انسان نیز باید برایش چاره‌ای بیاندیشد. بحث در چاره است
در پی عملکردهای بحث برانگیز چند ماهه در بسیاری از کشورهای دنیا، اغلب سوالاتی مطرح می‌شود که تاکنون بسیاری از آنها در قالب‌های مختلف سانسور و بلاک شده، در حالیکه شنیدن و تلاش برای پاسخگویی به آنها می‌توانسته جان هزاران نفر را نجات دهد. این مقاله نگاهی به چندی از این سوالات علمی یا عملکردی دارد که طی چند مدت گذشته به نحوی از متخصصان و سیاسیونی که بشدت طرفدار وضعیت کنونی و مخالف هرگونه سوالی هستند، مطرح شده و آنها از پاسخ وا مانده‌اند.
طبیعی‌ست که اگر پاسخ به هریک از این سوالات وجود داشت یا به موقع و صحیح داده شده بود احتمالا دنیا به شکل دیگری بود. نوک پیکان این سوالات به سمت مسائلی‌ست که دانستن آنها حق همه انسان‌هاست ولی در پس پرده‌ها مخفی می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
هوا یا قطرات بینی و دهان؟
دکتر فاوچی، رئیس بهداشت آمریکا در ۸ مارچ ۲۰۲۰ می‌گوید: "نیازی به زدن ماسک نیست، زدن ماسک شاید وسط شیوع بیماری احساس خوبی برایتان بیاورد یا کمی جلوی قطرات بینی و دهان را بگیرد، اما حفاظت کاملی را ارائه نمی‌دهد بلکه حتی بطور ناخودآگاه باعث می‌شود مردم بیشتر به صورت خود دست بزنند"(۱). او که مشاور اول کلیه سیستم بهداشتی آمریکا و نیز ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکاست، قطعا به ترامپ گفته بود که روش انتقال این ویروس بسته هوایی است، به همین علت ترامپ در مصاحبه ۷ فوریه ۲۰۲۰ با "باب وود" یعنی یک ماه پیش از اعلان دکتر فاوچی گفته بود: "{روش انتقال کرونا از} سطح نیست، هیچ چیزی نیست بجز بسته هوایی". وقتی از او در سپتامبر ۲۰۲۰ سوال شد که چرا پیشتر نگفته بود که کرونا از طریق بسته هوایی منتقل می‌شود، وی می‌گوید: "من از قبل هم گفته‌ام... گزارشش اینجاست... همه می‌گویند انتقال از طریق بسته هوایی است... چین در همان اول گزارش داد که از طریق هواست..."(۲). در حالیکه سازمان بهداشت جهانی و کانادا پس از بیش از یک سال و دو ماه در مارچ ۲۰۲۱ سرانجام می‌گویند که این بیماری از طریق هوا منتقل می‌شود (۳ و ۴). تفاوت در اینست که جلوی انتشار از طریق بسته هوایی را تنها با ماسک‌های قوی مانند ان ۹۵ و تهویه مناسب می‌توان گرفت.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

البته دکتر فاوچی در این تاریخ و نیز تا سال بعد هیچ اشاره‌ای به "بسته هوایی" نمی‌کند. نه دکتر فاوچی و نه هیچیک از دولتمردان و متخصصین بهداشت کانادا از جمله دکتر "ترزا تام" رئیس بهداشت کانادا که برای کنترل و هماهنگی کرونا مرتبا با دکتر فاوچی در تماس بوده‌اند، هیچوقت به مردم راستش را نگفتند، چرا؟ چقدر احتمال دارد که دکتر فاوچی، دکتر ترزا تام، دکتر هنری، دکتر ویلیامز و جاستین ترودو تا ماه پیش هیچ چیزی در اینباره نمی‌دانسته‌اند؟ همه مسئولین گزارشی که بنا به گفته ترامپ، چین پیشتر در اختیار سازمان بهداشت جهانی و مسئولین بهداشت جهان قرار داده بود، را برای مردم نگفتند؛ و نتیجتا در طی این ماه‌ها هزاران نفر جانشان را با این اندیشه که "کرونا از طریق سطح یا قطرات بینی منتقل می‌شود"، با کمترین دفاع از جمله ماسک‌هایی که در مقابل انتقال از طریق هوا کارآیی ندارند، به خطر انداختند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
دستکش یا تهویه هوا؟
تا فوریه ۲۰۲۱، دولت کانادا و مسئولین بهداشت آن مرتبا تاکید روی شستن دست‌ها، پوشیدن دستکش و زدن ماسک داشتند در حالیکه می‌دانستند انتقال از طریق بسته هواست. در طی این مدت همین مسئولین هرگز از مردم نخواستند که در فکر تهویه موثر، فیلتر و ضدعفونی کردن هوا باشند، چرا؟ لازم به ذکر است که جهان برای هر یک از انتقال‌های سطوح، آب دهان و بینی، و نیز بسته هوایی "پروتکل‌های" مشخصی را از ده‌ها سال پیش تدوین کرده است. گفتن اینکه انتقال از طریق بسته هوایی‌ست می‌توانست بطور خودکار پروتکل‌های مراقبتی را از "دستکش" تقریبا کاملا بی‌اثر، به "تهویه هوا" ببرد که طی مدت کوتاهی جلوی گسترش بیماری و مرگ و میرها را بگیرد.
 
