Date: Friday, November 3, 2023 - 15:45

رعنا با اولین آهنگش به نام "شوهر پولدار نمی‌خوام" سریعا به شهرت رسید و اکنون در کنسرت خود بنا دارد یک دوجین آهنگ برای علاقمندان اجرا کند

"رعنا منصور" خواننده و آهنگ‌ساز ایرانی که اکنون مدتی‌ست در کانادا به‌سر می‌برد و پس از کنسرت‌های موفقش در ونکوور و کلگری، خود را برای کنسرت ۱۹ نوامبر در تورنتو آماده می‌کند، این هفته میهمان ایران استار بود.
رعنا با اولین آهنگش به نام "شوهر پولدار نمی‌خوام" سریعا به شهرت رسید و اکنون در کنسرت خود بنا دارد یک دوجین آهنگ برای علاقمندان اجرا کند.
 
مصاحبه کامل با رعنا منصور: از موسیقی و سبک آن، تا زندگی شخصی
رعنا می‌گوید که بیشتر "پاپ" می‌خواند اگرچه یک آهنگ "راک" نیز خوانده و شاید سری به سبک‌های دیگر نیز بزند. او می‌افزاید که همیشه خواسته کار متفاوتی انجام دهد و به همین دلیل با خوانندگان رپ که آهنگ‌های اعتراضی می‌خوانند نیز همکاری دارد. او می‌افزاید که بیشتر شعرهایش از ایران می‌آید و این برایش بسیار مهم است که همچنان با فرهنگ و مردم داخل ایران در تماس به‌روز و مستقیم باشد. او می‌گوید که سبک‌هایی مانند راک، سخت‌تر از پاپ هستند و خودش خواندن نُت‌های پایین را به بالا ترجیح می‌دهد.

رعنا که در آمریکا بدنیا آمده، با به یادآوری دوران کودکی، جزئیاتی از چالش‌های تفاوت‌هایش با دوستان آمریکایی خود تعریف می‌کند و اینکه چقدر زبان و فرهنگ ایرانی برایش مهم است. او که خودش را عاشق موسیقی به‌ویژه موسیقی ایرانی می‌داند معتقد است نوشتن ملودی برای موسیقی ایرانی با موسیقی غربی بسیار متفاوت است، به ویژه آنکه در موسیقی غربی حرف اول را ملودی می‌زند و در موسیقی ایرانی، شعر. او در ادامه می‌افزاید که تعداد زیادی آهنگ به زبان انگلیسی خوانده اما از اینکه می‌تواند به فارسی بخواند و بنویسد و آواز بخواند لذت می‌برد و آن را مرهون پدر و مادرش است که اکنون قدر آنها را می‌داند.

او معتقد است که متاسفانه کنسرت‌های زنده موسیقی زبان فارسی کم شده و این اصلا خوب نیست. او که خود را با افتخار یک هنرمند مستقل می‌داند، می‌افزاید که یک هنرمند باید برای مردمش بخواند و مردم نیز باید از هنرمند حمایت کنند. رعنا می‌گوید کمی پس از ورودش به لس‌آنجلس با گروهی همکاری کرده بود که پس از اتمام قرارداد، وی را به چالش دادگاه کشاندند و آن دوران برایش سخت بود زیرا آنها را مانند یک فامیل می‌دیده، و اگرچه دادگاه را سرانجام برده اما معتقد است که بهتر است مردم با هم مهربان‌تر باشند.

به نظر او بهترین اتفاق خوبش ترجمه و خواندن آهنگ "برای..." اثر شروین در خارج از کشور بوده که باعث شده تا روایت زنان ایرانی را به گوش جهانیان برساند و می‌افزاید که دعوت‌های پیاپی از او در "وویس" و "کاخ سفید" شد، نه دعوت از "او" بلکه دعوت از "ایرانیان" بوده است.
رعنا درباره اینکه کدام آهنگ ایرانی را بیشتر از همه دوست دارد می‌گوید همه را دوست دارد؛ و در مقابل سوال کتاب مورد علاقه‌اش، علاوه بر کتاب موسیقی "بیلی جوئل" و کتاب "غریبه" از "کامو" را دوست دارد. او تفریح مورد علاقه‌اش را آشپزی می‌داند و می‌گوید که چون گوشت نمی‌خورد، هر نوع غذای "وجترین" را دوست دارد. او ورزش مورد علاقه‌اش را دویدن، دوچرخه‌سواری و "هات یوگا" می‌نامد و می‌افزاید که عاشق فصل پائیز است.

در نهایت رعنا می‌گوید که فعلا در کاناداست و از اینکه ایرانی‌ها بیشتر و راحت‌تر به کانادا می‌آیند و با آنها ارتباط دارد، خوشحال است. او می‌گوید منتظر دیدن شما و ایرانیان در کنسرتش در ۱۹ نوامبر در "ریچموندهیل سنتر" است، و خریدن بلیت هم از روی سایتش ranamusic.com به راحتی امکان‌پذیر است.

مصاحبه-کامل-با-رعنا-منصور-از-موسیقی-و-سبک-آن-تا-زندگی-شخصی

دیگر مطالب مرتبط

Share this with: ارسال این مطلب به