ماسک بزنند و فاصله فیزیکی را حفظ کنند".
این آژانس در نهایت می‌گوید کلیه افراد برای هر کاری "اقدامات لازمه برای کاهش خطر ابتلا به کرونا مانند باز نگاه داشتن پنجره‌ها و درها را انجام داده و در رویدادهایی که توصیه‌های محلی بهداشت عمومی در آنها رعایت می‌شود شرکت کنند":
راهنمای کانادا برای آنهایی که دو دوز واکسن زده یا یک دوز واکسن زده و یا واکسن نزده‌اند
اینفوگراف را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, June 26, 2021 - 08:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به