Date: Wednesday, February 10, 2021 - 10:45

مصاحبه با میترا جامع مدیر موسسه خیریه بهنام: ساز و کار این خیریه چگونه است و منابع مالی آن چگونه تامین می‌شود؟

*ممنون می‌شوم در ابتدا خودتان را معرفی بفرمایید و همچنین برای ما توضیح دهید که موسسه خیریه بهنام در چه سالی تاسیس شد و هدف از تاسیس این موسسه چه بوده است؟
با سلام خدمت شما من میترا جامع، رئیس هیات مدیره خیریه بهنام انتاریو هستم. خیریه بهنام انتاریو در سال 2010 تاسیس شد و آغاز به کار آن رسما از سال 2011 شروع شد و هدف خیریه بهنام انتاریو تامین منابع مالی از طریق جمع‌آوری از خیرین و کمک‌های نیکوکاران و همچنین برگزاری مراسم مختلف برای کمک رسانی به بیماران مبتلا به سرطان و بیماران نادر است.
*ممنونم از توضیحات بسیار خوب شما. ارتباط بین اعضای شما چگونه است و اینکه مدیریت موسسه بهنام به چه صورتی انتخاب می‌شود؟
‌مجمع عمومی به اعضای هیات مدیره رای می‌دهند و اعضای هیات مدیره با رای اکثریت، مدیریت سازمان را انتخاب می‌کنند.‌
*می‌توانم سوال کنم که منابع مالی موسسه از کجا تامین می‌شود؟
منابع مالی موسسه از طریق خیرین و supporterهای محترمی که ما داریم و بعد در برنامه‌های مختلفی که ما برای خیریه داریم، از قبیل بازار نوروزی، که در واقع بنیاد خیریه انتاریو هر سال بهترین بازار نوروزی را انجام می‌دهد. یعنی تنها بازار خیریه‌ای است که بازار نوروزی به طور کامل برای خودمان داریم و برنامه‌هایی که داریم walk for hope است که سالی یک بار در ماه اکتبر انجام می‌شود و فستیوال غذایی تابستانی در‌north york center و در کامیونیتی‌های دیگر و ما با سازمان‌های دیگر هم همکاری می‌کنیم، با تیرگان همکاری داریم که میز غرفه بهنام انتاریو در فستیوال تابستانی تیرگان انجام می‌شود، رستوران، eventهای مختلف داریم بعد ماهی یک بار که تمام اعضا و دوستان دعوت می‌شوند به نفع خیریه و یکی از امتیازات خیریه ما است که تمام خیریه بر اساس کار داوطلبانه است و تمام عواید حاصل از درآمد کمک‌های مالی ما صرف بیماران مبتلا به سرطان می‌شود. یکی از منبع‌های درآمدی ما تابلوهای تسلیت ما است که دوستانی که کسی از خانواده‌شان را از دست داده‌اند آنها با ما تماس می‌گیرند با donation مختلفی که انجام می‌دهند برای خیریه به یاد ‌متوفی این کار را انجام می‌دهند و ما برایشان کارت‌ها را چاپ می‌کنیم و خدمتشان ‌می‌فرستیم و این یکی از منابع بسیار پر درآمد ما است که واقعا خیلی ممنون و سپاس که همگی خیلی ما را در این مطلب ‌support می‌کنند.
*ممنونم از توضیحات بسیار خوب شما. برای ما همچنین توضیح دهید که موسسه چه تعداد عضو دارد؟
موسسه ما با 10 عضو شروع شد الان 80 عضو فعال داریم و 250 داوطلب و عضو داریم که در زمانهای مختلف سال که ما برنامه‌هایی که داریم برای جامعه ایرانی آنها با ما همکاری می‌کنند.
*مهمترین دستاورد شما در این سالها چه بود؟
مهمترین دستاورد ما این است که ما در سال، بین 250 تا 300 بیمار مبتلا به سرطان و بیماری نادر را تحت پوشش بنیاد بهنام انتاریو قرار می‌دهیم و این نتیجه زحمات تمام این سالهای داوطلبین اعضای هیات مدیره، اعضای محترم و مدیران محترمی که از اول تا اینجا داوطلبانه خدمت کرده‌اند است و. واقعا ما مدیون زحمات تمام این دوستان هستیم. و از همه‌ مهمتر این است که ما یک وحدت و یک unity بین کامیونیتی‌مان بوجود آوردیم‌ و همه با هم خیلی نزدیک هستند و زمانی که ما در واقع بازار نوروزی‌مان یا walkمان انجام می‌شود و تقاضا می‌کنیم از مردم، واقعا باورتان نمی‌شود که چقدر دلسوزانه تشریف می‌آورند و خیلی از صاحبین مشاغل که تشریف می‌آورند در بازار نوروزی ما شرکت می‌کنند همیشه می‌گویند که در بازار نوروزی بهنام به ما در این سه روز خیلی خوش می‌گذرد که چون در واقع هم businessشان را انجام می‌دهند و هم یک محیط پر از شادی و انرژی مثبت هست.
