رئیس بهداشت انتاریو می‌گوید با توجه به آمار و رسیدن به تمام اهداف، این استان می‌تواند از هفته آینده پایان مرحله ۳ را اعلان کرده و بطور رسمی کاملا بازگشایی شود. به همین دلیل اداره بهداشت دستورالعمل‌های جدیدی برای دو دوز و یک دوز واکسن‌زده‌ها و نیز واکسن نزده‌ها تعیین کرده است.
این در حالی‌ست که انتاریو روزانه حدود ۳۰۰ مورد ابتلای جدید، عمدتا مبتلا به کرونای دلتا که حداقل ۲۲ درصد آنها واکسن‌زده‌ها هستند را اعلان می‌کند و عملا مدتی‌ست وارد موج چهارم شده است. بسیاری از متخصصان با اعلان بازگشایی رئیس بهداشت انتاریو مخالفند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
پروتکل‌های واکسن زده‌ها و نزده‌های انتاریو پس از بازگشایی کامل هفته آینده چه خواهد شد؟
دکتر "کیران مور" در کنفرانس مطبوعاتی روز سه‌شنبه اظهار داشت که استان در هفته آینده یا تا حداکثر ۱۰ روز آینده به دو هدف واکسیناسیون باقی مانده برای خروج از آخرین مرحله برنامه بازگشایی، یعنی بیش از ۸۰ درصد یک دوزه و ۷۵ درصد دو دوزه، خواهد رسید. در حال حاضر، فقط بیش از ۷۲ درصد تمام ساکنان واجد شرایط انتاریو دو دوز دریافت کرده‌اند. پس از رسیدن به این حد نصاب، بنا به اعلان قبلی تقریبا تمامی محدودیت‌های کرونا برداشته خواهند شد. کیران گفت: "پیشتر، اکثر پروتکل‌ها قبلا برداشته شده‌اند و احتمالا به استثنای چند مورد که ممکن است فورد بخواهد آنها را نگاه دارد، باقی پروتکل‌ها نیز قابل رفع هستند". فورد می‌گوید پس از اعلان ریاست بهداشت، کار بر روی اقتصاد را شروع می‌کند و بنظر می‌رسد که وی کلیه محدودیت‌های اجتماعات را بر خواهد داشت اما محدودیت‌های ماسک را همچنان باقی نگاه خواهد داشت.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در شرایطی که انتاریو با موج چهارم کوید -۱۹ مبتنی بر نسخه دلتا روبروست، دولت دستورالعمل‌های مربوط به کرونا را با توجه به واکسن‌ها، میزان واکسیناسیون، و نیز احتمال بازگشایی کامل، به روز کرد. اگرچه قوانین جدید اعلان شده که در زیر می‌آیند کمی پیچیده هستند، اما همگی اشاره به یک موضوع اساسی دارند: واکسینه‌شده‌ها در مقایسه واکسینه‌نشده‌ها محدودیت‌های کمتری خواهند داشت. البته انتاریو به شدت اجرای پاسپورت یا گواهینامه کرونا که کبک از اول سپتامبر برای ورود به اماکن عمومی به اجرا می‌گذارد را رد کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
قوانین افراد واکسینه شده:

  • افراد واکسینه شده بدون علامت که در معرض یک فرد کرونایی قرار گرفته‌اند، قرنطینه نمی‌شوند اما باید تست کرونا دهند و ۱۰ روز خود را برای هرگونه علامت تحت نظر داشته باشند و کلیه اقدامات بهداشتی مانند ماسک زدن در خارج از خانه را رعایت کنند. اعضای خانواده نیازی به قرنطینه ندارند.
  • اگر همین فرد از خود علائم بیماری نشان دهد، باید به قرنطینه برود و مجددا آزمایش دهد و اگر آزمایش مثبت باشد باید ۱۰ روز کامل در قرنطینه بماند اما اگر آزمایش منفی بود می‌تواند یک یا دو روز پس از بهبود علائم گوارشی از قرنطینه خارج شود. اگر اعضاء خانواده این افراد واکسن زده باشند نیاز به قرنطینه ندارند، در غیر اینصورت آنها نیز باید قرنطینه شوند تا زمانیکه نتیجه تست کرونای این فرد منفی شود.

 
قوانین افراد واکسینه نشده:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

اگر یک فرد واکسینه نشده در معرض کرونا قرار گرفت باید بلافاصله آزمایش کرونا دهد و سپس بدون توجه به نتیجه آزمایش (که مثبت یا منفی باشد) باید به مدت ۱۰ روز کامل خود را قرنطینه کند. در صورت منفی بودن آزمایش، آزمایش دوم در روز ۷ یا ۱۰ قرنطینه توصیه می‌شود.

  • اگر این فرد هیچ علامت بیماری نداشته باشد، اعضای واکسینه شده خانواده نیازی به قرنطینه شدن ندارند اما اگر اعضای خانواده هم واکسینه نشده‌اند باید برای مدت ۱۰ روز بجز برای کارهای اساسی مانند کار یا مدرسه یا خرید مایحتاج، به قرنطینه بروند.
  • اگر این فرد علائم کرونا داشته باشد، علاوه بر اینکه باید ۱۰ روز در قرنطینه بماند، باید حداقل یک روز (یا ۴۸ ساعت) پس از خوب شدن کامل علائم گوارشی خود به ماندن در قرنطینه ادامه دهد (شاید این زمان مجموعا بجای ۱۰ روز تا ۱۴ یا ۱۵ روز طول بکشد). اگر اعضای خانواده این شخص واکسینه هستند، نیازی به قرنطینه ندارند، اما اگر واکسینه نیستند باید خود را قرنطینه کنند تا زمانیکه نتیجه تست کرونای فرد علائم‌دار منفی شود. پس از اینکه نتیجه تست فرد علائم‌دار منفی شد و تا پایان زمان قرنطینه وی، این افراد می‌توانند فقط برای کارهای اساسی مانند کار یا مدرسه یا خرید مایحتاج از خانه خارج شوند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, August 12, 2021 - 08:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به