اعضا هیئت علمی به فقدان داده‌ها در زمینه ایمن بودن دوز سوم واکسن‌ها اشاره داشتند و نیز می‌گفتند ارزش اثرگذاری دوز سوم برای آنها، بجز برای افراد در معرض خطر، کاملا روشن نیست
روز جمعه عصر، هیئت علمی مشاور "اف‌دی‌ای" ایالات متحده با اکثریت قاطع طرح تزریق دوز سوم واکسن کرونای فایزر به همه آمریکایی‌ها را رد کرد و در عوض گفت این دوز کمکی فقط برای کسانی که ۶۵ سال یا بیشتر دارند یا اینکه در معرض خطر بیماری‌های شدید هستند، تأیید می‌شود.
این رای ضربه سنگینی به تلاش‌های همه جانبه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بود که یک ماه پیش اعلام کرد در مقابله با کرونای بسیار مسری دلتا، می‌خواهد همه آمریکایی‌ها را مجددا واکسن بزند. دو شرکت بزرگ فایزر و مدرنا از حمایت کنندگان این طرح بودند و پیشتر به این هیئت علمی گفته بودند که اثربخشی واکسن‌هایشان طی زمان افت می‌کند و نیاز به تزریق دوز سوم در آمریکا وجود داد. بجز این هیئت که نظرش به "اف‌دی‌ای" منتقل می‌شود، سازمان تنظیم کننده داروهایی ایالات متحده (سی‌دی‌سی) نیز که در این رابطه تاثیرگذار است، اکنون در حال بررسی این موضوع می‌باشد. نظر سی‌دی‌سی قرار است هفته آینده اعلان گردد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
هیئت علمی مشاور بهداشت آمریکا زدن دوز سوم واکسن کرونا به همه را رد کرد؛ فایزر و مدرنا: سریعا واکسن کمکی را بزنید
توصیه این کمیته علمی با اینکه بسیار تاثیرگذار است اما الزام‌آور نیست و آخرین حرف در این زمینه نیز نمی‌باشد. اف‌دی‌ای توصیه‌های چندین گروه علمی را در تصمیم‌گیری نهایی خود نظر می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود ظرف چند روز آینده این تصمیم علنی شود. آنچه در این زمینه قابل توجه بود رای ۱۶-۲ در مخالفت با این طرح بود. اعضا هیئت علمی به فقدان داده‌ها در زمینه ایمن بودن دوز سوم واکسن‌ها اشاره داشتند و نیز می‌گفتند ارزش اثرگذاری دوز سوم برای آنها، بجز برای افراد در معرض خطر، کاملا روشن نیست. رای‌گیری درباره تزریق دوز کمکی سوم به افراد ۶۵ سال به بالا، کسانی که در معرض بیماری جدی هستند، و کارکنان بهداشتی ۱۸-۰ به نفع ترزیق شد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در طول چندین ساعت بحث و جدل شدید در روز جمعه، اعضای هیئت مدیره ارزش دوز سوم را در همه افراد ۱۶ سال به بالا زیر سال بردند. دکتر "کودی مایسنر" از دانشگاه "تافتز" گفت: "من فکر نمی‌کنم یک دوز کمکی در کنترل همه‌گیری به طور قابل توجهی کمک کند. من فکر می‌کنم پیام ما باید زدن دو دوز به همه باشد". دکتر "آماندا کوهن" از سی‌دی‌سی نیز می‌گوید: "در حال حاضر واضح است که واکسینه نشده‌ها در ایالات متحده آمار شیوع را بالا برده‌اند و نه واکسن‌زده‌ها... پس باید اول فکری به حال واکسن‌نزده‌ها کنیم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
از طرف دیگر سی‌دی‌سی پیشتر گفته که تزریق دوز سوم کمکی را برای افراد مسن، خانه‌های سالمندان و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی خط مقدم در نظر دارد اما نه برای همه بزرگسالان. اف‌دی‌ای و سی‌دی‌سی به احتمال زیاد بعدا تصمیم خواهند گرفت که چه افرادی چه نوع واکسنی را خواهند زد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
دانشمندان داخل و خارج از دولت آمریکا اخیرا در مورد نیاز به تقویت کننده‌ها و اینکه چه کسی باید از آنها استفاده کند اختلاف نظر داشته‌اند. سازمان بهداشت جهانی به شدت مخالف زدن دوز سوم تقویتی است و می‌گوید که کشورهای ثروتمند اول باید به واکسیناسیون جهان فکر کنند زیرا بسیاری از کشورها حتی دسترسی به واکسن کافی برای زدن اولین دوز ندارند. کانادا هنوز به طور رسمی نگفته که دوز سوم زده شود ولی چهارشنبه گذشته اداره پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در کانادا زدن دوز سوم را تایید کرده بود.
 
فایزر و مدرنا: سریعا دوز سوم ما را بزنید
"کاترین یو جنسن" سرپرست تحقیق و توسعه واکسن فایزر در بیانیه‌ای گفت که این شرکت همچنان معتقد است که زدن دوز سوم "ابزار مهمی در کنترل گسترش این ویروس" خواهند بود. نمایندگان فایزر استدلال کرده بودند که مهم است قبل از شروع افت موثر بودن واکسن‌ها ایمنی افراد تقویت شود. این شرکت می‌گوید آزمایشش روی ۴۴,۰۰۰ نفر نشان می‌دهد که اثربخشی واکسنش در برابر علائم کوید-۱۹ دو ماه پس از دوز دوم ۹۶% بوده، اما پس از ۶ ماه به ۸۴% کاهش یافته است. از سوی دیگر داده‌های وزارت بهداشت اسرائیل نشان می‌دهد فایزر فقط ۳۹% در مقابل دلتا موثر بوده است. با این حال اسرائیل پس از آنکه نتوانست برای دوز سوم، مدرنا بخرد، تصمیم گرفت که دوز سوم فایزر را تزریق نماید. "شارون آلروی‌پریس" از وزارت بهداشت اسرائیل گفت که تزریق دوز سوم چندین برابر مقاومت افراد ۶۰ سال به بالا که مدتها از واکسیناسیونشان می‌گذشت، را افزایش داده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

مدرنا به طور جداگانه‌ای داده‌های خود را در روز چهارشنبه گذشته منتشر کرده بود و نشان داده بود که با گذشت زمان تاثیر واکسن این شرکت نیز افت می‌کند، اما نه به اندازه فایزر. "استفان بانسل" مدیر اجرایی مدرنا گفت: "افزایش خطر ابتلا به عفونت‌های شدید به کسانیکه خیلی قدیم‌تر {۶ ماه پیش} واکسینه شده‌اند به نسبت آنهایی که جدیدا واکسن زده‌اند، بیشتر است". آنچه از اطلاعیه‌های فایزر و مدرنا برمی‌آید آنست که این دو شرکت معتقدند هر ۶ ماه یکبار باید همه واکسینه شوند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, September 18, 2021 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به