ریشه‌کنی رایگان یا خرج کن و واکسن بزن؟
کشورهای ویتنام، سنگاپور، هنگ کنگ، لائوس، ایسلند، کره جنوبی، بلیز و تایوان در طی سه ماه اول کرونا، آنرا کاملا کنترل کردند (۵ و ۶). آنها نه تنها مرزهایشان را کاملا نبستند بلکه حتی اقتصادشان را نیز تعطیل نکردند. نیوزیلند و استرالیا و قرقیزستان و حتی چین نیز با بستن موقتی و کوتاه مدت مرزها و بدون بستن کامل اقتصاد موفق شدند طی دو تا سه ماه کرونا را کاملا کنترل کنند. همه این کشورها بطور رایگان و بدون زدن حتی یک دوز واکسن مُدرنا یا فایزر حدود ۵۰ دلاری، حداقل تعداد ابتلاها و کشته‌های کرونا را دارند. آمار مرگ و میر در تقریبا همه این کشورها زیر ۳,۰۰۰ نفر است و آمار ابتلا بجز دو کشور، زیر ۳۰,۰۰۰ نفر. اما چرا ما در کانادا هرگز موفق نبودیم؟ چرا ما در زمان‌های لازمه مرزهایمان را نبستیم یا حداقل بطور موثر مانند دیگران کنترل نکردیم؟ چرا بیلیون‌ها دلار هزینه واکسن کرده و می‌کنیم و خواهیم کرد در حالیکه راه حل رایگان بهتری داشته و داریم؟ ما آنچنان اقتصادمان را بستیم که بسیاری از مردم، بیزینس‌های کوچک و متوسط ورشکسته شدند در حالیکه با یک کنترل کارآ، حداقل صدمه اقتصادی به کشور وارد می‌آمد؟ ۳۵ کشته با روش‌های علمی رایگان در ویتنام بهتر بود یا ۲۴,۰۰۰ کشته با روش‌های سیاسی بیلیونی در کانادا؟
 
د.د.ت یا آسترازنکا؟
فعلا به ما گفته شده که آسترازنکا، که احتمالا ارزان‌ترین واکسن کرونای دنیاست (حدود ۸ دلار)، یکی از واکسن‌هایی‌ست که احتمال دارد بعنوان عوارض جانبی طی ۵ تا ۱۵ روز لختگی خون در بدن واکسن‌زده ایجاد کند. واکسن تک دوزه جانسون و جانسون نیز که حدود ۲۰ دلار هزینه دارد (در مقایسه با دیگر واکسن‌های دو دوزه، می‌شود ۱۰ دلار) به همین مشکل دچار است. اما آیا ما همه عوارض جانبی واکسن‌های کنونی را می‌دانیم؟ آیا همه واکسن‌ها در طول تاریخ و در طی مدت چنین کوتاهی همه عوارض جانبی خود را نشان می‌دهند؟ تاریخ نشان می‌دهد که ما زمانی مطمئن بودیم د.د.ت. بی‌خطر است و ما را از شر بلای شپش و مالاریا می‌رهاند (پیش از جنگ جهانی دوم) اما چندین دهه بعد به ناگاه فهمیدیم که چه عوارض جانبی دارد و سیستم عصبی حیوانات و انسان را مختل می‌کند و ممنوعش کردیم (دهه ۱۹۸۰) (۷). واقعیت علمی اینست که باید به مردم گفت که نه تنها عوارض جانبی واکسن‌ها و داروها "حتما و بلافاصله" خودشان را نشان نمی‌دهند بلکه عوارض جانبی آنها مدت‌های زیادی در بدن انسان یا حیوانات می‌مانند و می‌توانند موجب بیماری‌های بدتر و طولانی مدت‌تری شوند (۸ و ۹).
 