*می‌توانم سوال کنم که آیا این کمک‌های خیریه شما که به بیماران سرطانی انجام می‌دهید، تنها محدود به کانادا می‌شود یا شما بیمارانی که در ایران هم هستند برای آنها هم به اصطلاح کمکهایی ارسال می‌کنید؟ و برنامه‌ای برای مردم ایران هم دارید؟
ما اصلا بیشتر کارمان فقط برای بیماران مبتلا به سرطان در ایران است. برای کانادا چون در هر صورت در کانادا اینجا دوستان از طریق OHIP یا سازمانهای مختلف کمک می‌شوند. ولی بیشتر هدف عمده کار ما برای بیماران مبتلا به سرطان و بیماری‌های نادر در ایران است.
*موسسه خیریه بهنام برنامه‌هایش را در این ایام چطور دنبال می‌کند؟ و کرونا چه تاثیری روی فعالیت‌های شما داشت؟
همانطور که مستحضر هستید خیریه بهنام انتاریو هم دقیقا مثل سازمان‌های دیگر، متاسفانه‌ نتوانستیم برنامه‌های public داشته با‌شیم و یکی از کارهای هدفمند برای ما اطلاع‌رسانی به جامعه ایرانی در مورد بیماری‌های سرطان است، کاری که ما درست کردیم این مدت project امید را در خیریه درست کردیم و کار ما این است که گروهی که دارند این project را انجام می‌دهند با دکترهایی که متخصص هستند مصاحبه و‌ با آنها در مورد بیماری‌های مختلف مرتبط با سرطان صحبت می‌کنند.‌ یک قسمتش هم در مورد شرح حال بیماران بهبود یافته‌ای است که شرح حال خودشان را برای ما می‌گویند و یک قسمت است که هر ماهی بنابر آن ماه بخصوص و نوع بیماری سرطان توضیح داده می‌شود و اطلاع‌رسانی انجام می‌شود و خواهش می‌کنیم از حامیان عزیزمان که در این شرایط سخت واقعا با ما همکاری کنند و به بیماران هموطن خودشان کمک کنند چون کرونا یا غیر کرونا در هر صورت این بیماری وجود دارد و ما انشاالله هدفمان این است که به یک دنیایی برسیم که واقعا ترسی از سرطان وجود نداشته باشد.
*ممنونم. برنامه‌های شما برای ایام بعد از کرونا چیست؟
ما در ایام بعد از کرونا انشاالله برمی‌گردیم دوباره مثل برنامه سابقمان و همان بازار نورزوی‌مان را و walkمان را انجام می‌دهیم و آن دیدارهای ماهیانه، رستورانها را انجام می‌دهیم فستیوال غذایی و به اضافه برنامه‌های دیگر.
*امیدوارم که این اتفاقهای قشنگ و خوب حتما برای جامعه ایرانی اتفاق بیفتد. آیا صحبتی یا توصیه‌ای است که دوست داشته باشید با مخاطبین ما درمیان بگذارید؟
من خواستم از خدمت شما و روزنامه ایران استار خیلی تشکر کنم که این موقعیت را برای ما گذاشتید که بتوانیم خیریه بهنام انتاریو را در این روزها دوباره معرفی کنیم و در ضمن از خیرین محترم خواهش می‌کنیم باز هم در این روزها هموطنانشان را فراموش نکنند و کمک‌های خودشان و دست محبتشان را از ما دریغ نفرمایند.
*ممنون و سپاسگزارم از توصیه‌های بسیار خوبتان وهمچنین از اینکه وقت گرانبهایتان را در اختیار ما قرار دادید. شما را به خدای بزرگ می‌سپارم.‌
خیلی ممنون از شما.
مصاحبه با میترا  جامع مدیر موسسه خیریه بهنام: ساز و کار این خیریه چگونه است و منابع مالی آن چگونه تامین می‌شود؟

دیگر مطالب مرتبط

Share this with: ارسال این مطلب به