اشتباه قبول است یا نه؟
بجز واکسن‌هایی که از روش قدیمی ساخته می‌شوند که در آن بدن با شناخت ماده واکسن (اغلب ویروس یا میکروب بسیار ضعیف یا خنثی شده واقعی)، بطور طبیعی سازوکار دفاع معمولی خود را به راه می‌اندازد؛ در واکسن‌های دی‌ان‌ای و ام‌آر‌ان‌ای کنونی، ما در واقع به واسطه وارد کردن قسمتی از کُد ژنتیکی که فکر می‌کنیم کاملا می‌دانیم، باعث واکنش بدن در تولید پادتن می‌شویم. نقشه ژنتیکی این کُد را چین در اوایل بیماری تهیه کرد و به رایگان در اختیار جهان گذاشت و شرکت‌های فایزر، مُدرنا، آسترازنکا و حتی روس‌ها با کمک همین نقشه واکسن‌های خود را ساختند. حال اگر در خواندن این کُد ژنتیکی حتی در حد یک پروتئین اشتباه کرده باشیم چه می‌شود؟ آیا حتما، دقیقا، کاملا، فقط و فقط توانسته‌ایم همان کُد ژنتیکی را صحیح تولید کنیم که بدون هیچ خطری واکسن موثر است؟ جواب واکسن‌سازان به این سوال سکوت است. همین چین اما واکسن خود را به روش قدیمی ساخته است؛ نرخ تاثیر واکسن‌ها به روش قدیمی بطور متوسط ۷۰ درصد و هماهنگ با بدن است و نرخ تاثیر واکسن‌های جدید بطور متوسط ۹۲ درصد با عدم اطمینان از اشتباه.
آیا مدت زمان سه تا چهارماهه برای تست بالینی یک واکسن روی حدود یک هزار نفر زیادی سریع نیست؟ پاسخ متخصصان به این سوال اینست: چرا زیادی سریع است به همین علت به آن مجوز "اضطراری" داده می‌شود تا به محض رفع اضطرار مجوزها را بتوان باطل کرد. هر دو واکسن آسترازنکا و جانسون و جانسون در طول آزمایش‌های بالینی هیچ گزارشی از لختگی خون منجر به مرگ نداشتند، یا شاید هم داشتند...
 
بگم یا نگم؟
مهمترین سوالاتی که مسئولین بهداشت (کشوری و سازمان جهانی بهداشت) و سیاستمداران باید به آن پاسخ دهند اینست که آنها چه زمانی چه چیزهایی از کرونا، واکسن‌ها، اقتصاد، روش‌های موثر کنترل و دیگر مسائل مربوطه می‌دانستند؟ چرا ماه‌ها پاسخ سوالات را از مردم مخفی کرده و می‌کنند؟ دیگر چه چیزهایی می‌تواند وجود داشته باشد که هنوز هم به ما گفته نمی‌شود؟ و چرا پرسیدن اینگونه سوالات علمی منجر به سانسور و حذف می‌شود؟ این سوالات پیشتر از ده‌ها پزشک و متخصص واکسن و سیاستمدار بدون دریافت پاسخی مناسب، و بعضا با سانسور و حذف پرسیده شده است. آیا این سوالات منطقی اساس بشریت را به خطر می‌اندازند یا پاسخ ندادن به آنها؟ پاسخ‌های شما به این سوالات و سانسورها چیست؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در انتها باید گفت که بیماری کرونا واقعیتی است که وجود دارد، شکی نیست که جان می‌گیرد و انسان نیز باید برایش چاره‌ای بیاندیشد. بحث در چاره است.


 

  1. https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-fauci-outdated-video-masks-idUSKBN26T2TR
  2. https://www.cnbc.com/2020/09/10/trump-says-everyone-knew-the-coronavirus-was-airborne-in-february-its-no-big-thing.html
  3. https://www.iranstar.com/fa/node/17598
  4. https://www.iranstar.com/fa/node/16956
  5. https://www.movehub.com/blog/best-and-worst-covid-responses/
  6. https://www.endcoronavirus.org/countries
  7. https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/compound/Clofenotane#section=Solubility
  8. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1114674/
  9. https://www.aafp.org/afp/2002/1201/p2113.html
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, May 11, 2021 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به